Foto: mechelepellebon
NOVI zanimljivi fenomen na području psihologije je "neofilija". Neofilija dolazi od grčke riječi neo-novo i philia-ljubav, a označava ljubav, odnosno ovisnost prema novome. Ovaj fenomen možda i ne bi bio toliko zanimljiv da ljudima nije ponudio opravdanje za šopingiranje i tračanje, jer se pod pojmom "novo", osim novih materijalnih stvari, smatraju i nove informacije.
Žene koju su pod vječnim napadom zbog prevelikog broja cipela i odjeće, sada se mogu pravdati sindromom "neofiličarke" koja si jednostavno ne može pomoći. Tako je pojam neofila skoro potpuno preuzeo značenje pojma šopingholičar i time definirao još jednu ovisnost-ovisnost prema novim stvarima.
Neki stručnjaci krive genetiku kao uzročnika ove jake želje za kupovinom, dok drugi tvrde da se neofilom ne rađa već postaje te da je društvo najveći krivac za pojavu ovog fenomena. Svakodnevno izlaganje reklamama stvara u ljudima potrebu za nečim novim, pa čak se nužno ne mora raditi ni o materijalnim stvarima. No želja postaje ovisnost kada si te stvari kupujete bez obzira na mogućnosti te tako zapravo postajete neofiličarka.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati