Kako reagirati kada se dogodi velika katastrofa? Rješenje stiže iz San Francisca
Foto: Twitter
KAD SE dogodi katastrofa kao ona u Bostonu, prva stvar koju ljudi žele znati je "Što se dogodilo?" i nakon toga, "Kako mogu pomoći?".
Pokušaji da se pomoć osigura preko interneta su obično zbunjujući i raštrkani: Par minuta nakon eksplozije, na Twitteru se pojavila poruka s hastagom #BostonHelp, a na Googleu pojavili su se dokumenti preko kojih se traže nestali i nudi se smještaj. Puno ljudi se javilo za pomoć, no mali je broj onih koji su uspjeli doći do potrebitih, piše BuzzFeed.
Zato je San Francisco došao do rješenja. Ovaj grad se nalazi na rasjedu San Andreas, jednom od seizmički najaktivnijih područja na Zemlji. Posljednji veliki potres dogodio se 1906. godine, kada je poginulo više od 3000 ljudi, a naknadni požari su pola grada sravnili sa zemljom.
U suradnji s tvrtkom za dizajn IDEO, gradske vlasti odlučile su kreirati društvenu mrežu i aplikaciju koja će povezivati ljude kojima je potrebna pomoć s onima koji im je mogu pružiti. Umjesto pretraživanja, automatski će se izbacivati rezultati prema zadanim kriterijima. Primjerice, prema veličini doma, skloništu kojeg možete pružiti, lokaciji, zalihama hrane, relevantnim znanjima (hitna pomoć) i slično.
I ostali gradovi u širem urbanom području odlučili su se pridružiti projektu nazvanom SF72.
No, ostaje pitanje privatnosti i povjerenja. "Neki ljudi su usporedili sustav sa serijom 'The Walking Dead', jer u katastrofi baš i ne želite da svi saznaju koliko vam je velika kuća i koliko imate hrane", kaže Francis Zamora iz Ureda za krizne situacije.
"Istražujemo opcije koje će dijeliti neke informacije samo s vašim prijateljima, baš kao na Facebooku. Želimo pomiješati malo starih i novih principa, samo da možemo čim efikasnije pomoći", završava.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati