Maturanti nezadovoljni: Njih 78 posto smatra da bi bili uspješniji da su organiziraniji
Foto: In&Out Organizing
ISTRAŽIVANJE koje je među zagrebačkim maturantima provela dr. sc. Kristina Brkić, otkriva da 73 posto učenika u školi nije podučavano organizacijskim vještinama. Čak 78 posto ispitanih maturanata smatra da bi u školi bili uspješniji da su vještiji u organizaciji.
U istraživanju je sudjelovao jednak broj maturanata gimnazija i strukovnih škola.
"Istraživanje nam je otkrilo da su maturanti svjesni važnosti organizacijskih vještina i žao im je da njihove osnove nisu naučili u školi. Trenutačno njihova organiziranost najviše ovisi o poduci i usmjeravanju roditelja, no to nije dovoljno dobro rješenje. I sami su maturanti svjesni da bi uz sustavnu poduku organizacijskim vještinama imali bolje ocjene", ističe dr. sc. Kristina Brkić.
Podjednako si maturanata za vlastitu organiziranost daje ocjene 3 i 4. Njih 38 posto smatra se vrlo dobro, a 36 posto osrednje organiziranima. Dečki (ocjena: 3,44) su pritom malo slabije organizirani od djevojaka (ocjena: 3,58), a maturanti strukovnih škola (ocjena: 3,51) od gimnazijalaca (ocjena: 3,53).
Najveći problem organizacija vremena
Najviše poteškoća maturanti imaju s organizacijom vremena. Samo 9 posto učenika uvijek sve obavlja na vrijeme. Čak 5 posto njih nikada ništa ne stiže obaviti na vrijeme. Najveći kaos maturantima vlada među zbirkama. Njih 16 posto zbirke knjiga, cd-ova i sličnih stvari drži u potpunom neredu, a 8 posto njihovih vršnjaka ima ih odlično organizirane po određenom kriteriju. S druge pak strane maturanti pokazuju veliku pedantnost kad je njihovo računalo u pitanju. Čak 36 posto ih svaku datoteku ima razvrstanu u odgovarajuću mapu, a većinu datoteka ima organizirano 35 posto maturanata. Sobe su im u daleko većem neredu. Samo 15 posto maturanata svaku stvar drži na svojem mjestu. 78 posto učenika smatra da bi bilo korisno predavanja o tome kako se dobro organizirati i kako razviti organizacijske vještine, uvesti u škole, no ne misle da je za to potreban poseban predmet. Većina (62 posto) je složna da bi o organizacijskim vještinama bilo najbolje učiti na satu razredne zajednice.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati