Vaši prijatelji stvarno jesu sretniji, bogatiji i uspješniji od vas
Ilustracija: Tumblr
SVI MI imamo prijatelje na društvenim mrežama za koje nam se čini da su bogatiji, uspješniji i popularniji od nas. A čini se da, u prosjeku, oni to i jesu.
Prema tvrdnjama iznesenim u novom istraživanju, znanstvenici za sveučilišta u Finskoj i Francuskoj smatraju da se ovaj fenomen treba promatrati kroz nešto što nazivaju "generalizirani paradoks prijateljstva" (GFP). On se objašnjava primjerom broja prijatelja: većina ljudi ima mali broj prijatelja, ali postoji nekolicina koja ima izrazito velik broj prijatelja. Potonja skupina iskrivljuje prosjek i način na koji promatramo vlastitu skupinu prijatelja kao cjelinu, piše Independent.
Interakciju na društvenim mrežama znanstvenici su pretvorili u matematičku formulu. Ljudi koji imaju više "prijatelja" na mrežama poput Facebooka u prosjeku doista jesu popularniji i bogatiji od onih koji imaju manje prijatelja. Tu dolazimo do paradoksa; iako su ljudi s velikim brojem prijatelja na društvenim mrežama u manjini, njihove će objave, statistički vidjeti veći broj (manje sretnih i manje bogatih) ljudi.
Taj princip, tvrde znanstvenici, primjenjiv je i na zdravlje, broj seksualnih partnera ili uspjeh te objašnjava zašto korištenje društvenih mreža ljude može učiniti nezadovoljnima svojim životom.
Drugim riječima, postoji logično objašnjenje za sve one koji se pitaju zašto nemaju jednak broj prijatelja na Facebooku kao i neki njihovi prijatelji: "Paradoks se može shvatiti na primjeru individualaca koji imaju više prijatelja - njih će ujedno promatrati i više ljudi", objašnjavaju Young-Ho Eom sa Sveučilišta u Toulouseu i Hang-Hyun Jo sa Sveučilišta AAlto u Finskoj.
Isti je princip ovaj par odveo i korak dalje, utvrđujući da će pozitivne karakteristike među mrežom poznanika (kao što su zdravlje, uspjeh pa čak i sreća) u prosjeku više iskusiti drugi ljudi, odnosno da su drugi u prosjeku stvarno bogatiji i sretniji od vas.
"Percepcija ljudi o svijetu i njima samima ovisi o statusu njihovih prijatelja, poznanika, kolega. Kad uspoređujemo svoje karakteristike kao što su popularnost, prihod, reputacija, sreća, s onima naših prijatelja, naša je percepcija samih sebe iskrivljena, što dokazuje GFP", poručuju znanstvenici, dodajući: "Ovo bi mogao biti razlog zbog kojeg su aktivni korisnici društvenih mreža nesretni - tamo je iznimno jednostavno uspoređivati se s drugima".
Dakle, nemojte se uzrujati sljedeći put kad vidite da je vaš prijatelj kupio novi auto, kuću ili se oženio - statistički gledano, oni će uvijek biti bolji od vas.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati