STVARANJE NOVOG SCHUMACHERA Kako je Lewis Hamilton zavladao Formulom 1
LEWIS HAMILTON je prošlog vikenda četvrti put postao prvak svijeta u Formuli 1 i potvrdio da je već sada jedan od najvećih u povijesti ovog sporta.
Hamilton je osim četvrtoga naslova u 2017. srušio i Schumacherove rekorde u broju pole positiona i startova iz prvoga reda, ali Nijemac još uvijek ima tri naslova više, 29 pobjeda više i 39 postolja više od Britanca. S četvrtom naslovom izjednačio se s Alainom Prostom i Sebastianom Vettelom, a samo Juan Manuel Fangio (5) i Michael Schumacher (7) imaju više titula. Na najboljem je putu da postane najbolji ikada.
McLaren ga "rezervirao" još kao 13-godišnjaka
Iako je Lewisu Hamiltonu utrkivanje isprva bilo samo hobi, ubrzo je postalo njegova profesija. Nakon što je znanje izbrusio u okolici rodnoga Stevenagea, mladi britanski vozač okrenuo se nacionalnim utrkama. S deset godina i malo manje od dvije godine trkaćeg iskustva, Hamilton je postao najmlađi osvajač britanskog kadetskog prvenstva u kartingu.
Nije dugo trebalo da Lewis počne gomilati trofeje u kartingu što nije promaklo oštrom oku Rona Dennisa koji je 1998. potpisao Lewisa u McLarenov program za mlade vozače. Dennisova vjera u mladog Hamiltona bila je tolika da je ugovor uključivao i opciju prvenstva nastupanja za McLarenovu F1 momčad ako 13-godišnji Britanac dođe do Formule 1.
McLarenova financijska potpora omogućila je Hamiltonu da zasja na mnogo većoj pozornici te je mladi Britanac osvojio višestruke naslove europskog prvaka u kartingu. A s 15 godina postao je najmlađi prvak, što je rekord koji i danas stoji.
Ipak, Hamiltona je od ostalih izdvajao njegov talent, a ne njegova mladost. Godine 2002. odlučio se nastupiti u vrlo konkurentnoj britanskoj Formula Renault seriji. Sve dvojbe o tome kako će se mladi Lewis nositi s naglim porastom snage u bolidu Formule Renault brzo su otklonjene već u prvoj sezoni u kojoj je završio treći, a godinu kasnije osvojio je naslov prvaka osvojivši rekordnih deset pobjeda, devet najbržih krugova i jedanaest pole positiona.
Iako je njegov prijelaz u F3 Euroseries bio nešto manje uspješan, Hamilton se brzo snašao te je nakon petog mjesta u poretku u debitantskoj sezoni iduće godine osvojio naslov prvaka. Činjenica da je vozio za dominantnu momčad ASM nedvojbeno mu je pomogla, ali s 15 pobjeda Hamilton je uništio konkurenciju.
Njegova debitantska sezona u jakoj GP2 seriji 2006. pokazala se iznimno uspješnom. Hamilton je na vrhuncu nizao impresivne nastupe i oduševio brzinom, pretjecanjima i konstantnošću. Nadmašio je daleko iskusnijeg momčadskog kolegu Alexandrea Premata i Nelsona Piqueta Juniora te osvojio naslov prvaka i divljenje cijele Formule 1.
Njegova brzina u utrci i konstantnost u vožnji podsjećale su na mladog Fernanda Alonsa, tada aktualnog dvostrukog svjetskog prvaka u Formuli 1. McLaren je zato krajem 2006. odlučio dati Hamiltonu priliku u svom F1 bolidu, a Britanac nije razočarao te je osigurao mjesto u McLarenu za 2007. zajedno s aktualnim prvakom Fernandom Alonsom.
Hamiltonova prva sezona: Nepogrešiv do posljednje dvije utrke
Bio je to hrabar potez za inače tradicionalnu i konzervativnu F1 momčad, ali i potez koji se vrlo brzo isplatio. Hamilton je na početku sezone nanizao devet uzastopnih pobjedničkih postolja, uključujući pobjedu na svojoj sedmoj utrci u Kanadi. Ukupno je pobijedio četiri puta, osvojio šest pole positiona i 12 pobjedničkih postolja.
Lewis je ponovno bio u formi i Mercedes je bio vrlo sretan što su osigurali njegove usluge za iduću sezonu.
Prelazak u Mercedes - najbolja odluka karijere
Prijelaz u Mercedes pokazao se punim pogotkom jer je bolid bio sposoban za osvajanje pole positiona i pobjeda, dok je McLaren imao sezonu bez ijednog pobjedničkog postolja. Hamilton je pobijedio u Mađarskoj, osvojio pet pole positiona i završio četvrti u ukupnom poretku, dva mjesta iznad novog momčadskog kolege Rosberga.
Sezona 2014. donijela nam je epsku borbu za naslov dvaju momčadskih kolega u dominantnom Mercedesovom W05. Nije dobro počelo za Lewisa – sezonu je otvorio odustajanjem u Australiji, ali je nakon toga nanizao četiri pobjede. Niz prekida Rosberg pobjedom u Monacu, nakon kontroverzno osvojenog pole positiona.
Do dugo iščekivanog dodira na stazi došlo je na VN Belgije kada je Rosberg prednjim krilom probušio Hamiltonovu stražnju lijevu gumu, zbog čega je Britanac odustao, a Nijemac završio drugi iza Ricciarda. Nakon toga, Hamilton je pobijedio na šest od preostalih sedam utrka čime je osvojio svoj drugi naslov prvaka u karijeri.
Hamilton je na VN Malezije 2014. ostvario prvi Grand Chelem u karijeri: pobjedu, pole position, najbrži krug i vodstvo u svakom krugu utrke. Lewis Hamilton i britanska F1 legenda Sir Jackie Stewart, kojeg je novi F1 prvak sada pretekao po broju titula
Nakon napete 2014. – dominacija 2015.
Lewis je 2015. u potpunosti opravdao status favorita te u obranu naslova krenuo uvjerljivom pobjedom s pole positiona u Australiji, a nakon Vettelovog iznenađujućeg slavlja u Maleziji uzvraća udarac s dvije pobjede u nizu.
Rosberg ga je prvi put porazio tek na petoj utrci prvenstva u Španjolskoj, a Hamilton gubi sigurnu pobjedu u Monaku zbog krive procjene momčadi koja ga je nepotrebno pozvala u boks za vrijeme sigurnosnog automobila. U Kanadi, na stazi gdje je 2007. ostvario prvu pobjedu u karijeri, Lewis dolazi do četvrte pobjede u sezoni, a uslijedio je tek drugi poraz od momčadskog kolege u Austriji gdje je završio drugi.
Britanac je slavio na svojoj domaćoj utrci na Silverstoneu, treći puta u karijeri (uz 2008. i 2014.), a Lewisu je pobjeda u Engleskoj do tada uvijek donijela i naslov prvaka na kraju sezone. U Mađarskoj je Lewis još jednom startao s pole positiona, ali gubi vodstvo na startu i u utrci punoj grešaka dolazi do šestoga mjesta. Uslijedile su pobjede u Belgiji i dominantna pobjeda u Italiji na novoj specifikaciji motora gdje je startao prvi, odvozio najbrži krug i vodio svaki krug utrke (novi Grand Chelem).
Lewis je tako prvih 12 utrka čak 11 puta startao prvi i jednom drugi, a na 11 utrka je bio na pobjedničkom postolju. Niz je prekinut u Singapuru gdje je Mercedes imao loš vikend u kojem ne uspijevaju izvući maksimum iz guma i podešenja bolida. Hamilton se kvalificirao peti, a u utrci je odustao zbog kvara na motoru. Uslijedile su tri utrke u Japanu, Rusiji i SAD-a u kojima je Hamilton startao drugi, ali i upisao tri pobjede što mu je bilo dovoljno za treći naslov prvaka. Time je postao tek deseti vozač u povijesti Formule 1 s tri ili više naslova, a jedini je aktivni vozač s pobjedama u svim godinama u kojima je nastupio.
Rosberg zasjenio Hamiltona, pa otišao u mirovinu
Hamilton je 2016. imao brzinu za naslov prvaka, ali imao je dva velika problema koji su ga na kraju stajali četvrtoga naslova – start i pouzdanost bolida. Britanac je nekoliko puta tijekom sezone jako loše startao i nije se uspio oporaviti, a u kvalifikacijama za VN Rusije i VN Kine imao je problema s MGU-H jedinicom zbog čega je startao s nižih startnih pozicija. Kvarovi su došli na naplatu na VN Belgije gdje Hamilton uzima zalihu komponenti pogonske jedinice kako do kraja sezone više ne bi dobio kaznu, a unatoč startu s posljednjeg mjesta Britanac završava sjajan treći. Ali još jedan loš start s pole positiona u Monzi i na polumokroj stazi u Suzuki Rosberga su doveli u situaciju da na posljednje četiri utrke može završiti drugi i postati svjetski prvak.
Hamilton je na posljednje četiri utrke startao prvi i završio prvi, ali to mu svejedno nije bilo dovoljno za četvrti naslov prvaka budući da je Rosberg na sve četiri utrke završio drugi. Nijemac se nakon ostvarenja životnoga sna povukao iz Formule 1, a novi momčadski kolega Hamiltonu će biti Valtteri Bottas koji je stigao iz Williamsa.
Nova sezona za Hamiltona je donijela nove izazove i dugoočekivanu borbu sa suparnikom iz druge momčadi – na iznenađenje mnogih taj suparnik bio je Ferrari, a vozač Sebastian Vettel.
F1 2017: Duel Hamilton - Vettel bez očekivane uzbudljive završnice
Cijelu sezonu Hamilton i Vettel vodili su mrtvu utrku za naslov prvaka, Vettel je nakon VN Monaka imao najveću prednost u cijeloj sezoni od 25 bodova, a prvi kiks dogodio mu se na Silverstoneu gdje mu je pukla guma. Kontroverzan trenutak dogodio se u Bakuu gdje je Vettel namjerno udario Hamiltona iza sigurnosnog automobila, a uoči ljetne pauze prednost je i dalje imao Vettel.
Ali tada na scenu stupaju Hamilton i Mercedes i slave na pet od idućih šest utrka dok je Vettel odustao u Singapuru zbog sudara s Raikkonenom i Verstappenom, a Ferrari su pogodili tehnički problemi s motorom u Maleziji i Japanu.
Konačan udarac Hamilton je Vettelu zadao u Austinu gdje je ostvario devetu pobjedu u sezoni i povećao svoju prednost na 66 bodova, tri utrke prije kraja, a u Meksiku dolazi do kontakta između dvojca nakon kojega oboje padaju na začelje poretka. Vettel se probio na četvrto, a Hamilton na deveto mjesto što mu je bilo dovoljno za osvajanje četvrtoga naslova prvaka.
Veganstvo i jedan razgovor vratili su ga na vrh svijeta
Hamilton je nedavno objasnio kako je ove sezone uveo velike promjene u svoj život, što ga je na kraju i dovelo do sjajnog uspjeha.
Tvrdi da se puno bolje osjeća zbog promjene stila života, odnosa s momčadi i prehrane, budući da je ove sezone u Singapuru odlučio postati vegan.
"Osjećam se najbolje što sam se ikad osjećao, fizički i mentalno", rekao je Hamilton. "Cijele godine osjećam se vrlo dobro, a mislim da sam i fizički napravio veliki korak. A to je povezano i s odlukom da promijenim ishranu i postanem vegan. Najbolja odluka je, naravno, prelazak u ovu momčad".
Za razliku od prošlih godina, kad se Hamilton za naslov borio s momčadskim kolegom Rosbergom, ove godine dinamika odnosa unutar momčadi je drugačija. Sve je promijeno jedan razgovor.
"Razgovor s Totom na kraju prošle godine bio je ključan", rekao je Hamilton: "Stavili smo sve na stol i rekli ono što je trebalo reći. A zatim smo izgradili novi i jači odnos, što smo i uspjeli. Ljudi u momčadi reći će vam kakva je dinamika bila, a ja ne mogu reći da je bilo sjajno. Sjajno je što smo se borili s drugom momčadi pa je fokus drukčiji. Kad imate dva jaka vozača unutar momčadi, kao što smo mi imali, kad je borba unutar momčadi, to je poput uragana. Jaka energija ostane zaglavljena u istoj prostoriji. A sad imamo energiju koju usmjeravamo u bolid i imamo puno sretniju dinamiku", govorio je uoči utrke u kojoj je uzeo novi naslov.
"Ovo nisam mogao ni sanjati. Nisam mislio da je ovo moguće, i sam moj ulazak u Formulu 1 bio je nategnut, a sad imam četiri naslova...", rekao je Hamilton nakon što se četvrti put popeo na svjetski tron.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati