Konstruktor Williamsa priznao: "Osjećam se odgovornim za Senninu smrt"
Foto: Getty Images/Guliver Image
IAKO JE službeni "najvjerojatniji" uzrok Sennine smrti bila istrošena letva volana na bolidu koja je pukla u zavoju Tamburello u 7. krugu VN San Marina, tadašnji Williamsov konstruktor Adrian Newey smatra se odgovornim za Brazilčevu pogibiju.
U nedavno objavljenoj autobiografiji "Kako konstruirati bolid", Newey je opisao kako je njegova pogreška jedan od glavnih razloga Sennine smrti.
"Nevezano s time je li letva volana kriva za nesreću ili nije, činjenica je da smo ja i moja ekipa loše dizajnirali taj bolid. Najviše se krivim zbog aerodinamike koja je bolid činila nestabilnim. Senna je pokušavao manevre koje taj bolid nije mogao iznijeti, čak ni s njim za volanom", napisao je Newey.
Williamsovi tehničari promijenili su poziciju kobne letve volana baš prije te utrke, što je Newey nazvao "jednom od dvije jako loše odluke".
"Kad o tome razmišljam s vremenskim odmakom, nismo smjeli dopustiti takvu promjenu u tom bolidu. Da se ne lažemo, ja sam jedan od najodgovornijih ljudi", napisao je Newey koji je nakon duge istrage i višegodišnjeg suđenja 2005. godine oslobođen odgovornosti na talijanskom vrhovnom sudu.
Ayrton Senna je sa staze izletio pri brzini od 310 kilometara na sat. U sljedeće dvije sekunde uspio je malo usporiti te spustiti motor u dvije brzine niže prije nego što se s 218 km/h zabio u nezaštićeni betonski zid. Dio nosača kotača odlomio se i pogodio Sennu u glavu probivši pritom njegovu kacigu što je bio i konačni uzrok smrti. Senna je hitno prebačen u bolnicu gdje je preminuo nekoliko sati kasnije. Osim ozljeda glave, tijelo mu je bilo praktički netaknuto. Imao je 34 godine.
"Nisam kriv, ali ću se uvijek osjećati odgovornim za smrt jednog velikog čovjeka", napisao je Newey koji je danas glavni tehničar Red Bulla.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati