TRŽIŠTE AUTOMOBILA Najava manjih davanja ubila prodaju u prosincu, ali godina je u plusu
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Foto: Audi, Škoda, Renault
S 50.769 novoregistriranih automobila hrvatsko je tržište zabilježilo rast od 15,1 % u odnosu na godinu prije. Najuspješnija marka i modeli dolaze iz koncerna VW.
Kao i godinu prije, najuspješnija marka je Volkswagen, koja sa 7116 prodanih primjeraka drži 14 % tržišta. Na drugom mjestu je Škoda sa 4722 primjerka i 9,3 % tržišnog udjela, dok je treći Opel sa 4652 prodana primjerka i udjelom od 9,16 %. Top 5 zaokružuju Renault i Ford.
Najuspješniji model u 2017. godini je bila Škoda Octavia. Prodano ih je čak 2464. Na drugom mjestu je Renault Clio s 2292 prodana primjerka, dok se na treće mjesto iznenađujuće probio Ford Focus s 2271 prodanim primjerkom. Četvrti je VW Golf (2074), a peta Opel Astra (1741).
Zanimljiv je i položaj tzv. premium brendova. Hrvati su kupili najviše Audija, čak 1819, što je ovu marku postavilo na 12. mjesto, između Citroena i Kije. BMW je prodao 1326 automobila, a Mercedes tek pet manje, 1321 automobil. Prodano je i 272 Volva, 57 Porschea i 51 Jaguar.
Najuspješniji mjesec bio je svibanj sa čak 8124 prodana automobila. Najgori je, očekivano, prosinac, koji je zbog najava smanjenja davanja pao na svega 2145 podanih vozila.
Iako se radi o relativno respektabilnim rezultatima, praksa pokazuje osjetno lošije stanje.
Prošlogodišnje su analize utvrdile da tek trećina novih automobila završi u rukama privatnih osoba, a gotovo četvrtina u reizvozu. Ostatak ide na rent-a-car te privatne i državne tvrtke i službe. Stoga, usprkos porastu, teško je očekivati da će se hrvatski vozni park pomladiti.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati