Škoda Octavia 1.4 Ambiente - obiteljski krstaš povoljne cijene
DRUGA generacija češke limuzine predstavljena je na ovogodišnjem auto-salonu u Ženevi, a od listopada je dostupna i na hrvatskom tržištu. Nova Octavia nameće se brojnim kvalitetama i visoko postavljenim kriterijima, koji ju čine ozbiljnim igračem čak i kada se radi o najslabijoj benzinskoj izvedbi kakvu smo imali prilike testirati.
Octavia ima značajno mjesto u povijesti češkog proizvođača. Prva generacija predstavljena je prije osam godina, kao prvi zapadnoeuropski proizvod nastao pod okriljem Volkswagen koncerna. U vrijeme kad je bilo potrebno etablirati marku na dva tržišta dijametralno suprotnih zahtjeva, mjesta za bilo kakve ekstravagancije i izlet u nepoznato strogo su bila zabranjena. Stoga je model upakiran u klasično odijelo, a mehanika je u potpunosti preuzeta od Golfa četvorke. Rezultat nije manjkao. Octavia je prepoznata kao komforna obiteljska limuzina pouzdane mehanike što potvrđuje gotovo milijun kupaca i odlični rezultati na nezavisnim istraživanjima kvalitete.
Nova Octavia nastavlja istim ritmom. S prepoznatljivim dizajnom i vrhunskom mehanikom Golfa V, te visokim standardima kvalitete i komfora, Octavia druge generacije ulazi u žestoku borbu s kompaktnom konkurencijom. I ne samo to, rast dimenzija i bogatija serijska oprema otvaraju modelu ulazak u srednju klasu gdje bi Škodina uzdanica mogla poremetiti računice dosad nedostižnim rivalima uključujući i neke kućne modele.
Dizajn
Klikom na fotografiju možete pogledati istu većih dimenzija
Iako danas nije popularno zadržavanje dizajnerskih smjernica proteklih modela, kod Octavije je teško naći zamjerke. Izmijenjeno je brdo dijelova, a zadržan je osnovni izričaj Octavije s visokom bočnom siluetom i prepoznatljivom zadnjicom.
Evolucija Škodinog dizajna je prvenstveno vidljiva sprijeda, gdje su dizajneri odradili odličan posao. Autor Roomster-a (koncept) se kod limuzine odlučio za eleganciju, te joj podario vrlo dopadljivi prednji kraj s masivnom kromiranom maskom po uzoru na Superb, te nešto većim farovima s bistrom plastikom. Moćan nastup zaokružuje poklopac motora izveden u V-formi, čime je Škodinoj limuzini dana određena nota ozbiljnosti.
U usporedbi s prethodnikom, Octavia je 65 mm dulja, 60 mm šira i 50 viša. Kura rastezanja u cilju povećanja komfora i privlačnosti donosi i bolju aerodinamiku.Kad smo kod privlačnosti, češka limuzina detaljima igra na emocije obožavatelja VW koncerna. Najbolji primjer za to su trendseterski retrovizori s integriranim pokazivačima smjera I podnim osvjetljenjem, dosad rezervirani isključivo za Volkswagenove modele. Nakon značajnog povećanja gabarita Octaviju je teško doživljavati kao kompaktnu limuzinu. Uostalom, tek ju nekoliko centimetara dijeli od uzdanica srednje klase, dok se u pogledu svega ostalog zaostatak u potpunosti istopio.
Unutrašnjost
Klikom na fotografiju možete pogledati istu većih dimenzija
Veći vanjski gabariti i rast međuosovinskog razmaka donose impozantan napredak u prostranosti. Usprkos tome, prvo što se uočava pri ulasku u kabinu je masivnost svih dijelova unutrašnjosti. Debela obloga vrata i jednako kompaktna prednja armatura ulijevaju povjerenje. Veći dio prednjeg djela izveden je u kvalitetnoj i na dodir mekanoj crnoj plastici, dok je kod elemenata centralne konzole i prostora između sjedala korištena nešto tvrđa, također, crna plastika. Monotoniju razbija horizontalna letvica i središnji zaslon audio-sustava (doplata), dok je za neke prestižnije detalje potrebna doplata.
Dizajn je jednostavan, bez suvišnih pametovanja, što rezultira dobrom preglednošću instrumenata i lakom dostupnošću prekidača. Sjedala su udobna, gotovo sportski profilirana, što će posebno cijeniti osoba za upravljačem. U pogledu ergonomije nema prigovora, upravljač je podesiv po visini i dubini, kao i sjedalo. Kad smo kod upravljača, upravo na njegov račun ide jedina zamjerka, pošto materijalom (tvrda hrapava plastika) i neuglednim izgledom (veliki obrub) nije udovoljio visokim standardima ostatka interijera.
Ako se prethodniku zamjerala skučenost stražnje klupe, kod nove Octavije je taj nedostatak, najblaže rečeno, u potpunosti ispravljen. Udobna klupa pruža kraljevski komfor za dva, pa čak i tri putnika, koji u odnosu na one naprijed u ničime nisu zakinuti. Više od 140 cm širine u razini laktova, te skoro 90 cm u predjelu koljena, neosporivi su dokazi prostranosti straga.
Klikom na fotografiju možete pogledati istu većih dimenzija
U Škodi su mislili na sve. Nakon početnog upoznavanja, ostali smo iznenađeni praktičnim detaljima. Pretinaca ima u izobilju, a kukice su raspoređene posvuda. Isto vrijedi i za prtljažnik, čija upotrebljivost je povećana vjernošću koncepciji ugradnje petih vrata. Oboren je i novi rekord, volumen prtljažnika povećan je na čak 560 litara, a preklapanjem stražnje klupe raste na 1350 l.
Opremljenost
Testni automobil je bio opremljen Ambiente paketom opreme koji čini sredinu ponude, a nudi sve što je danas uobičajeno u ovom segmentu.
Korištenje automobila u svakodnevnim situacijama uvelike olakšava elektro-mehanički Servotronic servo upravljač, električni podizači prednjih stakala, te elektrificirani vanjski retrovizori. Od tzv. luksuznih elemenata svakako valja spomenuti vrlo dobri Climatic klima-uređaj, daljinsko centralno zaključavanje i lakirane elemente karoserije.
Nedavno osvojenih četiri zvjezdica pri EuroNCAP-u potvrđuje Škodinu brigu za sigurnost. Zaštita osjetno čvršće karoserije upotpunjena je potpunom sigurnosnom opremom. Prednji i bočni zračni jastuci sprečavaju ozbiljnije ozljede putnika, dok se za dobru vidljivost brinu aero metlice brisača i mogućnost podešavanja visine svjetlosnog snopa. Od elemenata aktivne sigurnosti Škoda posjeduje ABS potpomognut MBA sustavom (Mechanical Brake Assist), te ESP sustav kontrole stabilnosti.
Kako bi boravak u automobilu bio što ugodniju Ambiente paket je nadograđen audio sustavom Stream s CD-om, koji nas je vrlo ugodno iznenadio lakoćom upotrebe i kvalitetom zvuka.
Motor i vozne osobine
Klikom na fotografiju možete pogledati istu većih dimenzija
1.4-litreni benzinac predstavlja početak ponude kod nove Octavije. 75 KS snažan motor poznat je iz brojnih modela koncerna, od mališana (Polo, Fabia, Ibiza) pa sve do novog Golfa. Iako na papiru zvuči neuvjerljivo, malen i slabašan agregat nije loš izbor, kao što se u prvi plan čini.
Svakome je jasno da ovako motorizirana Octavia nije namijenjena osobama sportskih aspiracija. Dovoljno je pogledati na službene podatke, koji kažu da 1.230 kg teška limuzina do stotke stiže za 15.5 sekundi i postiže maksimalnih 170 km/h. Tražite li adrenalinsku bombu, preporučamo odabir jedne od dvije dizelske inačice, a ukoliko su performanse niže na popisu prioriteta, Octavia 1.4 je solidan izbor.
Naime, i ovakva Octavia bez problema obavlja svakodnevne zadatke. Agilnosti do 70 km/h ne nedostaje, pa u gradu veći problem predstavljaju pozamašni gabariti. S druge strane, na otvorenoj cesti Octavia bez problema održava visoku putnu brzinu. Najbolje joj odgovara ritam od 130 do 150 km/h, kada je putovanje vrlo ugodno. U stvari, izuzmemo li napore potrebne pri pretjecanju, kao posljedice nedovoljne snage motora, Octavia 1.4 je odlični suputnik na duge staze.
Kad se radi o automobilu ovako male specifične snage (16.4 kg/KS), potrošnja goriva uvelike oscilira i prvenstveno ovisi o naklonosti vozača agilnoj vožnji. Na otvorenoj cesti, uz laganu nogu na gasu i prometni zakon na pameti, potrošnja se kreće od 5 (5. stupanj, 90 km/h, 2.700 o/min) do 7 (130 km/h, 3900 o/min) litara, dok daljnjim povećanjem putne brzine skače na i dalje solidnih 9 litara. Sve to vrijedi ukoliko automobil nije u potpunosti opterećen, a vozač nije ovisan o lijevoj prometnoj traci. Situacija u gradu, kada je zbog praćenja prometa potrebno često stiskanje papučice gasa, nije toliko svijetla. Potrošnja postaje dvoznamenkasta i gotovo ju je nemoguće spustiti na deklariranih 9.5 litara. Sve u svemu, nakon tjedan dana druženja, ostali smo više nego zadovoljni s prosječnih 8 l/100 km.
Ako motor nameće smireniju vožnju, to nikako ne vrijedi za moderno podvozje. Ovjes tipa McPherson sprijeda, neovisni multi link straga, funkcionira besprijekorno. Reakcije su kod promjene opterećenja predvidive, a tek u graničnom području dolazi do laganog podupravljanja, kada prednji kraj automobila počinje ponirati prema vanjskom rubu ceste. Tada na scenu stupa elektronika, koja djeluje neprimjetno i ispravlja bilo kakve vozačke nesmotrenosti.
Češka krstarica odlično drži putanju, prelasci preko poprečnih i uzdužnih neravnina bezbolno se prenose u kabinu usprkos pozamašnoj tvrdoći ovjesa. Automobil ostaje nečujan bez obzira na kvalitetu kolnika, što je posljedica povećane krutosti šasije na uvijanje i kvalitete izrade. Zvučnu kulisu audio-uređaja ne može narušiti buka motora (odlična izolacija) i vjetra, a napregnete li uši, čuti ćete samo buku pneumatika.
Zaključak
Klikom na fotografiju možete pogledati istu većih dimenzija
Octavia je sazrela u svakom smislu odmetnuvši se u elegantnu limuzinu skrojenu po europskom ukusu. Škoda je pri konstruiranju nasljednika posudila modernu tehnologiju Golfa pete generacije, ali i visoke standarde kvalitete.
Škoda Octavia pogonjena baznim benzincem i opremljena Ambiente paketom opreme stoji 15.569 eura do registracije. Za ovu protuvrijednost kupac dobiva izvanredan obiteljski automobil raskošne unutrašnjosti, koji ničime ne zaostaje za osjetno skupljom konkurencijom. Profit neće izostati i ukoliko ne želite voziti podrezanih krila, dizelska Octavia je i dalje vrlo povoljna kupnja. Na vama je da birate motor i opremu, a za ostalo su se pobrinuli Česi.
>>Još fotografija možete pogledati ovdje
Važnija serijska oprema: | ||
Zračni jastuci za vozača i suvozača | ||
Bočni zračni jastuci | ||
Isofix sustav pričvršćenja dječjeg sjedala | ||
ABS+MBA+MSR | ||
Daljinsko centralno zaključavanje | ||
El. podizači prednjih stakala | ||
El. Podesivi i grijani retrovizori | ||
Servo-upravljač podesiv po visini i dubini | ||
Sjedalo vozača podesivo po visini | ||
Klima uređaj | ||
Pojedinačno preklopiva (1/3-2/3) stražnja klupa | ||
Putno računalo | ||
Priprema za radio s 4 zvčnika | ||
Dodatna oprema cijena (kn) | ||
Metalik boja |
2645 | |
Radio „Stream“ s CD-om |
2945 | |
Octavia 1.4 Ambiente |
118180 | |
Ukupna cijena testiranog vozila |
123770 |
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati