Loši rezultati Mercatora: Prihodi od prodaje pali za 3,6%
Foto: Arhiva
SLOVENSKI maloprodajni lanac Mercator, sada u vlasništvu Todorićevog Agrokora objavio je ovoga tjedna izvještaj za prvih devet mjeseci u kojemu je vidljiv pad prihoda od prodaje za 3,6% .
U prvih devet mjeseci Mercator Grupa ostvarila je skoro 2 milijarde prihoda od prodaje što je 3,6% manje nego u istom razdoblju lani. Pad prodaje je zabilježen na svim tržištima na kojima je Mercator prisutan, osim u Crnoj Gori gdje je zabilježen rast od 5,3%.
Pad prodaje se uglavnom može pripisati zatvaranju nekih manje profitabilnih programa, prebacivanju dijela maloprodajne mreže u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini na Konzum u sklopu procesa integracije te trendu pada kupovne moći u Sloveniji i Hrvatskoj.
57,1% ukupne prodaje je ostvareno u Sloveniji, 20,5% u Srbiji, 11,4% u Hrvatskoj, 6,9% u Bosni i Hercegovini i 4,1% u Crnoj Gori.
Izvor: iCapital
Unatoč padu troškova prodane robe (-3%) i administrativnih troškova (-27,8%), pad su zabilježili i EBITDA (dobit prije poreza, kamata i amortizacija) i to za 2,9% na 80 milijuna eura te EBITDAR, koji isključuje trošak iznajmljivanja, za 4,8% na 120 milijuna eura. U isto vrijeme je EBITDA marža zadržana na 4%, dok je EBITDAR marža blago pala sa 6,1% na 6,0%.
Nakon zaključivanja ugovora s vjerovnicima proces financijskog restrukturiranja kompanije je završen te će, prema podacima iz izvještaja, prilagoditi otplatu duga očekivanom novčanom toku, poboljšati likvidnost i osigurati višu stopu ulaganja.
U budućnosti će svakako biti zanimljivo pratiti kakav će utjecaj na rezultate imati nedavno Agrokorovo preuzimanje Mercatora.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati