Koji su osnovni dijelovi treninga?

Koji su osnovni dijelovi treninga?

Foto: Shutterstock

TRENINZI se mogu međusobno razlikovati s obzirom na njihov cilj ili uvjete u kojima se provode. Bez obzira na različitosti između treninga i njihovih specifičnosti svaki trening bi trebao sadržavati tri elementa koji zajedno osiguravaju učinkovito vježbanje. Svaki trening bi trebao sadržavati uvodni, središnji i završni dio.

U uvodnom dijelu treninga prije započinjanja bilo kakvog oblika tjelesne aktivnosti tijelo treba pripremiti na predstojeće napore. Posebno je bitno to kod anaerobnog treninga gdje je velik intenzitet trenažnog opterećenja, ali i kod drugih trenažnih procesa gdje su veća opterećenja i situacije gdje lako može doći do povrede (eksplozivne kretnje, padovi, skokovi, udarci itd).

U uvodnom dijelu treninga u svrhu zagrijavanja možemo koristiti dinamičko istezanje, aerobni oblik vježbanja ili vježbanje s otporom manjeg intenziteta a većeg volumena. Na taj način ćemo se mentalno pripremiti na trening te spriječiti mogućnost povrede, ubrzati puls, pospješiti cirkulaciju što će omogućiti veći dotok krvi i hranjivih tvari do mišićnih stanica, poboljšati koordinaciju, fleksibilnost i izdržljivost.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zagrijavanje treba provoditi postepeno i nema potrebe da predugo traje. Vrijeme zagrijavanja treba prilagoditi vanjskim i unutarnjim faktorima. Po hladnijem vremenu i u prostorijama gdje je niža temperatura potrebno je duže i temeljitije zagrijavanje dok je po toplom vremenu i u toplijim prostorima obratno. Isto tako ovisi i o dobu dana. U zimskim mjesecima je tijelo lakše zagrijati ujutro nego popodne kada smo već promrzli pogotovo ako smo veći dio dana proveli vani na hladnoći. Dok je u ljetnim mjesecima tijelu potrebno temeljitije zagrijavanje u jutarnjim satima nego u popodnevnim.

Završni dio treninga ili opuštanje je važan dio treninga jer kako na početku treninga tijelo treba pripremiti za vježbanje tako ga nakon istog treba i opustiti. Na taj način tijelo pripremamo za povratak u mirovanje odnosno na razinu uobičajene dnevne aktivnosti. Opuštanjem se smiruje rad srca, ujednačava cirkulacija u svim dijelovima tijela te se tijelo priprema za kvalitetniji i brži oporavak. Trening bi trebali završiti statičkim i opuštajućim istezanjem cijelog tijela. Nakon toga bilo bi dobro i sjesti te se potpuno opustiti.

Izvor: Fit-Team

 

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara