Preljub je zapravo jako unosan biznis

Preljub je zapravo jako unosan biznis

Screenshot: AshleyMadison.com

"ŽIVOT je kratak. Upustite se u aferu.", moto je portala AshleyMadison.com koji je pokrenut 2001. godine i koji "promovira nevjeru". Portal je u ožujku prošle godine dobio i svoju južnokorejsku verziju, koja je ubrzo zabranjena jer je tamošnje povjerenstvo za nadzor i cenzuru ocijenilo da portal prijeti obiteljskim i moralnim vrijednostima zemlje.

Iza portala stoji Noel Biderman, bivši sportski odvjetnik, koji je, kako navodi, želio pokrenuti stranicu specijaliziranu za upoznavanje i spajanje partnera jer je "savršen preljub pozitivna stvar koja može učvrstiti ili čak spasiti nečiji brak". "Olakšavam stvar ženama tako što im omogućujem da varaju svoje muževe isto onoliko koliko oni varaju njih", kaže Biderman, kako prenosi BBC.

Portal je, kako on objašnjava, upravo zbog toga što je posvećen u prvom redu ženama, nazvao Ashley Madison - 2001. kada je stranica pokrenuta to su bila dva najpopularnija ženska imena u SAD-u. Portal nije dignuo buru samo u Južnoj Koreji, mišljenje javnosti diljem svijeta je podijeljeno oko cijele priče, no što god tko mislio o svemu tome, jedna je Bidermanova tvrdnja točna - varanje je, u ovom slučaju, unosan biznis.

Unosan bizns, ali ulagači se drže po strani

Kompanija Avid Life Media koja stoji iza "stranice za varanje" u prošloj je godini ostvarila 150 milijuna dolara prihoda, samo od članarina (registracija je za žene besplatna, dok se muškarcima naplaćuje). No, kompanija nailazi na prepreke kada su u pitanju dionice i ulagači. 2011. morali su povući svoju ponudu s burze dionica u Torontu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Stranica je tada postojala samo u SAD-u i Kanadi, a danas postoji u 46 zemalja svijeta i ima preko 30 milijuna korisnika. Biderman sada planira širenje poslovanja, odnosno uvjeren je da će privući europske ulagače, a London mu se čini kao odlična početna točka jer je, kako on navodi, "fleksibilniji prema kontroverznim poslovima".

"No, ipak se bojim da će javno mišljenje o nevjeri biti prepreka. Ali mora se tome stati na kraj. To postoji oduvijek i treba to priznati", navodi on.

Poanta priče nisu pare, tvrdi Biderman

BBC je kontaktirao nekoliko investitora vezano za navedenu problematiku, međutim, ili nisu dobili odgovor ili je odgovor glasio da o toj temi neće davati nikakve komentare jer je stvar "kontroverzna". Međutim, čini se da nije stvar samo u moralu, ili "moralu", već i u konkurenciji. Naime, 2009. pokrenuta je stranica Gleeden u Francuskoj, koja radi po istom principu kao i Ashley Madison, i bori se za svoj dio tržišta. Trenutno ima 2,6 milijuna članova, a Ashley Madison je i više nego ozbiljna konkurencija.

S druge strance, ostaje činjenica da se ljudi varaju i na druge načine, odnosno i putem drugih stranica koje se ne deklariraju kao "stranice za varanje". A Biderman tvrdi da poanta cijele priče nisu (samo) pare. "Moj cilj nije samo zarada, želim pokazati našem društvu da postoji i drugi način na koji se stvari mogu sagledati, drugi načini ne koje možemo promatrati zakone i monogamiju", navodi on.

 

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara