Zašto bi šah trebao biti obavezni predmet (i) u osnovnim školama?

Zašto bi šah trebao biti obavezni predmet (i) u osnovnim školama?

Foto: Shutterstock

ŠPANJOLSKE osnovne škole uskoro bi mogle uvesti šah kao obvezni predmet jer razvija koncentraciju i sposobnost donošenja odluka, navedeno je u inicijativi koju su zajednički uputile sve političke stranke u parlamentu.
 
Šah je već obvezni predmet u 300 škola, a u njih 1000 se može izabrati kao izvannastavna aktivnost. Uvođenje u sve škole, ali i na javne prostore, moraju potvrditi španjolske pokrajine, poput primjerice Katalonije i Andaluzije, te obrazovni centri.
 
"Ideja je genijalna", rekla je Hini Andrea Rodríguez (28), učiteljica u jednoj privatnoj školi u Madridu. Nju je djed naučio igrati šah dok je bila mala i tvrdi da pomaže pri razvijanju koncentracije i analitičkog promišljanja.
 
Djeca od šest do devet godina najpogodnija su za učenje šaha, jer je apstraktna inteligencija već razvijena. Inicijativu za uvođenje ovog sporta u europske škole uputio je Europski parlament 2012. godine.
 
Šah pomaže djeci u razvijanju koncentracije, što im je važno za čitanje s razumijevanjem. Matematika i razumijevanje pročitanog izazivaju najveće poteškoće španjolskim učenicima, pokazalo je istraživanje PISA koje procjenjuje znanje i vještine učenika.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
 
U tekstu inicijative, koju su predložili oporbeni socijalisti iz PSOE-a, a podržali vladajući konzervativci iz Narodne stranke, spominje se i uvođenje šaha na javne površine i prostore.
 
Na forumu koji je na ovu temu otvoren na internetskoj stranici najčitanijih novina El País netko je upitao zašto je u inicijativi riječ o šahu, a ne primjerice, pokeru, biljaru ili jogi. Drugi sugovornik je uzvratio: "Zato što šah razvija mentalno kalkuliranje iz pokera, preglednost prostora iz biljara i kontrolu osjećaja iz joge".
 
Španjolski parlamentarci pozvali su se na istraživanje iz njemačkog grada Triera gdje je u jednoj školi skupina osnovnoškolaca dobila jedan sat matematike tjedno manje u zamjenu za šah. Četiri godine zaredom njihova prosječna ocjena iz matematike bila je bolja od one koju je postigla skupina koja nije zamijenila sat matematike za šah.
 
Ovaj sport razvija 25 različitih intelektualnih sposobnosti, uključujući predviđanje budućih događaja, pokazuje istraživanje Sveučilišta iz La Lagune s Tenerifa. "Ovdje se ne radi o stvaranju šampiona, već o pedagoškom oruđu", poručeno je iz parlamenta Madridu.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara