Tijelo nakon poroda: promjene, problemi i njihova rješenja

Tijelo nakon poroda: promjene, problemi i njihova rješenja

Foto: Shutterstock

TIJEKOM trudnoće tijelo žene prolazi kroz promjene koje se zadrže i nakon poroda, a često su uzrok brojnih problema i nelagode. Donosimo vam popis najčešćih promjena na tijelu i kako se s njima nositi. 

Ruke i ramena

Mnoge buduće mame ne pridržavaju se redovitih vježbi za gornji dio tijela koje bi trebale raditi u trudnoći, što vodi do opuštenosti i slabosti u gornjem dijelu tijela. Uz to, vaše tijelo u trudnoći otpušta hormon relaksin u većim količinama, što kasnije može oslabiti zglobove. 

Rezultat su slabe ruke koje nisu u stanju podizati i nositi dijete od sjedali do kolica, pa do krevetića i stola za prematanje i tako u krug nekoliko puta dnevno. Ubrzo ćete osjećati bol i slabost u zglobovima i ramenima.
 
Rješenje
 
Popravite tonus i ojačajte mišiće ruku, leđa i ramena, a time ćete smanjiti opterećenje u zglobovima. S vježbama je najbolje započeti tijekom trudnoće, a nakon poroda pričekajte šest tjedana prije nego se vratite vježbanju.
 
Otečeni prsti i zglobovi
 
Tijekom trudnoće vaše tijelo proizvodi približno pedeset posto više krvi i ostale tekućine kako bi se prilagodilo rastu vašeg djeteta. Hormonalne promjene mogu pridonijeti edemima, oticanju ruku, lica, vrata i drugih ekstremiteta. Ponekad su potrebni tjedni da sav višak tekućine iziđe iz organizma. 
 
Rješenje:
 
Izaberite namirnice bogate kalijem, kao što su voće i povrće. One pomažu neutralizirati efekte zadržavanja vode koje sol ima. Pijte više od preporučenih osam čaša vode na dan, posebno ako dojite. 
 
Grudi
 
Odmah nakon poroda grudi postaju veća kako se pune, prvo kolostrumom, a zatim mlijekom. Većina će ih zadržati tu veličinu nekoliko tjedana. Majke koje doje imat će povećane grudi sve dok redovito doje. Cijeli proces, uključujući trudnoću, uzrokuje da se tkivo grudi kod većine žena rastegne, bez obzira da li doje ili ne. 
 
Jednom kada trudnoća i dojenje završe, većina žena izgubi volumen u grudima, a zadrži strije i pomalo obješene grudi. I bradavice mogu izgledati pomaknuto. 
 
Rješenje:
 
Većina žena prihvati promjene na grudima kao obilježje prelaska u majčinstvo. Neke će željeti raditi vježbe kako bi učvrstile prsa i malo podignule grudi. 
 
Trbuh
 
Vaš trbuh prolazi kroz najviše promjena tijekom trudnoće. Ovisno o vašim godinama, genetici i kilogramima koje dobijete u trudnoći, mogu se na njemu pojaviti strije i višak sala nakon poroda. Može proći i šest tjedana prije nego se maternica vrati na staru veličinu, što će samanjiti veličinu vašeg trbuha. Ali kako je koža na području abdomena bila rastegnuta, možda više neće biti tako čvrsta i zategnuta kao prije. Uz to, nekim će ženama ostati i strije. 
 
Rješenje:
 
Održavajte trbušne mišiće snažnima tijekom trudnoće. To će pomoći da se trbuh brže vrati u normalno stanje. Za višak sala većina stručnjaka savjetuje vježbe za abdomen koje se baziraju na pilatesu. Ciljane vježbe za trbuh većinu će žena dovesti do željenih rezultata. 
Tekst se nastavlja ispod oglasa
 
Bedra i stražnjica
 
Tijekom trudnoće često razina aktivnosti i prehrane kod žena opadne. Ovi faktori utječu na dobivanje na težini. Višak masnoća raspoređuje se na mjestima gdje žene inače dobivaju višak kilograma: stražnjica, bedra i bokovi. Čak i ako nastavite zdravo se hraniti i vježbati, sama trudnoća uzrokovat će nakupljanje viška kilograma. 
 
Rješenje:
 
Može proći i godinu dana dok izgubite kilograme dobivene u trudnoći. Kako bi se postepeno rješavali kilograma stručnjaci preporučuju kombinaciju vježbanja i uravnotežene prehrane. Niskokalorične namirnice bogate vlaknima, kao što je povrće, povećat će osjećaj sitosti i olakšati vam da jedete manje. Izaberite vježbe koje uključuju različite skupine mišića.
 
Vaginalno područje
 
Žene koje imaju vaginalni porod obično iskuse puknuće područja između vagine i anusa ili im se napravi epiziotomija ( kirurški rez na tom području).  U oba slučaja potrebno je šest tjedana prije nego to područje zacjeli. 
 
Čest je problem inkontinencija ili nemogućnost da se zaustavi curenje urina. Neke žene imaju i bolne seksualne odnose ili prolapsu pelvičnih organa, stanje u kojem mjehur, maternica i rektum ispadnu iz svog normalnog položaja i pri tome naprežu mišiće dna zdjelice. .
 
Rješenje: 
 
Kegelove vježbe. Stiskanjem i opuštanjem mišića koji okružuju vaginu, Kegelove vježbe jačaju dno zdjelice. To pomaže kontroliranju mjehura i stabilizaciji zdjeličnog područja. 
 
U slučaju bolnog seksualnog odnosa ključ je u opuštanju. Ako ste imali puknuće ili rezanje međice, nesvjesno možete napeti mišiće zdjelice, što onda uzrokuje bolan seksualni odnos. 
 
Kako bi spriječili pucanje međice, svakodnevno masirajte ovo područje u zadnjim tjednima trudnoće. Poslije poroda, masaža će pomoći da ožiljak brže zaraste i bude mekši. 
 
Stopala
 
Kada ste trudni, vaša težina premiješta centar ravnoteže, a oticanje često uzrokuje promjenu veličine cipela (oko pola broja), ponekad i trajno.  Tijekom trudnoće dolazi do blagog tilt tijela porema naprijed. Kako priroda to želi kompenzirati, stopalo se širi, a luk smanjuje što uzrokuje povećanje veličine stopala.  Uz to, dodatna težina u trudnoći stvara pritisak  na vene u nogama, uzrokujući njihovo oticanje.
 
Rješenje:
 
Od početka trudnoće nosite uloške u cipelama koji će popraviti vaše držanje. Kao dodatak, kad god je moguće sjednite i podignite noge.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara