Testirali smo top izvedbu Peugeota 3008: Atraktivni SUV koji je zaludio Europu

19. lipnja 2017. |
M.N.

 Foto: M.N,

NAKON više od desetljeća posta Francuzi opet imaju originalan model koji se u rekordnom roku etablirao kao jedan od najpoželjnijih crossovera na europskom tržištu. 
 
Peugeot je 2008. godine iznenadio svijet premijerno prikazavši u Dubrovniku 3008, kompaktni monovolumen pomalo nespretnog dizajna, ali i model koji tada unosi svježinu na tržište izazivajući čeznutljive poglede. Već su prvi modeli s brojem 8 na kraju imena označili porast kvalitete, a 3008 je odmah svrstan u red prvih Peugeota s premium predznakom. Laskavi epitet dobio je zbog vrhunski odrađenog interijera, ali i prvoklasne opreme. 
 
Novi šok uslijedio je prošle godine s novom generacijom modela. 3008 je prošao metamorfozu i postao atraktivan crossover, a potvrdu pravog smjera dala je titula europskog automobila godine. Peugeot je napravio odličan potez i stvorio jakog aduta u brzorastućem C segmentu SUV-ova, gdje se 3008 izvrsno smjestio kao jedan od najprodavanijih modela. 
 
 
3008 se diči izuzetno privlačnim dizajnom. Kombinacije sportske agresije i elegancije izvedena je u najboljem maniru francuskih umjetnika, a pritom jedine sličnosti treba tražiti u vlastitom dvorištu, ne i preko ograde. Tako model uzima potpis kandži stražnjih svjetala, dvobojnu karoseriju, markantnu prednju masku, ali i obilje danas sve popularnijeg kroma. 
 
S duljinom od 4.447 mm novi je 3008 primjetnih 8 cm dulji od prethodne generacije, a međuosovinski razmak  je sa 2.675 mm povećan za 62 mm u odnosu na stari model. Širina vozila je i dalje 1,84 m, dok je visina 1,62 m, što i nije strašno sa obzirom da se podnica nalazi na čak 22 cm visine.
 
Još impresivniji je interijer vozila. Povišena koncepcija svoje prednosti pokazuje već prvim ulaskom u automobil olakšavajući pristup prednjoj i stražnjoj klupi. Obilje prostora za glavu daje dojam više klase, a visok stupanj finalne izrade kabinu čine izuzetno privlačnom. Jedino privikavanje traži maleni volan poznat s modela 208 i 308, ali i to brzo sjeda na svoje mjesto.  
 
 

Ponuda prostora ne budi razloga pokudama, a isto vrijedi i po pitanju ergonomije. Inspirativan dizajn prati bogata oprema predvođena velikim centralnim zaslonom, odnosno digitalnim i-Cockpit sučeljem ispred vozača. Nekoliko je dostupnih mogućnosti personalizacije ploče sa instrumentima, ali uvijek se radi o preglednom i vrlo čitkom ispisu. 
 
Sve rečeno multiplicira se na top izvedbi. Izvana tada stižu 19-inčni naplatci, a interijer obložen kožom i rasvijetljen staklenim krovom doslovno puca od opreme. Boljem raspoloženju pridonijet će masažna sjedala koja prati izbor prigodnog parfema, ovisno želite li se opustiti ili razbuditi. Spektakularnom izgledu interijera pridonose lijepi detalji poput ručice mjenjača, alu tipki i zakrivljenih umetaka od srebrno obojenog drva hrasta. Priznat ćete, to se ne viđa u automobilima ovog cjenovnog razreda.
 
Ispod poklopca top izvedbe je moćna konjica koju osigurava 2.0 BlueHDi dizelaš sa 180 KS i 400 Nm usuglašen sa šest-stupanjskim automatskim mjenjačem. Iako se ne radi o trkaču performanse su vrlo zadovoljavajuće. Ovako motoriziranu 3008-icu užitak je voziti otvorenom cestom, posebno na usponima gdje će automobil iza sebe ostaviti i razvikanije rivale. U gradu je jednako lijepo krstariti, a niti parkiranje ne predstavlja stresne situacije. Kamere pokrivaju cjelokupnu okolinu, a tu su i senzori, pa je gotovo nemoguće oštetiti lice i pozadinu francuske ljepotice. 
 
Iako lišen AWD pogona 3008 je vrlo dinamičan automobil. Visoka podnica omogućava silazak na makadamske putove, a tada elektronika ispravlja sve moguće greške vozača, kojemu je na raspolaganju Advanced Grip Control, sustav elektroničke blokade diferencijala i kontrole proklizavanja prednjih pogonskih kotača.
 
 
100 km/h uhvati za 8,9 sekundi, maksimum je na 209 km/h, što je više no dovoljno za epitet dinamičnog vozila. Još više vesele uvjerljiva i bestrzajna ubrzanja, te snažne kočnice koje ulijevaju sigurnost i kada se "promaši" u tempu.  Potrošnju goriva moguće je držati dosta nisko, no i s teškom nogom na gasu neće piti puno više od 7 l/100 km. Da pretjerivanja ponekad nisu dobra potvrđuju 19-inčni kotači s niskoprofilnim gumama. Izgledaju odlično, no utječu na udobnost, pa bi dobronamjeran savjet bio zadržati se na broj manjoj obući. 
 
Peugeot 3008 je odličan automobil i vjerojatno najbolji Peugeot u ponudi. Bilo da govorimo o najjeftinijoj ili pak najskupljoj izvedbi, ovaj će model bez ikakvog straha konfrontirati svakom rivalu, dolazi li iz Europe ili Japana. U top izdanju sve karakteristike glatko možete pomnožiti s brojem 2, a nažalost i cijenu. No tada ne govorimo samo o obiteljskom automobilu, već premium predstavniku koji će bez kompleksa parirati premium rivalima. 
 
A kad su konkretni iznosi u pitanju stvari su ovakve. Početak je na 167.990 kn koliko stoji osnovna Acess izvedba sa 1.6 HDI dizelašem od 100 KS. Uz dodatak od 5.000 kn dobivate dodatnih 20 KS, dok pak krcanjem opreme ubrzo prelazite limit od 200.000 kn. Za top izvedbu je potrebno izdvojiti 295.285 kn, a testna izvedba koja od opreme ima apsolutno sve što se može ugurati u automobil stoji 376.451 kn. 

Dodatna oprema:
Grip Control + HADC pomoć kod kretanja na nizbrdici - 5.200 kn
Stakleni panoramski krov s maskom i ambijentalnim osvjetljenjem - 11.800 kn
Otključavanje i pokretanje vozila bez korištenja ključa - 3.400 kn
3D Navigacija, Prepoznavanje glasovnih naredbi, Video izlaz - 8.900 kn
Adaptivni tempomat sa funkcijom STOP - 4.000 kn
FOCAL hi-fi sustav  - 8.000 kn
Metalik boja s efektom: Coupe Franche - 6.900 kn
Paket Koža (sjedala presvučena kožom; grijanje prednjih sjedala; električno namještanje u osam pozicija; masiranje u lumbalnom dijelu) - 20.000 kn
Prednji i stražnji senzori za pomoć pri parkiranju + Visiopark2 (360 °kamera) + Park Assist - 4.500 kn 

>> Cjelokupno ponudu modela možete vidjeti ovdje
Pogledaj desktop verziju Članka
Vezane vijesti
© 2017 Index portal
kontakt | uvjeti korištenja | marketing