OPET NEODGOVORNI HŽ Rampa dignuta, a signalizacija gori. Treba li se dogoditi tragedija?
Foto: Čitatelj Indexa
JEDAN čitatelj poslao nam je fotografiju nastalu jučer poslijepodne u Zaboku. Na njoj se vidi dignuta rampa i upaljena signalizacija da vlak dolazi. Drugim riječima, automobili su mogli vrlo lako proći preko pruge. Srećom, u ovom slučaju automobili stoje i čekaju.
"Jučer, 22. travnja u 15.25 sati na pruzi Zaprešić - Čakovec, došlo je do tehničkog kvara uređaja za osiguranje željezničko-cestovnog prijelaza Celine.
Pojava kvara uređaja istovremeno se registrira i u najbližem kolodvoru. Prometnik u kolodvoru Zabok odmah obavještava nadležne radnike održavanja koji izlaze na teren i otklanjaju kvar. Do tehničkog kvara došlo je na postavljaču polubranika uslijed čega je motka polubranika ostala u spuštenom položaju, uz uključenu svjetlosnu i zvučnu signalizaciju. Kvar je otklonjen u 16.59 sati.
Napominjemo kako sigurnost sudionika u cestovnom i željezničkom prometu nije bila ugrožena. U situacijama pojave nepravilnosti na uređaju osiguranja željezničko-cestovnog prijelaza, prema odredbama Pravilnika o načinu i uvjetima za sigurno odvijanje i upravljanje željezničkim prometom (NN 107/2016), Strojovođa prije nailaska na ŽCP osiguran uređajem mora zaustaviti vlak i nakon što se uvjeri da sudionici cestovnog prometa ne prelaze preko ŽCP-a, nastaviti vožnju brzinom do najviše 10 km/h dok čelo vlaka ne prijeđe preko ŽCP-a te nakon toga nastaviti vožnju najvećom dopuštenom brzinom", odgovorili su nam iz HŽ-a.
Nije prvi put
Nije ovo prvi put da se događaju ovakve stvari. Baš prije nekoliko dana pisali smo o podignutim rampama na željezničko-cestovnim prijelazima Sopnička 2 i Retkovec 2. Tada su nam iz HŽ-a kazali kako je to zbog radova. Nadodali su kako sigurnost nije ugrožena jer strojovođa prije prolaska preko prijelaza - trubi.
No, nisu u svemu HŽ-ovci neažurni. Vrlo su ažurni kada treba uhljebiti. Tako se, primjerice, njihovi zaposlenici na Instagramu hvale da su dobili posao i prije nego je natječaj formalno okončan.
Index je u više navrata pisao o željezničkim gubitašima koji žive na grbači poreznih obveznika. Pisali smo o očajnom stanju vlakova, kao i o očajnoj brzini i neučinkovitosti hrvatskog željezničkog prometa.
>> SNIJEG U VLAKU Pogledajte kakvu uslugu pružaju Hrvatske željeznice
U tvrtki HŽ Infrastruktura zaposleno je 4829 radnika, čija je prosječna plaća u 2017. iznosila 6.852,55 kuna neto (bruto 9.325,22 kn). Istom ovom tvrtkom ravna 12 direktora, a prosječna plaća za siječanj 2018. iznosila je 14.793,53 kn neto (bruto 23.381,65 kn). Imaju 234 službena automobila.
Nadalje, u HŽ Putničkom prijevozu zaposleno je 1897 radnika. Najniža plaća u neto iznosu iznosi 3.901,85 kn, najviša 21.210,34 kn, a prosječna plaća iznosi 6.733,39 kn. Istom ovom tvrtkom ravnaju 22 direktora, čija prosječna plaća iznosi 14.574,96 kune u neto iznosu. Imaju 19 službenih automobila.
Ova tvrtka godišnje dobije iz proračuna oko 600 milijuna kuna.
Direktori ovih tvrtki zarađuju do 22 tisuće kuna mjesečno.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati