JEDNA hokejaška utakmica promovirat će Hrvatsku u svijetu puno učinkovitije od usmene predaje o suncu, zraku i čistom moru , na kojoj se godinama temelji marketing Hrvatske turističke zajednice. Dok lideri branše forenzički broje iznajmljene ležajeve i ulaske vozila na naplatnim kućicama, nadajući se novom brakorazvodnom krstarenju Toma Cruisea, ekipa iz Medveščaka postsezonu koristi za originalnije stvari. Već su prve fotografije postavljanja leda u pulskoj Areni u nekoliko minuta obišle je cijeli svijet. Ideja o povezivanju starog Rima s modernim gladijatorima - hokejašima, i sve to na ledenoj kulisi najočuvanijeg antičkog spomenika Hrvatske, pokazala se dovoljno primamljivom za sponzore, medije i navijače iz cijelog svijeta.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Kada uključenje u televizijski prijenos utakmica EBEL lige iz pulske Arene najave BBC i CNN, kada reportažu o inovativnom hokejaškom spektaklu pod zvijezdama, na igralištu smještenim tik uz more, objavi televizija CBS, a svoj dolazak najavi 500 novinara, jasno je da se radi o raritetnoj, nekonvencionalnoj turističkoj i sportskoj ponudi. Medveščak zna kako od sporta napraviti biznis i zato su trn u oku mnogima koji to ne mogu napraviti niti uz silne proračunske milijune i otpise poreznih dugovanja. Ono što propali hrvatski sportski klubovi ne shvaćaju Medveščak je odavno apsolvirao: sport više ne može biti na teret praznim blagajnama jedinica lokalne samouprave. Medveščak za razliku od "vrhunskih" sportskih klubova grada Zagreba iz Ureda za sport prima tek simboličan iznos, no time se uopće ne opterećuju. Oni su osvježenje na sportskoj sceni Hrvatske.
Na dan otvaranja Arena Ice Fevera u Puli o ovoj problematici razgovarali smo s Rankom Vučinićem, članom organizacijskog odbora projekta i jednim od njegovih idejnih začetnika. Prije svega nas je zanimalo odakle je stigla sjajna ideja o hokeju u pulskoj Areni.
"Nakon utakmica u Areni Zagreb i svega što je Medveščak napravio u posljednje tri sezone, te nakon što smo od tvrtke koja proizvodi led u Areni Zagreb doznali kako je led moguće postaviti i ljeti i kako oni to već nekoliko godina u kolovozu čine na Siciliji za balet na ledu, došla je ideja o igranju utakmica na otvorenom, na početku sezone. Naši partneri iz tvrtke CM Sports s kojima surađujemo od naših početaka predložili su nekoliko 'ljetnih' lokacija između čega i pulsku Arenu. Zajedničkim dogovorom kluba, partnera - CM Sports AG i PRiredbe, te nakon potvrde i podrške gradskih vlasti Pule, turističke zajednice Pule i Konzervatora točnije Arheološkog muzeja u Puli, odlučeno je da se kreće u realizaciju projekta. Nakon što je projekt dobio zeleno svjetlo lige, nakon što su pripremljeni elaborati kojima je dokazano da je projekt moguće izvesti a da se Arena na ošteti, objavljen je projekt i započela je priprema. Najteži dio projekta bilo je ishoditi dozvolu i odobrenje od strane konzervatora da se projekt može održati i da to Arena kao povijesna i kulturološki, civilizacijski vrlo vrijedna građevina može izdržati"
Zapanjujuće je koliko pažnje posvećujete detaljima. Svijet je impresionirala poveznica između rimskih gladijatora i hokejaša. Jednostavno, efektno i što je najvažnije - prolazi.
"Naravno da je cijeli događaj pripremljen u stilu povijesti, staroga Rima. Zanimljivo je da sve tribine i navijačke zone za publiku nose upravo rimske nazive, sam događaj u svom nazivu ima rimsku oznaku za godinu i sl. Na žalost, zbog pravila, brojevi igrača na dresovima nisu mogli biti također ispisani rimskim brojevima, no zato je liga svim trima klubovima - Medveščaku, Olimpiji i Capitalsima, da za ovu prigodu pripreme poseban dres koji svojim grafikama asocira pomalo na uniforme vojnika"
"No, s ovim projektom imali smo nekoliko ciljeva, a svi oni odgovaraju na zahtjeve publike i navijača, medija, sponzora. Izašli smo iz granica Zagreba i hokej predstavljamo kao nacionalni sport, postavljamo još višu ljestvicu u organizaciji sportskih događaja ne samo u Hrvatskoj već i Europi, nudimo nove sadržaje našim navijačima ali i sponzorima i partnerima, promoviramo Hrvatsku kao atraktivnu postsezonsku turističku destinaciju ususret novoj sezoni. Fotografije pulske arene u trenucima dok se led postavljao obišle su u svega nekoliko minuta cijeli svijet i nemamo razloga strahovati da tako neće biti i kada Arena bude ispunjena navijačima sa svih strana svijeta.."
Tehnička izvedba priča je za sebe. Tegljači iz Italije punih šest dana vozili su strojeve do Pule, a ispod Arene razgranata su dva i pol kilometra cijevi za glikol, posebnu tekućinu za stvaranje i održavanje leda na otvorenom. Projekt su nadgledali stručnjaci iz Italije i Skandinavije.
"Arena je kulturni i povijesni spomenik nulte kategorije. Građevina je to koju smo dobili u naslijeđe i koju moramo predati u naslijeđe budućim generacijama. Naša najveća briga bila je pažljivo postaviti i organizirati događaj unutar Arene, bez oštećenja. Naravno, najduži period bio je tijekom pripreme i pregovora, a zatim i dogovora s konzervatorima oko svakoga detalja, no nevrijeme praćeni južnim vjetrom na kraju su postali naša najveća opasnost, no to je rizik koji smo preuzeli u onome trenutku kada smo se odlučili na organizaciju događaja u Areni"
Mediji u regiji, posebice oni koji prate EBEL ligu, već su naviknuti da im Medveščak svake sezone priredi barem jedan spektakl. Čini se da rastete iz projekta u projekt. Šalata, zagrebačka Arena, sada i Pula. Što su vam bile najveće prepreke svih ovih godina?
"Svaki projekt veliki je izazov za sebe i zasigurno svaki ima određenu težinu. Kada smo kretali sigurno nismo lako mogli zamisliti da će danas sve biti ovako, da ćemo u četvrtu sezonu ući kao stabilan klub, klub s nevjerojatnim navijačima, s kvalitetnim sponzorima, s dobrom momčadi, klub o kojem se priča u cijelom svijetu. U početku nam se i prodaja ulaznica i odnos s navijačima činio kao najveća prepreka, a danas pišemo povijest ovim pulskim spektaklom. U prvoj sezoni nakon što smo se udomaćili u Domu sportova i nakon što nas je publika podržala, otišli smo na Šalatu i tamo su nas dočekali neki novi izazovi. Iduće sezone smo prvi put ušli u Arenu Zagreb s tri utakmice, a u trećoj sezoni sa sedam utakmica u nizu. Ove sezone osim Arene Pula kao najvećeg spektakla mi dva puta ulazimo u Arenu Zagreb i jednu utakmicu ponovno igramo na Šalati"
Zašto Hrvatskoj nedostaje ovakve sinergije sporta i zabave, zašto ne prodajemo više ovakvih događaja?
"Medveščak je od prvoga trenutka pokazao da uvijek može više i bolje. I mi smo griješili i griješimo i bilo je pokušaja i projekata koji nisu uspjeli no na tim greškama smo učili i s njima živjeli i svaki novi pokušaj bio je sve uspješniji. Sigurno je kako u pokušaju realizacije sličnih projekata nedostaje hrabrosti jer kada idete raditi ovakav projekt kao ovaj u Areni sigurno morate imati hrabrost ali i ludost u isto vrijeme jer lako iz najvećeg spektakla i zabave može ispasti fijasko. Konačno, i ova situacija u zadnjih 24 sata koja se dešava s ledom i vremenskim nepogodama, zato jer pada kiša a ne zato jer su visoke temperature, je problem kojega jednostavno morate biti svjesni kada ulazite u projekt. Hrvatskoj nedostaje ljudi koji su dovoljno hrabri, ljudi koji vjeruju da mogu uspjeti, nedostaje inicijate...Kod nas su ljudi navikli da njihove projekte financiraju grad ili država ili prijatelji-sponzori, rijetko tko razmišlja o finalnom rezultatu i učinku koji taj projekt treba imati i što će on učiniti i za druge, za zajednicu osim za onoga koji ga organizira.... Mi moramo shvatiti da je vrijeme 'sport zbog sporta' završeno i da su i politika i sport i showbiznis nerazdvojive stvari koje ako znate kako savršeno funkcioniraju zajedno! Publika i sponzori i mediji uz sport traže nešto više, a Medveščak im upravo to nudi. Nazivaju nas u nekom neugodno šaljivom tonu 'sportskim Disneylandom' a niti ne znaju koliko smo ponosni da nas uspoređuju istim svjetskim i skupim brendom! To je kompliment"
Kakve reakcije vi osobno dobivate iz svijeta?
"Interes koji je ovaj projekt izazvao za klub, ali i za Hrvatsku neprocjenjiv je. Vijest o pulskoj Areni i Puli kao destinaciji kao i slika iz Arene nakon sto je zaleđena prva površina obišla je svijet u nekoliko minuta! A sve to događa se u trenutku kada turistička sezona u Istri polako prestaje i kada se pripremamo za iduću u kojoj moramo, doslovno moramo, dovući još više turista da bismo preživjeli. Ovim projektom i interesom svjetske javnosti Pula i Istra kao i cijela Hrvatska ponovno su u interesu javnosti....Ne zaboravite da kad iz SAD-a doputujete u Europu ne idete samo na jednu lokaciju već putujete tjednima, a zašto ne biste putovali tjednima upravo hrvatskom obalom. A prve ulaznice upravo za ovaj spektakl prodane su u SAD-u"
Je li Hrvatska turistička zajednica sudjelovala u ovom projektu? Tko ga je financijski iznio?
"Klub ovaj puta nije organizator projekta u Areni Pula već je to naša partnerska tvrtka CM Sports AG. Riječ je o tvrtki s kojom već nekoliko godina surađujemo na poslovima marketinga i sponzorstava. U projektu kao partneri sudjeluju Klub, CM Sports AG, PRiredba studio, Grad Pula i TZ Pula. Budžet događaja procjenjuje se na 3,2 milijuna kuna i do sada smo još uvijek u tim okvirima, ali nakon današnjih poteškoća s ledom očekujemo malo povećanje budžeta što je i planirano! Projekt se isključivo financira od sponzora i partnera kluba, od prodaje ulaznica, prodaje međunarodnih medijskih prava, marketinških aktivnosti projekta te uz tehničko-izvrsnu podršku Grada Pule i njenih službi te Turističke zajednice grada Pule"
"Hrvatska turistička zajednica kao i nikad do sada, iako Medveščak igra i vrlo uspješno imidževski kotira upravo u zemljama čiji turisti gravitiraju Hrvatskoj - Austriji, Sloveniji, Mađarskoj, Slovačkoj, nije pokazala znatni interes za ovaj projekt, već je lavovski dio posla uz grad Pulu upravo odradila lokalna, gradska turistička zajednica. Iskreno, mi od turističke zajednice ne očekujemo bezrezervnu financijsku podršku! Dapače, nama nije palo na pamet doći u HTZ i reći 'evo projekt, dajte lovu!'. MI želimo HTZ-u ponuditi partnerski projekt u kojem će im se svaki uloženi novac isplatiti što je i više nego moguće, osobito sada kada su priče o ulasku Medveščaka u KHL sve glasnije i glasnije te prije nekoliko dana i potvrđene od samog predsjednika lige! Nadamo se da ćemo ovim projektom privući neke velike sponzore, možda i strane ulagače, koji ce pomoći da klub izraste u profesionalnu sportsku organizaciju..."
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?