Auto-moto/Formula 1

Mercedes predstavio najbrži F1 sigurnosni automobil ikad, juri 318 km na sat

Piše: Darjan Petrić
srijeda, 21.3.2018. 16:04
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Foto: MercedesAMG

FORMULA 1 ove će sezone dobiti najjači i najbrži sigurnosni automobil ikad nakon što je Mercedes predstavio posebno izdanje svoga modela AMG GT R čiji motor ima čak 585 KS, a postiže maksimalnu brzinu od 318 km/h.

Nova sezona Formule 1 počinje ovoga vikenda u Australiji, a za sigurnost vozača na svih 20 utrka pobrinut će se sigurnosni automobil koji po potrebi neutralizira utrku dok uvjeti nisu dovoljno sigurni za utrkivanje.

Mercedes Formuli 1 isporučuje sigurnosne automobile od 1996. i ovo je 23. model koji je ujedno i najjači i najbrži.

Mercedes AMG GT R posjeduje dinamičke kvalitete AMG GT3 trkaćega automobila koji je veći dio razvojnoga vremena proveo na legendarnom Nürburgringu kojeg zovu i ‘Zeleni pakao’ zbog zahtjeva koje postavlja pred automobil i vozača.

Nikad dosad Mercedes-AMG nije upakirao toliko motorsport tehnologije u cestovno vozilo. Motor je smješten ispred vozača, ali iza prednje osovine, kako bi raspored težine bio povoljniji, motor je 4,0-litreni V8 s dva turba, a posebno se pazilo i na težinu vozila biranjem lakših materijala i korištenjem naprednih konstrukcija.

Prednja i stražnja krila, kao i dvostruki difuzor, brinu se za dovoljan downforce pri većim brzinama, a AIRPANEL aktivni sustav kontrole aerodinamike podvozja brine se za optimalno prianjanje u svim situacijama.

Zato je AMG GT R opremljen i spreman za težak posao u najvišoj klasi motorsporta jer su FIA-ini zahtjevi za F1 sigurnosni automobil vrlo visoki.

Automobil mora moći održavati određenu minimalnu brzinu kako se gume i kočnice F1 bolida ne bi previše ohladile, ali i da se motori ne bi pregrijali. S najvećom brzinom od 318 km/h i ubrzanjem od 0 do 100 km/h za 3,6 sekundi to se ne bi trebalo dogoditi.

Od 2000. sigurnosni automobil vozi Bernd Maylander, bivši vozač trkaćih automobila. On zna kako voziti sigurno, ali i dovoljno brzo kako se gume i kočnice na bolidima ne bi previše ohladile. Maylander je karijeru započeo u kartingu krajem 1980-ih, a narednih je godina vozio Formulu Ford, Porsche Carrera Cup, FIA GT prvenstvo i njemački DTM.

Medicinski automobil je Mercedes C63 S Estate kojega vozi Alan van der Merwe, a suvozač mu je dr. Ian Roberts. I medicinski automobil ima isti 4,0-litreni V8 motor s dva turba, ali s nešto manje snage (510 KS). Osim za vozača i suvozača, ima mjesta i za još dva člana medicinskog osoblja, kao i medicinsku opremu.
 
DOSADAŠNJI MERCEDESOVI F1 SIGURNOSNI AUTOMOBILI

TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA
C 36 AMG (1996./97.)

CLK 55 AMG (1997./98.)

CL 55 AMG (1999./2000.)

SL 55 AMG (2001./02.)

CLK 55 AMG (2003)

SLK 55 AMG (2004./05.)

CLK 63 AMG (2006./07.)

SL 63 AMG (2008./09.)

SLS AMG (2010. – 2014.)

AMG GT S (2015. – 2017.)

AMG GT R (od 2018.)
 
 

 

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.


Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan
Najnovije