SP 2006 - praznik nogometa ili zabava za jet-setere?
SVJETSKO nogometno prvenstvo nesumnjivo je događaj koji će obilježiti cijelu sljedeću godinu. Od 9. lipnja do 9. srpnja 2006. bit će se teško otrgnuti sveopćoj nogometnoj euforiji, ali zabrinjava činjenica da Svjetsko prvenstvo postaje sve sličnije ušminkanim okupljanjima svjetskog jet-seta, a sve manje prazniku nogometa koji postoji samo zbog navijača.
Znate li koliko će ulaznica namijenjene našim navijačima za nastupe hrvatske reprezentacije Hrvatski nogometni savez dobiti od FIFA-e? Kako stvari zasad stoje, nešto više od osam posto kapaciteta stadiona na kojem se igra utakmica. Prevedeno u brojke - nekoliko tisuća. Premalo, uzmu li se u obzir kapaciteti stadiona na kojima će se igrati utakmice SP-a.
Čak 19 posto ulaznica za svaku utakmicu odlazi sponzorima SP-a i partnerima FIFA-e. 31 posto ulaznica prodat će se navijačima sa svih strana svijeta po principu izvlačenja iz bubnja, a iz FIFA-e već danima poručuju da potražnja za ulaznicama premašuje njihove najluđe snove, što znači da će tek rijetki sretnici doći do toliko željenih komadića papira.
Što to znači iz navijačke perspektive? To znači da će većinu stadiona ispuniti ljudi koji s nogometom i navijanjem nemaju baš previše zajedničkog, a tek mali dio ulaznica pripast će vjernim navijačima reprezentacije, koji su ostavili grlo i dlanove na dalekim gostovanjima tijekom kvalifikacija.
Velik broj "sponzorskih" ulaznica znači da će stadione u Njemačkoj popuniti raznorazni direktori, menadžeri i odvjetnici tvrtki-sponzora, ali i horde "sponzoruša" koje se u pravilu pojavljuju na mjestima gdje ima bogatih muškaraca i TV-kamera.
Jasno je da FIFA ne radi takve ustupke sponzorima iz dobrote, krovna svjetska nogometna organizacija zaradit će pravo bogatstvo od unosnih reklamnih ugovora, ali za FIFA-inu zaradu istinske ljubitelje nogometa i prave navijače nije baš previše briga. Njih samo zanima kako otići na utakmice svoje reprezentacije, a sljedeće godine bit će to itekako teško, za većinu čak nemoguće.
U vremenu potpune komercijalizacije vrhunskog nogometa, utakmice SP-a neće biti pučke zabave za mahom siromašne ljubitelje sporta, što su izvorno bile, nego sjajna prilika jet-seterima i "eliti", koji u pravilu ne znaju gotovo ništa o nogometu, ali zato koriste svaku priliku da pokažu svoj besprijekoran styling cijelom svijetu putem TV-kamera.
Kakvi su navijači na utakmici na kojoj se ogroman broj ulaznica podijeli sponzorima i "prijateljima", nižepotpisani se imao priliku uvjeriti u Maksimiru krajem kolovoza. Igrali su "T-Com Cro Team" (momčad najboljih igrača Prve HNL) i njemački Bayern, a negdje sredinom drugog poluvremena jedna se atraktivna plavokosa gospođica okrenula prema muškarcu u odijelu s kravatom koji je sjedio pokraj nje u loži i pitala ga: "Čekaj, ovo tu nije naša reprezentacija?"
I sad bi takvi ljudi na najvećoj svjetskoj smotri nogometa trebali biti "dvanaesti" igrač svoje reprezentacije, koji će ju frenetičnim navijanjem psihološki podići u teškim trenucima.
Što se tiče naše reprezentacije, možemo se samo nadati da će urođena snalažljivost pravih navijača Hrvatske ipak prevladati nepoštena FIFA-ina pravila, te da će hrvatska reprezentacija unatoč svemu imati bučnu podršku s tribina.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati