Balkanski div: Spajanjem Agrokora, Atlantica, Podravke, MK Grupe i Nektara nastala bi kompanija sa prihodima od 6 milijardi eura

Balkanski div: Spajanjem Agrokora, Atlantica, Podravke, MK Grupe i Nektara nastala bi kompanija sa prihodima od 6 milijardi eura

Foto: scx.hu

VODEĆE tvrtka u regiji, poput MK grupe, Agrokora, Atlantic grupe, Nektara i Podravke zainteresirane su za suradnju koja bi mogla dovesti do njihovog spajanja u jednu moćnu regionalnu kompaniju. Takav balkanski div imao bi prihode od oko šest milijardi eura i tako premašio poslovanje jednog Lidla ili Carrefoura u središnjoj Europi.
 
Ideja da se stvori velika tvrtka pod nazivom AMANP, što su početna slova tvrtki koje bi se ujedinile Agrokor, MK grupa, Atlantic grupa, Nektar i Podravka potekla je od vlasnika MK grupe Miodraga Kostića, pišu beogradske Večernje novosti.
 
Kostić, čija tvrtka raspolaže s poljoprivrednim zemljištima u Vojvodini i Ukrajini, mesnom industrijom Karneks i poslovima u turizmu predložio je stvaranje velike zajednička tvrtke, koja bi imala jednu upravu i prihod koji u milijardama eura. - Ako se na vrijeme ne opametimo, bit ćemo samo gledatelji u velikoj europskoj utakmici - upozorio je Kostić.
 
Pozdravljamo inicijative koje idu u smjeru udruživanja tvrtka u regiji - izjavila je za Novosti Anja Linić, direktor Ureda za odnose s javnošću Agrokora. - Ideja koju iznosi gospodin Kostić je odlično strateško razmišljanje i nešto o čemu je Agrokor uvijek govorio, ali ne i vezano uz imena nekih tvrtki. To je jedini ispravni put razvoja regionalnih tvrtki radi njihove konkurentnosti.
 
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Agrokor Srbiju smatra prirodnim okruženjem za ulaganje
 
Agrokor je od 2003. investirao u tri tvrtke u Srbiji - Frikom, Dijamant i u Ideu (u kojima je zaposleno 7.000 radnika) - 450 milijuna eura. Kako ističu, oni Srbiju smatraju prirodnim okružjem u koju će ulagati i da je Agrokoru, kao hrvatskoj tvrtki, poznat mentalitet i tržište u Srbiji, pa su se zato odlučili investirati, prenosi list.
 
I Atlantic grupa podržava ovakvu inicijativu. Na tržištu Srbije Atlantic objedinjuje proizvodnju u Štarku, Grand kavi, Palanačkom kiseljaku, Multivita i Atlantic Brands. Izuzetno bogata ponuda uključuje lokalne i regionalne brendove.
 
- Atlantic grupa je uvijek otvorena za razgovor o svakoj inicijativi, i kad je riječ o rastu i razvoju poslovanja ne dijelimo tvrtke po zemljopisnim oznakama, nego kroz poslovnu logiku i obostrani interes - kažu za Novosti u Atlantic grupi, koja godišnje ostvaruje prihod od oko 670 milijuna eura. -Činjenica je da su tvrtke na ovim prostorima, koliko god značajne i velike u regionalnim okvirima, još male na velikim, trećim tržištima. Za veći uspjeh na tim tržištima morat će pronaći uspješnu formulu zajedničkog nastupa. To može, ali ne mora biti vlasničko povezivanje. U svakom obliku povezivanja treba voditi računa o razini dopuštene koncentracije u skladu sa zakonskom regulativom, koju kontroliraju agencija za zaštitu tržišnog natjecanja na pojedinim tržištima.
 
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara