Ima li Podravka 2,7 milijardi kuna za kupnju Todorićevog Leda?
Foto: Glas Podravine i Prigorja
HOĆE li Podravka od Ivice Todorića kupiti Ledo? Pitanje je to kojim se zadnjih dana intenzivno bavi hrvatska poslovna javnost. O ovoj transakciji špekulira se već dvije godine, a čini se da realizacija nikad nije bila bliža.
"Do te za Podravku najvažnije akvizicije u njenoj povijesti još je dalek put, tako da su se obje strane na upit Zagrebačke burze očitovale da nikakav posao s konkretnijim učincima za vrijednost dionica nije u fazi realizacije", piše Željko Krušelj u analizi za Glas Podravine i Prigorja.
Transakcija u interesu i Podravke i Agrokora
Prodaja Agrokorovog Leda Podravki analitičare i poslovne krugove nimalo ne bi iznenadila. Štoviše, neformalne su reakcije vrlo pozitivne. Naime, koprivnička Podravka već neko vrijeme želi kupiti veliku i tržišno uspješnu prehrambenu tvrtku, čime bi u proizvodnom segmentu postala dominantna prehrambena kompanija u jugoistočnoj, a možda i srednjoj Europi.
Agrokor se, pak, kupnjom Mercatora pretvara u najveći regionalni trgovački lanac, te mu se interesi s proizvodnje u većoj mjeri prebacuju na trgovinu. Također, Todorićevoj firmi potreban je svježi kapital, kojeg bi mogla osigurati prodajom Leda. Glas Podravine i Prigorja također naglašava da bi ostajanje Leda u hrvatskim rukama bilo u interesu nacionalnog gospodarstva pa je navodno i Vlada RH zainteresirana da ovaj posao bude uspješno odrađen.
"Nema nikakve dvojbe da bi u strateškom interesu Podravke bilo da ta akvizicija bude ostvarena. Dakako, ne bezuvjetno, jer je riječ o ogromnoj investiciji. No, i Ivica Todorić kao prodavač i Zvonimir Mršić kao potencijalni kupac su svjesni da se takva prilika ne bi smjela propustiti, jer bi to trebala biti tipična 'win – win' situacija, dakle dobitna za obje strane, a i za hrvatsko gospodarstvo u cjelini, kako kratkoročno, tako i dugoročno", komentira Miodrag Šajatović, glavni urednik tjednika Lider.
Cijena i do 2,7 milijardi kuna
Šajatović kaže da bi kupnjom Leda Podravka od Konzumova dobavljača naglo prerasla u Todorićevog povlaštenog strateškog partnera, što je neusporedivo bolja uloga za pozicioniranje njene robe na policama Konzuma. Imalo bi to pozitivan utjecaj i na izvoz Podravke, a povećani asortiman značio bi i povoljnije pregovore o trgovačkim maržama, kao i smanjenje transportnih troškova. No, radi se o krupnom poslovnom zalogaju: procjenjuje se da bi Podravka za Ledo morala izdvojiti od 300 do 350 milijuna eura (između 2,3 i 2,7 milijardi kuna), što je usporedivo s aktualnim godišnjim prihodom cijele Podravkine prehrane.
Podravka ne raspolaže takvom količinom novca, ali ima načine da ga pribavi. Jedan od modaliteta bila bi dokapitalizacija kompanije, gdje bi glavnu ulogu kao investitori imali mirovinski fondovi, koji su 49-postotni vlasnici Leda, a imaju i udjele u Podravci. Država bi se u tom slučaju vjerojatno odrekla svojih dionica, a ostatak novca bio bi prikupljen uz pomoć bankovnih kredita. Sredstva bi Podravka mogla prikupiti i stavljanjem izdvojenih Belupovih dionica na tržište.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati