Kineski satelit snimio tri plutajuća objekta u Južnom kineskom moru: Radi li se o nestalom Boeingu?

Kineski satelit snimio tri plutajuća objekta u Južnom kineskom moru: Radi li se o nestalom Boeingu?

Screenshot: YouTube

KINESKI sateliti snimili su fotografije koje prikazuju tri plutajuća objekta za koje se vjeruje da su ostaci nestalog zrakoplova Malaysia Airlinesa MH370.

Iako su fotografije snimljene 9. ožujka, objavljene su tek danas. Prema koordinatama na fotografijama, ostaci se nalaze u Južnom kineskom moru, između Malezije i Vijetnama.

Nakon što potraga za malezijskim zrakoplovom koji je nestao 8. ožujka s 239 putnika i članova posade niti nakon četiri dana nije donijela rezultate, kineske vlasti su najavile kako će potragu proširiti i na kopno.

Šef civilnog zrakoplovstva najavio je će Kina u potragu uključiti još dva zrakoplova koji će nadlijetati kopno u potrazi za ostacima Boeinga 777-200EU Malaysia Airlinesa nestalog nakon što je iz Kuala Lumpura poletio prema Pekingu. Kina je rasporedila i deset svojih satelita koji bi trebali pomoći u potrazi. Sateliti se kontroliraju iz baze Xian na sjeveru zemlje, a koristit će visoku rezoluciju i druge tehnologije kako bi "pomogli u potrazi i operacijama spašavanja zrakoplova.

U veliku potragu uključeni su vojni zrakoplovi, vojni brodovi, brodice obalne straže i civilni brodovi iz deset zemalja, no njihovi napori da pronađu bilo kakav trag dosad su se pokazali uzaludnima. Potraga je proširena i na širi pojas Tajlandskog zaljeva i Južnokineskog mora te na Malajski prolaz zapadno od Malezije.

U međuvremenu, malezijska vojska objavila je kako vjeruje da je nestali zrakoplov letio još više od sat vremena nakon što je nestao s radara kontrole leta, promijenio kurs i kretao se prema zapadu preko Malajskog prolaza. Malezijske vlasti prije su objavile da je let MH370 nestao oko sat vremena nakon polijetanja iz Kuala Lumpura prema Pekingu. U to je vrijeme bio na otprilike pola puta između malezijskog istočnog grada Kota Bharua i krajnjeg juga Vijetnama, na visini od oko 10.670 metara.

Vojni radar nije detektirao Boeing

Rodzali Daud, zapovjednik malezijskih zračnih snaga, negirao je navode medija prema kojima je nestali Boeing detektiran u subotu u 2.40 sati ujutro na vojnom radaru kraj Malajskog prolaza.

Daud je kazao kako ti natpisi u medijima nisu istiniti, no da je moguće da se zrakoplov okrenuo i promijenio smjer, piše BBC.

Svjedok pada?

Pojavili su se i prvi mogući svjedoci pada zrakoplova. Ali Fathi Abduh Hadi živi na sjeveroistoku Malezije i tvrdi da je u subotu oko 1.45 sati po lokalnom vremenu vidio "jaku svjetlost koja velikom brzinom pada". Navodni svjedok tvrdi kako je ta "jaka svjetlost" padala prema Južnom kineskom moru nad kojim je najvjerojatnije i nestao Boeing.

Kopilot kršio protokole leta

U svjetskim medijima počeli su izlaziti detalji vezani uz kopilota Fariqa Abdula Pekinga. On je prema navodima medija znao često kršiti protokol leta.

Guardian piše kako je Hamid tijekom leta znao uvesti putnike u kabinu gdje bi se slikao s njima, a u kabini je znao zapaliti i cigaretu. Australski list Current Affairs donosi priču dvije tinejdžerice koje su 2011. godine ušle u kabinu na poziv kopilota Hamida. Jedna od njih ispričala je za list kako su pilot i kopilot u jednom trenutku bili okrenuti potpuno prema njima, a pilot je čak njenoj prijateljici čitao iz dlana. Pilot i kopilot pozvali su tinejdžerice da promijene rutu putovanja i s njima provedu noći u Kuala Lumpuru. Ove izjave šokirale su njihovu kompaniju.

Analitičar: To što mobiteli zvone ne znači ništa

Analitičar bežične komunikacije Jeff Kagan riješio je misterij zvonjave mobitela. Novinari NBC-a razgovarali su s Kaganom koji je objasnio da činjenica što mobiteli zvone kada se s njima pokuša uspostaviti kontakt ne znači ništa. Kazao je da to nužno ne znači da zvoni broj koji ste nazvali već da je mreža u funkciji.

"Telefon može zazvoniti nekoliko puta prije nego mreža pronađe traženi broj. Zvonjava prestaje kada ga mreža ne nađe", objašnjava Kagan i dodaje da mreža traži broj na temelju zadnje lokacije.

Mobiteli obitelji koje su pokušavale nazvati putnike nestalog Boeinga zazvonili su dva ili tri puta što potvrđuje teze koje je iznio Kagan.

Kronologija potrage za zrakoplovom Malaysia Airlinesa

Evo i kronologije događaja vezane za let Malaysia Airlinesa MH370 za kojim se još uvijek bezuspješno traga.

SUBOTA, 8. OŽUJKA

- Zrakoplov Boeing 777 na letu Malaysia Airlinesa MH370 polijeće iz Kuala Lumpura prema Pekingu sa 227 putnika i 12 članova posade.

- Kontakt sa zrakoplovom izgubljen je jedan do dva sata nakon polijetanja. Nije primljen nikakav poziv u pomoć, a vremenski uvjeti bili su povoljni.

- Posljednji kontakt kontrole leta sa zrakoplovom je bio na 120 nautičkih milja (222 kilometra) od Kote Bharu, grada na istočnoj malezijskoj obali.

- Uprava za civilno zrakoplovstvo Vijetnama kaže da avion nije javio njihovoj kontroli leta da je ušao u zračni prostor na dionici između Malezije i Ho Ši Mina

Tekst se nastavlja ispod oglasa

- Internetska stranica za praćenje zrakoplova flightaware.com pokazuje da je nakon polijetanja zrakoplov letio u pravcu sjeveroistoka i popeo se na visinu 11.500 metara. Zrakoplov je minutu nakon toga nestao s prikaza zrakoplova u zraku.

- Malezijski brodovi nisu našli nikakve tragove u području na kojem je ostvaren posljednji kontakt sa zrakoplovom. Vijetnamske ekipe za potragu i spašavanje uočile su na moru dvije mrlje goriva i stup dima.

- Dvojica državljana Austrije i Italije, koji su se nalazili na popisu putnika nestalog zrakoplova, prijavili su krađu putovnica.

NEDJELJA, 9. OŽUJKA

- Malaysia Airways kaže da se boji najgoreg i da surađuje sa američkim tvrtkama specijaliziranim za nesreće.

- Radarska snimka pokazuje da je zrakoplov možda skrenuo sa utvrđenog smjera i da se počeo vraćati prema odredištu.

- Interpol kaže da su najmanje dvije putovnice koje su u njegovoj bazi označene kao izgubljene ili ukradene bile korištene te da istražuje "dodatne sumnjive putovnice".

- Izvor blizak istrazi za Reuters je rekao da provjeravaju mogućnost da se zrakoplov raspao u zraku.

PONEDJELJAK, 10. OŽUJKA

- Sjedinjene Države su provjerom snimaka špijunskih satelita utvrdile da u području potrage nije zabilježena eksplozija u zraku.

- Deseci brodova i zrakoplova iz sedam zemalja pretražuju more oko Malezije i južno od Vijetnama.

- Nije isključena ni hipoteza o otmici, rekao je čelnik malezijske uprave za civilno zrakoplovstvo Azharuddin Abdul Rahmanthe.

UTORAK, 11. OŽUJKA

- Glavni tajnik Interpola Ronald Noble kaže da su dvojica muškaraca koji su se ukrcali na zrakoplov uz pomoć ukradenih putovnica Iranci u dobi od 18 i 29 godina, koji su u Maleziju ušli sa svojim dokumentima. "Što više informacija dobijamo to smo skloniji isključenju teze o terorističkom napadu", rekao je Noble.

- Malezijska policija kaže da istražuje je li netko od putnika ili članova posade imao osobnih ili psiholoških problema koji bi mogli baciti novo svjetlo na nestanak zrakoplova.

- Malezijska vojska vjeruje da je zrakoplov promijenio smjer i odletio nekoliko stotina kilometara na zapad nakon posljednjeg kontakta s kontrolom leta. Po toj hipotezi zrakoplov je letio prema Molučkom tjesnacu, području s vrlo gustim pomorskim prometom uz zapadni obalu Malezije.

SRIJEDA, 12. OŽUJKA

- Potraga za nestalim zrakoplovom proširena je na područje od Kine do Indije.
 

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara