Misterij tragedije malezijskog aviona: Hoćemo li ikada doznati što se točno dogodilo?
Foto: Guliver image/Getty images
TOČNO 16 dana nakon što je malezijski avion nestao s radara, malezijske vlasti objavile su da s "potpunom sigurnošću" mogu zaključiti da je avion pao u Indijski ocean. Obitelji 239 putnika i članova posade tuguju, ali informacije o padu aviona i dalje nisu donijele odgovore na nekoliko ključnih pitanja, koje donosi britanski Mirror.
Kako sa sigurnošću možemo znati da je avion pao u Indijski ocean, kada i dalje nije potvrđeno da su pronađeni njegovi ostaci?
Iako smo posljednjih dana svjedočili brojnim informacijama o pronalasku plutajućih objekata u južnom Indijskom oceanu, niti jedna država nije službeno potvrdila da se radi o dijelovima nestalog malezijskog aviona,
Često istražitelji mogu zaključiti gdje je avion pao, bez da za to pronađu čvrste dokaze. Može proći i do nekoliko godina prije nego što se pronađu ključni dokazi, poput crne kutije. Prema posljednjim satelitskim podacima, posljednja poznata lokacija malezijskog aviona bila je na području juga Indijskog oceana. Radi se o području na kojem more doseže dubinu i do četiri kilometra, što će dodatno otežati potragu za ostacima aviona.
Hoće li crna kutija ikada biti pronađena?
Najvažniji dokaz o tragediji malezijskog aviona je crna kutija s leta MH370. Ova kutija, koja je zapravo narančaste boje, dizajnirana je da "preživi" i najveće nesreće.
Snima sve podatke o događanjima u avionu i bez nje možda nikada nećemo doznati što se tog kobnog dana zapravo dogodilo. Potraga za crnom kutijom sada se intenzivirala, budući da će ona odašiljati signale svega 30 dana nakon nesreće.
Zašto nitko od putnika nije pokušao poslati poziv upomoć prije nego što je avion pao?
Kako je moguće da je avion nestao sa svih radara i prekinuo svaku komunikaciju te potom letio još gotovo sedam sati u potpuno suprotnom smjeru od planiranog, a da to nitko nije primijetio? Ako su putnici znali da su se pojavili problemi, zašto nitko od njih nije pokušao nazvati kući ili poslati SMS poruku?
Stručnjaci tvrde da let na visini od oko 3000 metara onemogućuje bilo kome u avionu do dobije signal na svom mobitelu. Ipak, prema nekim izvještajima, avion se neko vrijeme kretao na visini od oko 1500 metara. Je li moguće da nitko od putnika nije niti shvatio da su u problemima?
Kako nitko nije uočio da je avion tako drastično skrenuo s kursa?
Čak i u slučaju da nitko od putnika nije shvatio da je avion skrenuo s kursa, kako je avion izbjegao detekciju od strane drugih radara?
Bez obzira na to kojom je rutom krenuo, čak i ako je letio preko zemalja s najvećim osiguranjem, gotovo je nevjerojatno da nije snimljen na niti jednom radaru.
Jesu li pilot i kopilot bili krivi za tragediju?
Jedan od zaključaka malezijskih vlasti bio je da je avion namjerno skrenuo s rute te da je to učinio netko tko se nalazio na letu.
Let MH370 najmanje je dvaput mijenjao planiranu rutu - prvo kada se vratio zapadno prema Maleziji, a potom kada je krenuo prema sjeveru.
Malezijski premijer je 15. ožujka izjavio da s velikom sigurnošću može potvrditi da su svi komunikacijski sustavi na avionu ugašeni neposredno prije nego što je avion letio iznad istočne obale Malezije. "Ovakav rasplet događaja potvrđuje da se radi o namjernom djelovanju nekog tko se nalazi u avionu", kazao je malezijski premijer.
Istražitelji tvrde da još uvijek nisu isključili mogućnost terorizma. Iako je misterij nestanka malezijskog aviona djelomično razriješen, obitelji stradalih u tome neće naći utjehu - još uvijek ne znaju zašto su njihov najdraži stradali i što su proživljavali u posljednjim satima svojih života.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati