Žestoka rasprava u Saboru: "Starce koji jedva mogu hodati puštamo da voze"

Žestoka rasprava u Saboru: "Starce koji jedva mogu hodati puštamo da voze"

Foto: FAH

PRIJEDLOG izmjena Zakona o sigurnosti prometa na cestama izazvao je u četvrtak oštru polemiku u Saboru, posebno odredba kojom se ukida obveza liječničkog pregleda kao uvjet za produljenje vozačke dozvole starijima od 65 godina.

Reformist Petar Baranović otkrio je da mu je prijatelj iz djetinjstva smrtno stradao u prometnoj nesreći koju je izazvao 85-godišnjak.

"Ovim zakonom ukidamo zadnji zakonski filter sposobnosti koja je sama po sebi upitna, jer da je drugačije, vjerojatno bi olimpijski osmerac bio prosječne starosti od 67 godina, a ja znam da danas, s 46 godina, ne bih mogao potegnuti ni 500 metara pruge. Puštamo starce koji jedva mogu hodati po cesti, koji ne vide ni prst pred nosom i rješavamo ih obveze liječničkog pregleda, pod izlikom da će, ako je to potrebno, njegov liječnik učiniti nešto", rekao je Baranović.

Njegov nastup uvrijedio je HSU-ova Željka Šempera. "Vaša je rasprava u najmanju ruku neprimjerena, da mi se sad mjeri tlak bio bi stvarno visok", rekao je Šemper, ljut što je Baranović o 75-godišnjacima govorio kao o starcima.

"Meni do toga fale četiri godine, jesam li ja starac", upitao je Šemper i pozvao Baranovića da se utrkuju na 100 metara. "Dajem vam 10 metara fore pa ćemo vidjeti tko će biti prvi", poručio je Šemper kolegi.

Baranović mu je uzvratio isprikom. "Ispričavam se duboko vašoj mladosti i ovakav lapsus više mi se neće ponoviti", rekao je.

Šemper: Pregled od 600 kuna je veliki financijski udar za umirovljenike


Tekst se nastavlja ispod oglasa
Protiv ukidanja obveze zdravstvenog pregleda je i Gordana Sobol (SDP), koja drži da bi zakonodavac trebao prihvatiti mišljenje stručnjaka medicine rada, koji su nezadovoljni takvim rješenjem.

Šemper je, međutim, upozorio kako je zakon iz kolovoza prošle godine izazvao velik gnjev i nezadovoljstvo umirovljenika, koji su za produljenje vozačke dozvole morali proći niz testova i pregleda, što ih je na kraju koštalo oko 600 kuna. "To je bio velik financijski udar za osobe treće dobi", kazao je Šemper.

Naveo je da je nešto više od 10 posto vozača u Hrvatskoj starije od 65 godina te da statistike pokazuju kako ne pripadaju najrizičnijim skupinama u prometu. "Upravo su oni zbog svog iskustva u vožnji daleko oprezniji i promišljeniji od drugih sudionika u prometu", protumačio je Šemper. Naglasio je i kako stariji vode više računa o svom zdravlju te da će ih obiteljski liječnik uputiti na pregled ako uoči zdravstvene probleme zbog kojih ne bi smjeli voziti.

Novak: Automobilska industrija izlobirala je ukidanje ograničenja za mlade vozače

HDSSB-ov Dražen Đurović ne vjeruje, međutim, da će liječnici obiteljske medicine u tome surađivati s policijom. "Neće biti toga da će obiteljski liječnici policiji dostavljati podatke o bolestima svojih pacijenata. Kad neki savjesni liječnik napiše policiji da njegov pacijent ima psihozu, time odaje dijagnozu i krši liječničku tajnu i Hipokratovu zakletvu", objasnio je.

Na stranu umirovljenika stao je HDZ-ov Ante Sanader, koji tumači kako je "normalno da se liječnici medicine rada bune protiv ovakvog rješenja, jer oni od toga najviše zarađuju".

Problematično mu je, međutim, ukidanje ograničenja snage motora vozila kojima upravljaju mladi vozači. "Oni bi morali imati nekakva ograničenja, ne moraju odmah voziti te najjače strojeve i imati mogućnost da svojim mladim adrenalinom naprave nekakav problem", rekao je.

Protiv te odredbe je i nezavisni Mladen Novak, koji iščitava da je takvo rješenje na razini EU izlobirala automobilska industrija. "Budimo iskreni, oni koji rade najjače pile, imaju i najjače lobije i najlakše će izlobirati određena rješenja", kazao je Novak.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara