"Analiza za Vranjic rađena je profesionalno, a rezultati su morali alarmirati Matulović-Dropulić"

"Analiza za Vranjic rađena je profesionalno, a rezultati su morali alarmirati Matulović-Dropulić"

"VELIKA je istina da je prostor oko naselja Vranjic zagađivan 80 godina, da se sa sanacijom petljalo, da sanacija nije završena, da ministarstvo Marine Matulović-Dropulić i nadležne inspekcije nisu provele niti jednu mjeru koje smo mi u elaboratu propisali, a IGH proslijedio ministarstvu" stoji na službenoj internet stranici tvrtke ANT Zvonka Habuša.

Njegovu su analizu zraka vranjičke tvornice Salonit i okolice, tvrtka IGH te Ministarstvo zaštite okoliša i prostornog uređenja (MZOPU) proglasili sumnjivim i netočnim.

Naime, analiza zraka ove tvrtke utvrdila je tri puta veću koncentracija azbesta nego što je to dopušteno prema standardima Svjetske zdravstvene organizacije.

Jučer i danas pojavile su se nove činjenice vezane za slučaj prešućenog istraživanja o količini azbesta u Vranjicu, koje upućuju na to da je analiza valjano učinjena. 

"Analize koje smo obavili u naselju Vranjic nikad nikome nismo zaračunali, one su plod našeg profesionalnog rada, analize smo predali u MZOPU kao alarm da se i vruća zona najopasnijeg ilegalnog odlagališta azbesta hitno sanira, a gledajte kako uzvraća MZOPU?", upozorava Habuš.

Podsjetimo, najnovija afera oko Vranjica počela je kada je HTV objavio kako posjeduje dokumentaciju o zagađenosti azbestom u Vranjicu, a koja je prešućena od strane mjerodavnih.

"U travnju prošle godine u Vranjicu je izmjerena tri puta veća koncentracija azbesta nego što je dopušteno prema standardima Svjetske zdravstvene organizacije. Ono što najviše zabrinjava, godinu dana Vranjičane nitko od mjerodavnih nije izvijestio da udišu ili su udisali otrovni zrak", objavio je HTV, što je izazvalo reakcije mnogobrojnih ekoloških udruga koje se zgražaju nad činjenicom kako u najmanju ruku ljudi nisu pozvani na evakuaciju područja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nakon što su mjesecima šutjeli te nisu htjeli odgovarati na pitanja novinara na temu Vranjica, proteklog tjedna MZOPU je organizirao konferenciju za novinare gdje je rečeno kako se analiza uzoraka provodila pomoću mikroskopa tvornice "Salonit", koji nije posve pouzdan te da je koncentracija zraka u samom mjestu napravljena prema matematičkom modeliranju koje nije relevantno, jer je zrak mjeren na samo jednoj lokaciji.

Sve te navode u opširnoj dokumentaciji koja je dostupna na internet adresi  www.ant.hr, tvrtka ANT Zvonka Habuša, odučila je demantirati.

"Otkud tvrdnja od visokog državnog dužnosnika u MZOPU, pa i same Ministrice o 100 000 č/m3 te navod da je ANT proizvoljno odredio graničnu dopuštenu vrijednost, kad je vidljivo da su oni sami došli do podataka o 10 000 č/m3 i objavili  na svojoj stranici. Iz portala  MZOPU vidljivo je da citiraju stranice našeg izvješća, znači imaju kompletne elaborate (više kilograma rezultata analiza), a do konferencije za tisak su tvrdili da ih nemaju", pita se Habuš dodajući kako je ministrica Matulović Dropulić novinarima pokazivala svega dvije stranice materijala, iako je cjelokupna dokumentacija i analiza "teška nekoliko kilograma". 

Uz priložene fotografije Habuš je demantirao i dio navoda ministrice Matulović Dropulić o spornom mikroskopu s kojim je rađena analiza. Na fotografiji se može vidjeti "fazni kontrastni mikroskop usklađen sa standardom NIOSH 7400 (PCM)", a ne optički mikroskop kako je ustvrdilo MZOPU.

"Ministarstvo tvrdi kako se optičkim mikroskopom ne mogu odrediti vlaknate strukture azbesta. No, nije rađeno optičkim mikroskopom. Isto tako nije istina da fazni kontrastni mikroskop (PCM) i metoda NIOSH 7400 nije standardni postupak EU zajednice za analize „in situ“, niti je istina da je analize radio samo ANT. Analize su rađene od tvrtke ANT (metoda PCM),  metodama TEM/SEM iz istih uzoraka na PMFu u Zagrebu i dio uzoraka u ovlaštenom laboratoriju EU zajednice" tvrdi Habuš uz dokumentaciju i fotografije dodajući kako su svi rezultati potvrdili da su vlakna izbrojena od ANTa metodom PCM po standardu NIOSH 7400 sadržavala azbest.

Iz tvrtke ANT najavljuju da će i sljedećih dana nastavit će objavljivati dokumentaciju.  

I.Ć.
Foto:Index/Ant

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara