Društvene mreže u 2017. doživjet će velike promjene, a ovo su neke od njih
Foto: Press
DRUŠTVENE mreže nevjerojatno se brzo mijenjaju.
Ponekad cijelu situaciju gotovo preko noći mijenjaju nove tehnologije, a ponekad se radi o starim idejama (kao što je virtualna stvarnost) u koje je udahnut novi život.
Bilo kako bilo, društvene mreže u ovoj će se godini u mnogočemu mijenjati, a Jimmy Rohampton s Forbesa pozabavio se nekim novim trendovima koje možemo očekivati u 2017.
1. Aplikacije za dopisivanje
Kad govorimo o društvenim mrežama zanimljivo je da je fokus gotovo uvijek prebačen na društvene mreže, a ne sam čin društvenog umrežavanja. To je prilično neobično s obzirom da aplikacije za dopisivanje imaju daleko veću zajednicu korisnika od društvenih mreža. Primjera radi, WhatsApp, Facebook Messenger, Viber i WeChat zajedno imaju više korisnika od velikih mreža kao što su Facebook, Twitter, LinkedIn i Instagram.
OTT i SMS su prvi izbor milenijalaca, a čak 62% njih vjernije je brandovima koji s njima komuniciraju tim kanalima. Procjenjuje se da će dvije milijarde korisnika koristiti OTT aplikacije do 2018. Zašto? Milenijalci vole taj element osobnog, transparentnost i suradnju koju ovaj "jedan na jedan" pristup komunikacije omogućava.
Velike kompanije već iskorištavaju golemu bazu korisnika Primjerice, na Facebooku gdje vas klik na oglas vodi direktno do prozora za chat na kojem se nalazi i reklama. Sve više brandova shvaća vrijednost ovakvog oglašavanja i ubuduće će biti prisutniji upravo u tom kontekstu.
2. Borba protiv lažnih vijesti
Svake godine sve više i više ljudi, posebno milenijalaca, internet koristi kao glavni izvor informacija, a TV, novine i radio taj su "rat" već odavno izgubili. Kao rezultat toga, imamo sve više portala s lažnim vijestima koji namjerno objavljuju netočne informacije o događanjima u svijetu.
To je bilo posebno vidljivo tijekom američkih predsjedničkih izbora. Lažne vijesti o oba kandidata masovno su se dijelile na Facebooku, Twitteru i ostalim mrežama. Facebook je već krenuo u obračun s lažnjacima tako što su onemogućili njihovo oglašavanje na svojoj platformi.
No, borba će se nastaviti. Njemačka već razmišlja o zakonima kojima bi kaznili takve portale, a to će odjeknuti i na ostalim platformama. Milenijalci su vješti i svoje vijesti dobivaju gotovo isključivo na društvenim mrežama i cijene iskrenost pa je lako povjerovati da će ubuduće biti još predaniji u provjeri svake vijesti i na ovaj ili onaj način nagraditi izvore provjerenih informacija.
3. Live
YouTube je nastao na temeljima videa u kojima gledamo stvarne, nepročišćene trenutke iz života. Društvene mreže odlučile su ovu priču podići na viši nivo nudeći sadržaj u realnom vremenu. Prijenosi uživo prvo su se pojavili na Twitterovom Periscopeu, a sad imamo i Facebook Live. Live sadržaji imaju daleko više angažmana korisnika od bilo kojeg drugog formata, a to je Facebooku omogućilo rast. Čak se i veliki portali ponekad oslanjaju na Facebook Live tijekom pokrivanja velikih događaja. Ukratko, svijet medija mijenja se zahvaljujući live videima.
Instagram trenutno iskušava svoju verziju ove priče, ali oni zasigurno neće biti posljednja platforma koja će svoju pažnju usmjeriti upravo na live streaming. Društvene mreže jednostavno su fascinirane ovim autentičnim sadržajem pa je realno očekivati da će interes rasti i u ovoj godini.
4. Proširena stvarnost
Snapchat odlučio je iskoristiti proširenu stvarnost u svijetu društvenih mreža dok je Pokemon Go cijelu priču pretvorio u jednu od najvećih senzacija 2016.
Stoga, nema sumnje da će i društvene mreže iskoristiti ovaj interes u 2017. Mark Zuckerberg je potvrdio da Facebook već eksperimentira s proširenom stvarnošću, a nedavno su kupili i Masquarade, aplikaciju s filterima za selfije koju će vjerojatno spojiti s Facebook Liveom.
I sama tehnologija popularizirana je društvenim mrežama i dok se Snapchat već lagano miče od riganja duge (njihov prvi filter), postoji jako puno mjesta za napredak. I baš kao i live videi, i proširena stvarnost stvorit će nove mogućnosti da se brandovi spoje s publikom. Statistike pokazuju da je čak 75% milenijalaca zainteresirano za virtualnu stvarnost, a 2017. mogla bi biti godina u kojoj će i ta priča dobiti na značaju.
5. Chatbotovi
Chatbotovi su oblik umjetne inteligencije koja komunicira s korisnicima. Facebook ih je već integrirao u Facebook Messenger, a i mnoge kompanije koriste ih kako bi komunicirali sa svojim korisnicima.
Službe za pomoć korisnicima već su se okoristile chatbotovima kako bi što brže odgovorali na upite, a u 2017. realno je očekivati da će i društvene mreže učiniti sve kako bi uz pomoć ove tehnologije korisnike zadržali na svojoj platformi.
Sve je još u povojima, ali chatbotovi već imaju inteligenciju i sposobnost pomoći ljudima kod biranja sadržaja, odgovora na pitanja i transakcija. Više od trećine korisnika kod traženja pomoći preferira društvene mreže, a ne telefonske pozive. Milenijalci žele taj tip usluge jer je brza, učinkovita i kratka. Uskoro, brendovi ni neće imati vlastite stranice već će poslove obavljati putem društvenih mreža.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati