Državna revizija: Bandić u 2013. bez javne nabave dogovorio poslove teške 4 milijuna kuna
Foto: FAH
DRŽAVNI ured za reviziju otkrio je u poslovanju Grada Zagreba u 2013. godini, za vrijeme vladavine Milana Bandića, niz nelogičnosti i nezakonitosti, a jedna od najvećih svakako su ugovori javne nabave protivni zakonu, a koji su teški gotovo četiri milijuna kuna. Gotovo sve te zamjerke Bandić je imao i prethodnih godina, no čini se bez ikakvih sankcija.
Valja naglasiti kako su upravo direktne pogodbe gradonačelnika Bandića godinama na meti DORH-a, a zbog one koju je Bandić potpisao preko Zagrebačkog holdinga s Petrom Pripuzom je na koncu i uhićen.
"Za nabavu dodatnih radova u vrijednosti 3.925.924 kuna provedeni su pregovarački postupci javne nabave bez prethodne objave, iako nisu bili ispunjeni zakonom propisani uvjeti za provođenje navedenog postupka", stoji u izvještaju Državne revizije za 2013. godinu. Revizija je trajala iznimno dugo: sve od 5. veljače do 3. listopada ove godine.
Revizija je Gradu Zagrebu izdala uvjetno mišljenje, a utvrđene su nepravilnosti i propusti koji se odnose na računovodstveno poslovanje, potraživanja, rashode, te najviše u postupcima javne nabave.
22,5 milijuna kuna udrugama bez natječaja
Jedna od većih zamjerki svakako je novac koji je doniran za financiranje udruga, a revizija je otkrila kako je čak 22,4 milijuna kuna podijeljeno udrugama bez natječaja i na temelju pojedinačnih zamolbi i rješenja samog gradonačelnika.
"Na temelju pojedinačnih zamolbi i zaključaka gradonačelnika financirane su aktivnosti udruga vezane uz socijalnu zaštitu, promicanje zdravlja, razvoj poljoprivrede, organiziranje manifestacija i za druge namjene u ukupnom iznosu 22.4 milijuna kuna od čega iz sredstava proračunske zalihe 18 milijuna kuna. Izvješća o korištenju sredstava s pripadajućom dokumentacijom nisu dostavljena za doznačena sredstva u iznosu 3.7 milijuna kuna" stoji u reviziji.
Zatajio gotovo 100 milijuna kuna potraživanja
Novac udrugama Grad Zagreb isplaćivao je iz sredstava proračunskih zaliha iako bi se prema zakonu ta sredstva trebala koristiti za financiranje rashoda nastalih pri otklanjanju posljedica elementarnih nepogoda, epidemija, ekoloških nesreća ili izvanrednih događaja i ostalih nepredvidivih nesreća, te za druge nepredviđene rashode tijekom godine.
Tako se izravno gradonačelniku Bandiću zamjera da nije na internetskim stranicama Grada Zagreba na lako pretraživ način objavio informacije o dodijeljenim potporama, bespovratnim sredstvima ili donacijama uključujući popis korisnika i visinu iznosa što je bio obvezan po zakonu.
Isto tako Grad Zagreb nije u poslovnim knjigama evidentirao obveze za kupnju zemljišta za izgradnju škole i vrtića na Kajzerici i prometnice u Buzinu u iznosu 63 milijuna kuna te obveze za zamjene zemljišta odnosno nagodbe u iznosu 15 milijuna kuna.
Nesrazmjer u financijama Grada Zagreba
"Zbog neevidentiranja navedenih obveza i rashoda, manje su iskazane obveze te rashodi i izdaci,a više je iskazan višak prihoda za 2013., te financijski izvještaji ne daju točno, istinito i pouzdano stanje i informacije o financijskom položaju Grada. Obveze su trebale biti iskazane u iznosu 1.354.413.196,00 kn, rashodi i izdaci u iznosu 6.902.793.005,00 kn, te višak prihoda tekuće godine u iznosu 563.457.218,00 kn", stoji u nalazu revizije.
Kaos na Bandićevim gradilištima
Revizija je otkrila i potpuni kaos u Bandićevim velim građevinskim radovima pa tako zaključuju da radovi koji su morali biti gotovi u ranijim godinama nisu gotovi ni do danas. Produženje rokova nije ugovarano, a prve obračunske situacije su ispostavljene nakon više od dvije godine od isteka ugovorenog roka za izvođenje radova.
Bandiću se zamjera i Program gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture jer gradonačelnik nikada nije Gradskoj skupštini predložio izmjene i dopune Programa gradnje u visini od čak 12 milijuna kuna u 2013. godini. Naravno i to je bio obvezan po zakonu.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati