"Iluzija izbora": Gotovo sve što kupujete u supermarketima u vlasništvu je 10 najvećih kompanija

KLJUČNI PODACI
  • Kad se nađete među prepunim policama supermarketa često se među masom proizvoda različitih proizvođača teško odlučiti što odabrati
  • Na Redditu je objavljena zanimljiva grafika "Iluzija izbora" koja prikazuje kako većinu tržišta kontrolira nekoliko najmoćnijih svjetskih kompanija
Piše: I.M.
petak, 27.4.2012. 14:28
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

"Iluzija izbora": Gotovo sve što kupujete u supermarketima u vlasništvu je 10 najvećih kompanija

Foto: Reddit

KAD SE nađete među prepunim policama supermarketa često se među masom proizvoda različitih proizvođača teško odlučiti što odabrati. Bi li odluka bila znatno jednostavnija kad biste znali da iza sve te sile proizvoda različitih imena često stoji - ista kompanija?

Na Redditu je objavljena zanimljiva grafika "Iluzija izbora" koja prikazuje kako većinu tržišta kontrolira nekoliko najmoćnijih svjetskih kompanija u čijem su vlasništvu na stotine brendova. Grafika tako prikazuje što sve kontroliraju Kraft, Coca-Cola, PepsiCo, General Mills, Kellogg's, Mars, Unilever, Johnson & Johnson, Proctor & Gamble te Nestle.

Tako primjerice Nestle ima udio u Lorealu, koji u svoje brendove između ostalog ubraja Garnier, Vichy te Maybelline pa ovaj grafikon slikovito prikazuje kako je samo prividno riječ o "konkurenciji" na tržištu. Velike kompanije nisu ograničene na samo jedan segment tržišta već imaju brendove na svim područjima - od industrije hrane i pića, preko kozmetičke industrije, pa sve do bijele tehnike. Originalnu grafiku u velikoj rezoluciji pogledajte OVDJE.

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan
Najnovije