Je li izbor Zadra za naj turističko odredište bio preuranjen? Oglasio se i Kalmeta
Foto: Press
NA TURISTIČKOM portalu European Best Destinations kojeg prati preko 2,2 milijuna čitatelja, Zadar je „okrunjen“ za najbolju europsku turističku destinaciju 2016. godine. Odlučilo je to, nakon 20 dana glasovanja i ukupno prikupljenih 288 tisuća glasova, 57 tisuća onih koji Zadar doživljavaju ovogodišnjim najpoželjnijim turističkim odredištem među Parizom, Atenom, Amsterdamom, Bečom, Pragom i Londonom.
"Zadar je grad spomenik okružen povijesnim zidinama, riznica arheološkog i spomeničkog blaga antičkog i srednjovjekovnog doba, renesanse i mnogih suvremenih arhitektonskih ostvarenja poput prvih Morskih orgulja na svijetu“, predstavio je na početku glasovanja ovaj hrvatski povijesni i kulturni biser cijenjeni belgijski portal, a rezultat je svima poznat.
"I iznenađeni smo i prezadovoljni! Biti izabran za naj destinaciju u Europi u izboru samih čitatelja, dakle turista i ljubitelja putovanja, ogroman je uspjeh i to prije svega naših turističkih djelatnika i svih onih koji svojim radom predstavljaju zadarski turistički proizvod. Zadar već niz godina stvara svoj image prepoznatljive turističke destinacije, a kad znamo kolika je konkurencija samo među hrvatskim turističkim gradovima, ovaj je odabir zaista velika stvar za Zadar, ali i čitavu Hrvatsku", zadovoljan je zadarski gradonačelnik Kalmeta.
Izbor za najbolju europsku destinaciju trajao je 20 dana. "Nama je već samo uvrštavanje u izbor za naj destinaciju u Europi, između desetak svjetskih turističkih „kapitalaca“, bio neprocjenjiv marketinški kanal. I naravno da smo taj trenutak iskoristili najbolje što smo mogli i znali. Iskoristili smo ovaj izbor za jedinstvenu platformu kako bismo skrenuli pozornost na Zadar. Medijska pozornost bila je odlična i svakako trebamo zahvaliti i svim zadarskim i nacionalnim medijskim kućama za ovakav konačni rezultat", navodi Kalmeta u čiju promociju Zadra su se uključilii brojni poznati poput nogometaša Luke Modrića, glumice Doris Pinčić Rogoznice, glazbenika Tomislava Bralića, Ante Gotovina, proslavljeni britanski atletičar Colin Jackson, japanski masterchef Tokishiro Nakatsuji... i mnogi drugi.
Je li ovogodišnji izbor za naj europsko turističko odredište bio preuranjen ili nezaslužen?
"Ukoliko je Zadru dodijeljeno najviše glasova, nije nezasluženo. Preuranjeno? Točno, ali ne u kontekstu koji spominju pojedini „dežurni“ kritičari govoreći o tome kako se Zadar ne može uspoređivati s Parizom, Rimom ili Londonom.
Nama je nominacija bila odskočna daska i jedinstvena prilika da se Zadar spominje u takvoj konkurenciji. Zadar je predstavljen kao jedna od 20 top destinacija u Europi i već to je izvrsna promidžba. Isto tako, svjesni smo i svojih manjkavosti koje ipak, iz godine u godinu, uklanjamo. I ovaj izbor potvrdio je kako Zadru image ne nedostaje, ali nam nedostaju određeni sadržaji. I tu vidimo potencijal koji će nas predstavljati dugo godina uspješnim i poželjnim europskim turističkim proizvodom.
Naš turistički rast ovisi i o kapacitetima koji nam nedostaju, prvenstveno ako govorimo o gradskim hotelima više i visoke kategorije. Zato s nestrpljenjem očekujemo skori početak gradnje hotela visoke kategorije tu na obodima stare gradske jezgre. Niknut će u Zadru i kongresni centar koji nam je nasušno potreban jer Zadar je upravo idealan sa svojom pozicijom, lakom dostupnošću autocestom ili zračnom vezom, svojom kulturnom ponudom, klimom... Ista je stvar i sa sportskim turizmom koji razvijamo na prostoru novoizgrađenog sportskog centra Višnjik. Ima tu još puno prostora u samoj komunalnoj prilagodbi, pitanje parkinga, prometne protočnosti, još bolje turističke signalizacije. Naravno, postoji i prostor za podizanje kvalitete ponude u privatnom sektoru, ali i korištenje nekih još uvijek nedovoljno iskorištenih komparativnih prednosti – okruženje s 5 nacionalnih parkova i parkova prirode, ruralnog prostora i otoka. Nova strategija razvoja zadarskog turizma koja je upravo završena dat će nam nove smjernice razvoja. Ipak, uz sve to, Zadar je uistinu atraktivno odredište koje se ne posjećuje tek jednom i to nam je potvrda da dobro radimo, možda čak i više od samih zbrajanja gostiju i njihovih noćenja i iznadprosječnog rasta turističkog prometa iz godine u godinu. Ali smo svjesni kako nam za konkurentnost treba turistička sezona u trajanju od svih 12 mjeseci", priča Kalmeta.
Upravo je Zagreb nedavno proglašen za najbolju destinaciju u vrijeme Adventa pokazavši kako za uspješan turistički proizvod nisu potrebni ni more ni sunce.
"Bravo za Zagreb! Već godinama se trudim tijekom Adventa skočiti do Zagreba i vidjeti tu uistinu atraktivnu manifestaciju. Zašto kriti, upravo smo i mi u Zadru po uzoru na Zagreb ove godine organizirali naš Advent, začinili ga nekim novim događanjima poput novogodišnjeg hologramskog koncerta Michaela Jacksona i atrakcijama s waterscreena u uvali Jazine iz koje se uzdizala božićna jelka, zvonila božićna zvona... Rezultat je bio 19 postotni rast noćenja i 20 postotni rast prometa zadarskih ugostitelja u prosincu! Turističku manifestaciju – "Tuna & Sushi festival“ koju provodimo u suradnji s veleposlanstvom Japana u RH i počasnim konzulatom RH u Osaki. Slike i prilike Zadra objavljuju se u najtiražnijim japanskim novinama i najgledanijim japanskim TV kućama, posjetilo nas je i dvadesetak japanskih turoperatora...
"Zaželji ljubav" u Zadru za Valentinovo
Slika tisuća lampiona u zraku iznad Foruma i Donata, lagana glazba za zaljubljene, domaća gastro ponuda, humanitarni karakter čitave manifestacije kao i romantične zadarske lokacije dobar su odabir za Valentinovo.
U petom mjesecu planira se svjetska humanitarna utrku Wings for life na kojoj se očekuje pet tisuća trkača iz Hrvatske i inozemstva.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati