Je li se Facebook promijenio? Irski referendum o pobačaju bit će mu veliki ispit

Je li se Facebook promijenio? Irski referendum o pobačaju bit će mu veliki ispit

Foto: 123rf

IZ FACEBOOKA tvrde da su nakon ruskog miješanja u američke predsjedničke izbore 2016. godine naučili važnu lekciju. Povijesni irski referendum o legalizaciji pobačaja u svibnju bit će prvi veliki ispit te tvrdnje, piše CNN.

Facebook uoči irskog referenduma o legalizaciji pobačaja 25. svibnja ulaže pojačane napore u borbu protiv lažnih vijesti, tvrde iz te tvrtke. Iz Facebooka najavljuju uvođenje novog alata koji će irskim korisnicima pružati više informacija o političkom oglašavanju i sponzoriranom sadržaju na Facebooku.

Korisnici Facebooka će, uz reklame i ciljane novosti, odsad moći vidjeti sav sadržaj Facebook računa koji ih je objavio. To bi im trebalo pomoći da odrede koje su objave objavili njihovi prijatelji i poznanici, a koje su rezultat plaćene kampanje.

Novi alat za veću transparentnost

Prema Facebookovu potpredsjedniku za javnu globalnu politiku, Johnu Kaplanu, tvrtka je također osnovala posebnu skupinu koja će uoči irskog referenduma brisati lažne račune i pokušati spriječiti moguće pokušaje stranog miješanja u referendum.

Novi Facebookov alat već je testiran u Kanadi, a Facebook ga planira uvesti globalno ove godine, pred nadolazeće američke izbore.

Facebook novi alat u Irskoj se uvodi ranije zbog nadolazećeg referenduma, potvrdio je Kaplan u utorak pred irskim parlamentom. "Nadamo se da će ovo stvoriti veću transparentnost oglasa objavljenih u kontekstu predstojećeg referenduma", izjavio je.

"Korak u pravom smjeru"

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prema Liz Carolan, suosnivačici skupine koja gradi javnu bazu političkih oglasa povezanih s irskim referendumom, Facebook se kreće u pravom smjeru.

"To je bolje od stanja u kojem se trenutno nalazimo, gdje oglasi mogu biti skriveni ili se mogu pojaviti na stranicama kao obične objave", izjavila je te dodala da Facebook i druge platforme moraju uložiti dodatne napore kako bi se spriječilo inozemno utjecanje na glasače.

Carolan navodi nedavni slučaj kada su britanske i američke skupine koje se protive pobačaju kupile oglase na Facebooku kako bi ciljale irske građane.

Irski zakon zabranjuje inozemne donacije irskim političkim kampanjama, no to se ne odnosi na oglašavanje na društvenim mrežama. Carolan navodi kako je potrebno internetske regulacije ujednačiti s izbornim zakonima.

"Potrebna nam je regulatorna reforma koja će primorati platforme za oglašavanje da internetske političke oglase tretiraju različito od komercijalnih oglasa te da se pobrinu za to da glasačima bude dostupna šira slika o onome što se događa prije no što izađu na birališta", izjavila je.

Osjetljivo pitanje

Irska ima izrazito stroge zakone o pobačaju, a Irci će na referendumu u svibnju odlučiti žele li legalizirati pobačaj.

Budući da se radi o politički i emocionalno osjetljivom pitanju, irski političari strahuju da bi lažne vijesti i objave na društvenim medijima mogle utjecati na glasače.

Prema Kaplanu, Facebook nastoji uvesti veću transparentnost u političko oglašavanje. "Svi oglašivači trebali bi biti provjereni, a svi njihovi oglasi trebali bi biti jasno označeni - kako bi se znalo tko ih je platio", izjavio je pred irskim parlamentom.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara