Kaos u Poreznoj: "Izgubili su mi prijavu, a voditelj u Poreznoj nikad čuo za njihov pozivni broj"
Foto: Google Street View
POČETKOM 2013. godine Vlada je pozvala sve građane da ako nisu dobili račun, prijave to Poreznoj na 0800 1001. Međutim, Odjel koji se bavi tim prijavama u Poreznoj izgleda kako ne zna što učiniti s prijavom.
Indexov čitatelj poprilično se namučio dok nije prijavio građevinsku tvrtku koja mu nije izdala račun za izvedene radove. Nadao se da će mu Porezna pomoći u naumu da napokon i dobije račun, no ništa od tog se nije dogodilo. Na kraju ne samo da nije dobio račun, nego su u Poreznoj prvotno izgubili njegovu prijavu da bi ga kasnije uputili da svoje probleme rješava putem sudova. A dobro znamo koliko to traje i košta.
Njegovi problemi počeli su kad je sanirao terasu i zatražio od građevinske tvrtke koja je obavljala radove račun kako bi imao garanciju na radove, međutim tvrtka mu nije ispostavila račun ni nakon nekoliko upita.
Uz to je tvrdi, dotičnoj tvrtki platio unaprijed i avans od 70 posto cijene koju su od njega tražili.
"Djelatnici Porezne ne znaju koji se odjel bavi prijavama građana"
"Pretpostavljam da sam platio i više nego je bila stvarna cijena radova i da mi zato nisu ni izdali račun. Zatim sam nazvao taj broj 0800 1001 kojeg je Vlada objavila na svom Facebooku. Zatim sam Poreznoj poslao svu dokumentaciju, između ostalog uvid u moju uplatu na račun tvrtke. Zatim sam nakon mjesec dana opet zvao Poreznu da vidim jesu uspjeli nešto poduzeti da dobijem račun, no tad su mi rekli da im moram poslati zahtjev da se očituju", priča nam razočarani čitatelj.
Nakon što je poslao zahtjev, opet se ništa nije događalo, nitko ga iz Porezne nije zvao. Nakon nekoliko mjeseci je ponovno zvao broj 0800, no tamo mu nisu htjeli dati broj Odjela koji se bavi prijavama.
"Prvi put sam u veljači 2014. nazvao taj broj Porezne objavljen u svim medijima. Apsurd je bio da djelatnici Porezne ne znaju koji se odjel uopće bavi tim slučajevima, jer sam nakon razgovora s 20-tak ljudi (brojeve koje sam našao na njihovim službenim stranicama) jedva došao do osobe koja bi mi mogla nešto reći o mojoj prijavi.
Prvo, prijava je bila izgubljena, a nakon što sam morao ponovno prijaviti, slijedi odgovor: Mi smo učinili sve što je u našoj mogućnosti, dalje možete nastaviti privatnom tužbom", rekao nam je razočarani čitatelj.
Dodaje kako su mu u Poreznoj rekli da mu ne mogu reći što su točno poduzeli u vezi njegovog slučaja, opravdavajući se poslovnom tajnom te da su napravili sve što je u njihovoj mogućnosti, tako da nije siguran ni da li su kontaktirali spomenutu građevinsku tvrtku.
Voditelj odjela za prijave građana nikad nije čuo za besplatni broj 0800 1001
Ističe kako mu Porezna nije rekla ni hoće li napokon dobiti račun pa zaključuje da je prijava čisto gubljenje vremena i obmana građana, jer tvrdi da poučen vlastitim iskustvom, na prijavu nitko ne mora ni reagirati, jer građanin ne može saznati da li je išta pokrenuto na osnovu iste ili ne.
"Uz sve tom voditelj odjela za prijave građana nikad nije čuo za besplatni broj 0800 1001 koje je objavljen u svim medijima. Pitanje je tko se uopće javlja na spomenute brojeve, ako voditelj odjela ne zna ništa o tome. Ovo je očito još jedan primjer kako se osnivaju odjeli i zapošljavaju ljudi trošeći novac iz proračuna, a koji ne služe ničem. Moj slučaj pokazuje potpuno neznanje i neorganiziranost ljudi zaposlenih tamo, netransparentnost te ustanove, dok s druge strane porezni inspektori naganjaju prodavače kifli", kazao nam je čitatelj.
Porezna se opravdava poslovnom tajnom
U odgovoru za Index Porezna uprava tvrdi kako se prijavama koje građani dostave Poreznoj upravi, a prijavljuju neizdavanje računa za određenu isporuku dobara ili uslugu bave se Sektori/Službe za nadzor koji prijave zaprimaju putem pozivnog centra, web obrasca i pošte.
U Poreznoj tvrde kako građani koji prijave osobu/tvrtku koja im nije izdala račun od Porezne uprave, mogu dobiti informaciju je li kod navedene tvrtke obavljen nadzor ili je u tijeku ili da zbog zauzetosti kapaciteta nadzor još nije ni započet, a tu informaciju naš čitatelj nije dobio.
Napominju da ako je nadzor obavljen "o utvrđenom činjeničnom stanju i poduzetim mjerama zbog čuvanja porezne tajne koja je propisana člankom 8. Općeg poreznog zakona Porezna uprava ne može davati informacije".
Dodaju kako se ne smatraju poreznom tajnom samo podaci o datumu upisa u sustav poreza na dodanu vrijednost ili ispisa iz sustava poreza na dodanu vrijednost, te podaci o poreznim obveznicima koji su davali lažne podatke s ciljem umanjenja svoje ili tuđe obveze poreza na dodanu vrijednost (kružne prijevare poreza na dodanu vrijednost) ako je to utvrđeno u porezno-pravnom postupku.
"Kada porezni obveznik koji je dužan izdati račun ne izda račun ovlaštenom službeniku Sektora/Službe za nadzor koji obavlja nadzor pravilnosti primjene Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom, prvi put mu se izriče novčana kazna, a u ponovljenom slučaju donosi se naredba o zabrani daljnjeg rada pečaćenjem poslovnih prostorija (članak 30.).
Nadalje, služba Pozivni centar organizacijski je ustrojena unutar Središnjeg ureda Porezne uprave. Radno vrijeme Pozivnog centra je od ponedjeljka do petka od 8,30 do 15,30 sati. Pozivi se zaprimaju na tri telefonska broja i to: 0800 1811, 0800 66 99 33 i 0800 1001", stoji u odgovoru Porezne uprave.
Iako su između ostalih naveli i broj kojeg je naš čitatelj nazvao, potpuno je nejasno kako onda voditelj tog sektora za prijave nikad nije čuo za taj broj kao i činjenica da čitatelj uopće nije dobio informaciju da li je Porezna pokrenula nadzor nad prijavljenom građevinskom tvrtkom ili nije.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati