Krade li se u Trogiru do sto tisuća kuna dnevno?
KAZNENA prijava koju je protiv gradske vlasti u Trogiru podnio nezavisni vijećnik Milivoj Špika baca prilično neugodno svjetlo na izrazito sumnjiva poslovanja u tom gradu. Špika je ustvrdio, koristeći službene gradske podatke, da grad na naplati parkiranja dnevno "mrači" između 50 i 100 tisuća kuna. Gradonačelnik Vedran Rožić odbacuje te navode.
Špika je, kako je rekao za Index, prijavu podnio zbog mnogih stvari, ali točka koju je odlučio iznijeti u javnost jest naplata parkiranja. "Kod te naplate upada u oči upravo to što se radi o službenim gradskim podacima, koje je teško opovrći. Podaci govore o tome kako se naplaćuje 10% mogućih prihoda, što je nečuveno". Špika je svoja zapažanja iznio i na svom internetskom portalu TV Trogir.
Rožić za Index odbacuje navode o sumnjivim poslovima ili nekakvoj krađi.
"Radi se o jasnim činjenicama pripremljenim za Gradsko vijeće, i to je sve općepoznata stvar. Parkiralištem je prije upravljala Hvidra i mi smo naslijedili obaveze, ima problema, ali to planiramo riješiti. U devetom mjesecu namjeravamo izdati novi pravilnik koji će bolje regulirati odnose i koji će ukinuti besplatno parkiranje. Nema tu govora o nekakvoj krađi, mi imamo jasnu elektroničku dokumentaciju o tome tko ima besplatan parking (članovi Hvidre, stanari stare gradske jezgre, invalidi, dostava, vlasnici brodskih vezova), a tko ga mora plaćati i koliko automobila prolazi kroz parking."
Istina, Špika operira s prosječnim brojkama, a za pretpostaviti je da se broj vozila na parkirnim mjestima povećava tijekom sezone, no diskrepancije oko službenih podataka i izjavama o stanju na terenu (Špika nam je rekao kako su Rožićeve izjave "bezočno laganje, da se laže misleći da se ima stranačko pokriće" i da je to "neviđena bahatost") daju naslutiti da se ipak događa malo više nego što je normalno. Zaista, nema baš pretjerano smisla staviti rampu i zaposliti čovjeka koji će nadgledati parking za prosječno četiri automobila dnevno. Usto, Špika kaže kako je Travarica dodatno proširena da bi mogla primiti još automobila.
Špika pita jednostavno pitanje: "Kako se parkiralište od preko 200 mjesta popuni s deset puta manje (20) vozila (Fortin) i kako se drugo parkiralište od 500 mjesta popuni sa samo 30 vozila. Je da je pitanje malo zajebano i za Copperfilda, ali šta je to David Copperfield prema šerifu u trogirskom HDZ-u".
Podaci o parkiranju u Trogiru zasad su manjkavi, a to je upravo ono što ovdje izaziva najveću brigu. Već je godinama bolno očito kako nad malim mjestima ne postoji praktički nikakav sustav nadzora. Ona su obično pod prilično jakom kontrolom nekolicine ljudi, medijsko izvještavanje svodi se na povremene reportaže o požarima ili ekološkim katastrofama, dok se o operativnoj razini gradskih vlasti zna vrlo malo ili ništa. Stoga je moguće provoditi najgore malverzacije, a indicije o njima obično završe na tek pokojem retku o novinama.
Špika tvrdi kako je grad potpuno medijski blokiran ne samo prema van, nego i prema unutra. "Trogir je prilično kompliciran. Ovdje se radi o tome da je na vlast došla kriminalna skupina s političkim pokrićem", kaže on.
Vidjet će se što će otkriti istraga o navodnoj krađi novaca na parkiranju i tko je tu u pravu. Samo, nezgodno bi bilo da istraga potraje dovoljno dugo da svi zaborave na događaje. Špika nam je rekao da je osobno ljut na PU Splitsko-dalmatinsku, budući da smatra kako ne rade svoj posao kako treba.
J.D.
Screenshot: TV Trogir