Linić prekrižio Končara: Kakva je sudbina hrvatskih škverova?
Foto: Željko Šop / Cropix
"MOJE mišljenje od početka je bilo da je Danko Končar neodgovoran partner i da će s njim teško biti provesti restrukturiranje brodogradilišta. Sada se pokazuje da je to točno", izjavio je Slavko Linić u razgovoru s novinarima u Bruxellesu.
Ministar financija u glavnom je gradu Belgije sudjelovao na sastanku s kolegama iz zemalja članica Europske unije. Više od zajedničkih europskih Linića su, međutim, mučile domaće, hrvatske teme.
Restrukturiranje se mora provesti do lipnja 2013.
Nad sudbinom hrvatskih škverova i dalje je ogromni znak pitanja. Restrukturiranje, kaže Linić, mora biti provedeno kroz prodaju brodogradilišta ili kroz stečaj. Vremena je još jako malo; Hrvatska se u pregovorima s Europskom unijom obvezala da će preustroj škverova provesti do lipnja 2013. godine.
Državni planovi vezani za brodogradnju uvelike su ovisili o Končarovom ulaganju. On je, podsjećamo, tvrdio da je zainteresiran za kupnju 3. maja, Kraljevice i Brodotrogira. Da bi zatim pustio informaciju da od 3. maja odustaje jer ga je naljutio Vojko Obersnel, ali da ga ostala dva brodogradilišta i dalje zanimaju. Taktikom "povuci-potegni" Končar se koristio i u odnosu prema radnicima. Najprije je izjavio da u 3. maju ima najmanje 1000 zaposlenika viška, da bi to zatim povukao.
Končar se nije spremio za preuzimanje škverova
"Umjesto da se koristio svojim bogatstvom da kroz medije plasira PR priče i poruke, Končar se trebao pripremati za preuzimanje brodogradilišta", tvrdi Linić, te dodaje da je kontroverzni poduzetnik svojim ponašanjem u ozbiljne probleme doveo i buduću i sadašnju vladu.
"Mi smo u kratkom roku htjeli jasan odgovor. Ili da ili ne. No, kao što vidite, odgovor je da se mnogi boje brodogradnje i da nisu spremni nositi taj teret. S postojećim ćemo ulagačima očito jako teško razgovarati. Uvjeti koje oni postavljaju su nemogući", izjavio je Linić.
Radnici žele do 1. travnja znati što će biti sa škverovima
Vedran Dragičević, predsjednik Sindikata metalaca Hrvatske, od Vlade je zatražio da se napokon izjasni. Radnici u brodogradnji, poručio je Dragičević u razgovoru za Media Servis, žele prije kraja ovog mjeseca znati što će biti s njihovim radnim mjestima.
"Ako se škverovi ne prodaju tad restrukturiranje može provesti i država. Nigdje ne piše da se brodogradilišta moraju privatizirati", kazao je Dragičević. No, čini se da država, barem zasad, ne razmišlja o opciji koju predlaže predsjednik Sindikata metalaca.
"Osnovno pitanje koje se sada postavlja je postoji li netko drugi s kim možemo pregovarati. Ako se ne pronađu zainteresirani partneri, brodogradnja će imati velikih problema. Bitno je pronaći nekoga tko je voljan baviti se restrukturiranjem i održavanjem brodogradnje na europskom i svjetskom tržištu", izjavio je Linić.
Dobre vijesti prolaze ispod radara
Pred hrvatskim su brodograditeljima, to je sasvim jasno, izuzetno teška i turbulentna vremena. A prepucavanja na političkoj razini samo dodatno otežavaju njihov položaj.
Pored Končarovih ekscesa i Linićeva temperamenta, crnih prognoza i medijskih udara na "lijene" radnike, za dobre vijesti koje stižu iz hrvatskih brodogradilišta gotovo da i nema medijskog prostora. Većini je, tako, najvjerojatnije promakla informacija da je 3. maj upravo u utorak u more porinuo najveći asfalt-tanker na svijetu.
Jednako nezapaženo prije par mjeseci je prošla informacija i da je splitski Brodosplit za Francuze izgradio brod vrijedan čak 150 milijuna eura, koji će na 12 paluba, u 200 kabina, moći prevoziti 750 putnika. Vijesti su to koje ilustriraju da hrvatska brodogradnja ipak ima svrhu i da može funkcionirati na tržištu. Samo joj treba to dopustiti.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati