"Maestro" Kekin se opet provukao: Orkestar ga spasio iako je imao najmanje bodova
Foto: HRT
TREĆA je epizoda zabavno-glazbene emisije Maestro bila i posljednja za poduzetnika Davora Šterna. Glasujući o tome hoće li natjecanje nastaviti glazbenik Mile Kekin ili Štern Simfonijski orkestar Hrvatske radiotelevizije odlučio se za Kekina, a Štern je poručio da mu nije žao što je bio dijelom ove iznimne glazbene emisije.
Gledatelji su ponovno uživali u brojnim glazbenim uzbuđenjima, koje je zabavnim završetkom začinio prošlogodišnji pobjednik Maestra glumac Ozren Grabarić. U njegovu dirigiranju can-cana vidjeli smo neobično ugađanje instrumenata, ples, okretanje publici, ali i nekoliko neuspješnih pokušaja izbacivanja voditelja Duška Ćurlića iz orkestra nakon što je više puta činelama ometao "maestra" Grabarića u ravnanju orkestrom.
Njegovoj urnebesnoj točki koja je završila rukoljubom članici žirija koncert-majstorici Mirjam Pustički- Kunjko prethodili su nastupi šestero natjecatelja u borbi za naslov ovogodišnjega pobjednika Maestra.
"Pokazali ste da orkestar ne svira sam"
Za svoje ravnanje izvedbom uvertire iz Mozartova Figarova pira Mile Kekin pripremao se proučavajući knjige o Mozartu i govoreći njemački jezik. No, to mu nije pomoglo, pa je i sam na kraju izvedbe zaključio da je usporio ovu "svadbu".
"Pokazali ste da orkestar ne svira sam i da treba dirigenta da bi se dobilo ovakvo viđenje Mozartova Figarova pira", poručila je Mirjam Pustički- Kunjko, dok je maestro Tomislav Fačini zaključio kako se uz neke oštrije kretnje kod Kekina ipak vide plodovi rada s mentorom Tončijem Bilićem.
"Kritičari bi napisali da je ovo novo iščitavanje Mozartova teksta", rekao je pak maestro Vladimir Kranjčević dodajući da, ako redatelji mogu na predstavama sve preokrenuti naopako, ne vidi razloga zašto to ne bi mogli i dirigenti.
"Ako je netko zatvorio oči za vrijeme vašega dirigiranja mogao je osjetiti kako se iz dva mala potočića stvara rijeka, Vltava, pa zatim prerasta u Smetaninu domovinu", rekla je Mirjam Pustički-Kunjko nakon nastupa novinarke Željke Ogreste, koju je za nastup pripremao njezin mentor Krešimir Batinić.
Za mirni tempo pohvalio ju je maestro Kranjčević uz napomenu da onima koji joj prigovore zbog sporosti preporuči da poslušaju kako zvuči dvostruko sporija Vltava kad izvedbom te skladbe ravna veliki austrijski dirigent Nikolaus Harnoncourt. Maestro Fačini zamjerio je Željki Ogresti na lošoj protočnosti i zaustavljanju ruke u svakoj točki što je, prema njegovoj ocjeni, pridonijelo usporavanju.
"Nismo tako učili", zavapio je Alen Bjelinski, mentor Davora Šterna, za vrijeme njegova ravnanja izvedbom Saint-Saënsove skladbe Dance Macabre. Koncert-majstorica Mirjam Pustički-Kunjko zamjerila mu je što ne prenosi orkestru više unutarnje energije, a maestro Tomislav Fačini i maestro Vladimir Kranjčević sukobili su stavove o dojmu koji je ostavio publici. Maestro Fačini smatra da se trebao osjetiti prijelaz iz nedužnoga prema ambisu koji dolazi, dok je maestro Kranjčević poručio da se to u ovako kratkome dijelu skladbe ne može postići.
U emisiji je žiri dodijelio dvije desetke, a obje je zaslužio glumac Borko Perić, koji je dirigirao Dvořakovu IX. simfoniju Iz novog svijeta. Dok se sa svojim mentorom maestrom Robertom Homenom pripremao za večerašnji nastup, zapitao ga je što će učiniti ako ne uspije pokrenuti orkestar, a Homen mu je savjetovao "da ga pokrene rukama, nogama, glavom". O tome kako je poslušao taj savjet i energično vodio orkestar govori i komentar maestra Kranjčevića, koji je istaknuo da je Perić u jednome trenutku dirigirajući gotovo svukao sako.
"Ostavili ste herojski i optimističan dojam", rekao je maestro Kranjčević, dok je maestro Fačini zaključio da bi Periću koji ima veliki potencijal trebalo dati neki teži komad.
S tim nije bila suglasna Mirjam Pustički-Kunjko, koja smatra da je upravo u izvedenoj skladbi Perić pokazao da može jednostavno promijeniti tempo te da je uz njega orkestar zvučao potpuno usklađeno. Mirjam Pustički-Kunjko i maestro Kranjčević Perića su nagradili desetkama, dok mu je maestro Fačini dao ocjenu 8, koju publika u studiju nije baš prihvatila.
Za lijepe kretnje rukama i gradaciju od tihoga početka prema rastu i kraju skladbe pohvale Mirjam Pustički-Kunjko primila je glazbenica Jelena Radan, koja je dirigirala Alegretto iz Beethovenove VII. simfonije. Maestro Kranjčević ocijenio je Jelenin nastup uvjerljivim i muzikalnim.
"Ovo je bila vrlo neugodna zadaća jer sve kreće iznutra, ali vi ste nam očima i pokretom omogućili da to doživimo", rekao je maestro Fačini. Upravo na pokretima posebno je radila pripremajući se za nastup sa svojim mentorom Ivanom Josipom Skenderom.
"Imamo musaka style osjećaje – red treme, red oduševljenja, red panike, red užitka", rekla je glumica Jelena Miholjević o svojim pripremama s mentorom Zoranom Juranićem za večerašnju izvedbu uvertire iz Rossinijeve opere Guglielmo Tell.
"Previše ste se gubili u dubinama, ali ste se jako dobro izvukli i uspjeli održati tempo", poručio joj je meastro Kranjčević uz napomenu da mora poraditi na završetcima koje mora "čvrsto stegnuti, a ne pustiti meko kao kad balerina diže nogu".
"Imali ste potencijal za najbolji nastup večera"s, poručio je maestro Fačini zamjerajući Jeleni na lošije izvedenome taktiranju i prijelazima.
Koncert-majstorica Mirjam Pustički-Kunjko zaključila je da je Jelena držeći ritam uspjela natjerati orkestar da ju slijedi do kraja skladbe.
Tablica poretka uoči glasovanja Simfonijskoga orkestra Hrvatske radiotelevizije večeras je bila: Borko Perić 28 bodova, Jelena Miholjević 27 bodova, Jelena Radan 26 bodova, Željka Ogresta 24 boda, Davor Štern 22 boda i Mile Kekin 21 bod.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati