Međunarodna konferencija o strukovnom obrazovanju

Hrvatska u reformi strukovnog obrazovanja prednjači pred zemljama jugoistočne Europe koje nisu kandidati za ulazak u EU, no zaostaje za zemljama koje su te reforme počele prije 15 godina, izjavila je Evelyn Viertel iz Odjela za proširenje i jugoistočnu Europu European Training Foundationa (ETF) na konferenciji za novinare uoči dvodnevne međunarodne Konferencije o strukovnom obrazovanju i osposobljavanju u jugoistočnoj Europi. L

Ministri, međunarodni stručnjaci i predstavnici 18 zemalja kandidata za EU i onih koje se žele pridružiti Europskoj uniji sastali su se danas u zagrebačkom hotelu "Dubrovniku" kako bi izmijenili iskustva u reformi strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. Skup organizira ETF, organizacija koja prati napredovanje pojedinih zemalja na putu pridruživanja EU.

U EU je 25 različitih modela strukovnog obrazovanja i ETF drži da svaka zemlja treba imati svoj model, izrađen prema tradiciji, gospodarstvu i nacionalnom korpusu te usklađen s EU-om, istaknuo je voditelj Odjela za proširenje i jugoistočnu Europu ETF-a Arjen Vos.

Europski dokumenti, poput Lisabonske i Kopenhaške deklaracije, koja je u području strukovnog obrazovanja ekvivalent Bolonjskoj, postavili su cilj da Europa do 2010. postane najkonkurentnije i najdinamičnije tržište na svijetu, kazao je ministar znanosti, obrazovanja i športa Dragan Primorac.

Taj se cilj ispunjava pod motom "Gospodarstvo zasnovano na znanju", a načela se drži i Hrvatska koja školski sustav želi uskladiti s tržišnim potrebama, rekao je. Istaknuo je kako je u strukovnom obrazovanju u nas broj zanimanja smanjen sa 485 na manje od 300, napomenuvši kako Hrvatska u tom području neće raditi velike pokuse, već će se držati iskustava drugih.
Tekst se nastavlja ispod oglasa

Po istraživanju ETF-a hrvatske srednje škole prije kraja školovanja napušta 8,4 posto mladih u dobi od 18. do 24. godine, što je bolje od prosjeka Europske unije, kojoj je cilj do 2010. taj postotak spustiti na 10 posto.

U Hrvatskoj 90,7 posto dvadesetgodišnjaka završi srednju školu, što je više od europskog prosjeka, no u nas tek rijetki (2,1 posto) nakon formalnog školovanja nastavljaju neki oblik usavršavanja. U Europi je taj prosjek 9,4 posto, a cilj je da do 2010. bude 12,5 posto.

Hrvatska treba poboljšati i zaposlenost, koje je u nas 53,4, a u Europi 63,2 posto, koja taj postotak do 2010. kani povisiti na 70.

(Hina) xmb ymc

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara