Ministarstvo turizma: Nije istina da zatvaramo 14 predstavništva HTZ-a u svijetu
Foto: FAH
MINISTARSTVO turizma opovrgnulo je navode prema kojima Hrvatska turistička zajednica ukida urede u 14 zemalja. Prema novom Strateškom marketinškom planu hrvatskog turizma (SMPHT), kojeg izrađuju konzultantske kuće Horwath consulting i španjolski THR, posao bi umjesto predstavnika u HTZ-ovim uredima trebale preuzeti marketinške i PR agencije te hrvatska diplomatska predstavništva.
"To je pisalo u radnom materijalu koji niti nije došao na stol članovima Turističkog vijeća, koji o tome donose odluku. Dakle, informacija o ukidanju predstavništava nije točna. Mreža predstavništava HTZ-a u svijetu je vrlo bitna, te ćemo eventualne promjene u tom sustavu dobro razmotriti, analizirati i raspraviti, unutar Turističkog vijeća, ali i s direktorima predstavništava koji najbolje poznaju situaciju na terenu. Po pitanju Strateškog marketing plana do 2020. godine već ovaj tjedan intenzivno radimo i sve odluke ćemo mi donijeti na razini Turističkog vijeća koje najadekvatnije zastupa turističku industriju Hrvatske", priopćeno nam je iz ministarstva turizma.
Navode o zatvaranju HTZ-ovih ureda u inozemstvu opovrgnuo je i ministar turizma Darko Lorencin gostujući na Radiju 101.
"Inozemna predstavništva HTZ-a neće se gasiti. Zaključili smo kako bi angažiranje marketinških i PR-službi u državama gdje bi se ugasila predstavništva bilo skuplje od sadašnjeg troška", rekao je ministar.
Za 18 stranih predstavništva HTZ-a 36,2 milijuna kuna
Mreža predstavništva ukupno sadrži 18 predstavništva i jednu ispostavu, a nalazi se u sljedećim zemljama: Austrija, Belgija, Češka, Francuska, Italija, Japan, Mađarska, Nizozemska, Njemačka (Frankfurt + ispostava München), Poljska, Rusija, SAD, Slovačka, Slovenija, Španjolska, Švedska, Švicarska i Velika Britanija.
Angažiranje stranih agencija moglo bi biti skuplje od trenutnih troškova HTZ-ovih predstavništva, a upitna je i kvaliteta usluge koju bi pružile te agencije.
"Kod donošenja odluka prvenstveno se rukovodimo učincima, odnosno raspoloživim sredstvima, a preliminarne analize pokazuju da je promocija turizma RH putem vlastitih ureda u svijetu financijski isplativija od promocije putem agencija", navode u ministarstvu.
Prema nacrtu SMPHT-u HTZ bi zadržao predstavništva samo u četiri zemlje - po jedan ured u Italiji, Velikoj Britaniji i Austriji te tri ureda u Njemačkoj, što ministarstvo opovrgava te navodi da će se ove godine za funkcioniranje 18 HTZ-ovih inozemnih predstavništava izdvojiti 36,2 milijuna kuna.
"Odlukom Turističkog vijeća HTZ-a iz 2012. godine, mreža predstavništava i ispostava reducirana je zatvaranjem ispostave Rim u Italiji te mjerama racionalizacije prelaskom predstavništva SAD sa sjedištem u New Yorku i predstavništva Japan sa sjedištem u Tokiju na "home based" model rada. Ukupno je zaposleno 55 osoba, od kojih je 18 direktora predstavništava te jedan voditelj ispostave, a Programom rada za 2014. godinu za mrežu predstavništava i ispostava planirana su sredstva u ukupnom iznosu od 36.241.000,00 kuna", zaključuju u ministarstvu.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati