NA POMOLU PROMJENA VODSTVA Hoće li SDP-ovac koji je povećao vrijednost Podravke biti smijenjen?
Foto: FAH
U DRUGOJ polovici veljače očekuje se sastanak dioničara Podravke na kojemu bi se trebalo odlučivati o upražnjenim mjestima u Nadzornom odboru te kompanije. Prema nedavnim medijskim napisima, čini se kako vladajući namjeravaju popuniti najmanje četiri od devet mjesta u Odboru.
U međuvremenu, aktualni šef Podravke, od SDP-a postavljen Zvonimir Mršić, bori se za ostanak na čelu kompanije. Iako je, prema pisanju Novog lista, pod Mršićevim vodstvom od 2012. godine do danas značajno povećala vrijednost na tržištu, Mršićeva je budućnost neizvjesna.
Otkad je prošlog ljeta pokrenuta nova dokapitalizacija Podravke, njezina dionica je na burzi skočila s 310 na gotovo 410 kuna, što je porast od više od 30 posto.
Godinama vezana uz afere, zadnjih godina posluje u plusu
Podsjetimo, Podravku je 2009. godine potresla afera Spice, u koju su bili upleteni bivši članovi vodstva te kompanije. Danas, osam godina kasnije, Podravka više nije gubitaš – u 2015. godini imala je dobit u iznosu od 400 milijuna kuna, djeluje u 24 države, a izvozi u više od 60 zemalja.
"Morali smo donijeti odluku hoćemo li od kompanije napraviti nešto dobro, perspektivno, što će rasti, ili ćemo se nastaviti vrtjeti u krugu. Stalno se govorilo da je Podravka kompanija s velikim potencijalom, ali ona ga nikako nije pokazivala. Postojala je opasnost da financijsko poslovanje kompanije dođe u pitanje, ili da Podravka nekome postane jeftina meta za preuzimanje.
Naše je strateško usmjerenje da u pet godina budemo u grupi od 20 posto najboljih kompanija u našoj branši, u regijama u kojima djelujemo. Rekli smo da se želimo ponovno okrenuti potrošačima i postati stvaratelji trendova na tržištima na kojima poslujemo", rekao je Mršić u razgovoru za Novi list.
Tijekom prvih devet mjeseci prošle godine, Podravka je povećala prodaju za 23 posto, pa je njezin ukupni prihod prešao tri milijarde kuna. Prodaja Podravke rasla je na svim glavnim tržištima u svijetu, a najviše u Rusiji, gdje je skočila za 55 posto. No, zbog pada ruskog rublja, vrijednost prodaje je snižena. Tečajne razlike jedan su od razloga i za smanjenje Podravkine dobiti na 140 milijuna kuna u prvih devet mjeseci prošle godine.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati