"Od broja noćenja i iskorištenosti kapaciteta treba biti važniji potrošeni novac stranih turista"

"Od broja noćenja i iskorištenosti kapaciteta treba biti važniji potrošeni novac stranih turista"

HRVATSKI turizam će ove godine trpiti zbog globalnih ekonomskih trendova, ali se mora nastaviti transformaciju, govorilo se u večerašnjoj emisiji Otvoreno.

Ministar turizma Damir Bajs je rekao da hrvatski turizam stranim gostima mora ponuditi nove sadržaje, ali je dodao kako je optimističan u odnosu na ovu sezonu, što obrazlaže dobrim rezultatima iz svibnja.

Saša Poljanec-Borić iz Instituta Ivo Pilar, pak, tvrdi da Hrvatska mora napraviti "kvalitativni skok" u svojoj turističkoj industriji i "postati novi brend". Hrvatska ima strukturni problem, a najveći je taj što se najkvalitetniji sadržaji nalaze u Dubrovniku i Istri, a sve između dosta zaostaje.

Prema njenom mišljenju, državnom intervencijom se mora spriječiti betonizacija i apartmanizacija obale koja je pogodila neke druge turističke zemlje. Hrvatska ima dobar geostrateški položaj temeljem kojeg može nuditi usluge različitim turističkim tržištima te tako njegovati različite oblike turizma. Također se založila da jedinice lokalne samouprave postanu dioničari hotela, jer turizam ne može opstati bez infrastrukture.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Hotelijer Goran Štrok se također založio da promjenu turističke strategije te da Hrvatska mora ponuditi "višu razinu turizma". Prema njemu se turizam više ne smije mjeriti prema broju noćenja i iskorištenosti kapaciteta, a više po količini novaca koji ostavljaju turisti. Za Hrvatsku je bolje da umjesto 11 milijuna noćenja i 9 milijardi dolara ljeti bude 9 milijuna noćenja i 14 milijardi dolara.

Zdenek Honek, češki turoperater iz agencije Vitkovice Tours, kritizirao je hrvatske vlasti zbog propagandnih problema koje je učinio nepopularni pravilnik o unosu hrane u Hrvatsku. Češki turisti bi, po njegovom mišljenju, mogli zaobići Hrvatsku zbog nedostatka pravih sadržaja, odnosno čeških klubova koji postoje u Turskoj, Tunisu i drugim destinacijama.

Selimir Ognjenović iz Riva Tursa, je, pak, upozorio da će njemačkih turista na Jadranu ove godine biti manje, i to prije svega zbog ekonomskih razloga, odnosno sve većih cijena goriva. Hrvatska postaje preskupa za Nijemce, a iako će dio njih ostati vjerni, dio će drugdje tražiti ili manje cijene ili višu kvalitetu usluge i bolje sadržaje.

R.R.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara