OPET NEODGOVORNI HŽ Rampa dignuta, a signalizacija gori. Treba li se dogoditi tragedija?

OPET NEODGOVORNI HŽ Rampa dignuta, a signalizacija gori. Treba li se dogoditi tragedija?

Foto: Čitatelj Indexa

JEDAN čitatelj poslao nam je fotografiju nastalu jučer poslijepodne u Zaboku. Na njoj se vidi dignuta rampa i upaljena signalizacija da vlak dolazi. Drugim riječima, automobili su mogli vrlo lako proći preko pruge. Srećom, u ovom slučaju automobili stoje i čekaju.

"Jučer, 22. travnja u 15.25 sati na pruzi Zaprešić - Čakovec, došlo je do tehničkog kvara uređaja za osiguranje željezničko-cestovnog prijelaza Celine.

Pojava kvara uređaja istovremeno se registrira i u najbližem kolodvoru. Prometnik u kolodvoru Zabok odmah obavještava nadležne radnike održavanja koji izlaze na teren i otklanjaju kvar. Do tehničkog kvara došlo je na postavljaču polubranika uslijed čega je motka polubranika ostala u spuštenom položaju, uz uključenu svjetlosnu i zvučnu signalizaciju. Kvar je otklonjen u 16.59 sati.

Napominjemo kako sigurnost sudionika u cestovnom i željezničkom prometu nije bila ugrožena. U situacijama pojave nepravilnosti na uređaju osiguranja željezničko-cestovnog prijelaza, prema odredbama Pravilnika o načinu i uvjetima za sigurno odvijanje i upravljanje željezničkim prometom (NN 107/2016), Strojovođa prije nailaska na ŽCP osiguran uređajem mora zaustaviti vlak i nakon što se uvjeri da sudionici cestovnog prometa ne prelaze preko ŽCP-a, nastaviti vožnju brzinom do najviše 10 km/h dok čelo vlaka ne prijeđe preko ŽCP-a te nakon toga nastaviti vožnju najvećom dopuštenom brzinom", odgovorili su nam iz HŽ-a.

Nije prvi put

Nije ovo prvi put da se događaju ovakve stvari. Baš prije nekoliko dana pisali smo o podignutim rampama na željezničko-cestovnim prijelazima Sopnička 2 i Retkovec 2. Tada su nam iz HŽ-a kazali kako je to zbog radova. Nadodali su kako sigurnost nije ugrožena jer strojovođa prije prolaska preko prijelaza - trubi.

No, nisu u svemu HŽ-ovci neažurni. Vrlo su ažurni kada treba uhljebiti. Tako se, primjerice, njihovi zaposlenici na Instagramu hvale da su dobili posao i prije nego je natječaj formalno okončan.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Index je u više navrata pisao o željezničkim gubitašima koji žive na grbači poreznih obveznika. Pisali smo o očajnom stanju vlakova, kao i o očajnoj brzini i neučinkovitosti hrvatskog željezničkog prometa.

>> SNIJEG U VLAKU Pogledajte kakvu uslugu pružaju Hrvatske željeznice

U tvrtki HŽ Infrastruktura zaposleno je 4829 radnika, čija je prosječna plaća u 2017. iznosila 6.852,55 kuna neto (bruto 9.325,22 kn). Istom ovom tvrtkom ravna 12 direktora, a prosječna plaća za siječanj 2018. iznosila je 14.793,53 kn neto (bruto 23.381,65 kn). Imaju 234 službena automobila.

Nadalje, u HŽ Putničkom prijevozu zaposleno je 1897 radnika. Najniža plaća u neto iznosu iznosi 3.901,85 kn, najviša 21.210,34 kn, a prosječna plaća iznosi 6.733,39 kn. Istom ovom tvrtkom ravnaju 22 direktora, čija prosječna plaća iznosi 14.574,96 kune u neto iznosu. Imaju 19 službenih automobila.

Ova tvrtka godišnje dobije iz proračuna oko 600 milijuna kuna.

Direktori ovih tvrtki zarađuju do 22 tisuće kuna mjesečno.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara