Sabor završio rad raspravom o prijedlogu zakona o Zavodu za školstvo
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Hrvatski sabor danas je rad završio raspravom o vladinu prijedlogu zakona o zavodu za školstvo, koji je u drugom čitanju podijelio parlamentarne klubove koalicijski klubovi smatraju ga stručnom podrškom odgojnoobrazovnom sustavu, a oporbeni samo mehaničkim zakonom koji ne donosi ništa novo.
Klubovi SDP-a i HSS-a predloženi zakon smatraju dobrom podlogom za jačanje položaja školstva i stručno osnaživanje učitelja kao ključnog faktora u obrazovnom sustavu.
Marija Lugarić (SDP) podržala je izdvajanje zavoda iz Ministarstva prosvjete, odnosno odvajanje administrativnog od stručnog dijela, te se zauzela da pedagoški uvid/nadzor nad ostvarivanjem nastavnog plana i programa bude na Ministarstvu i predložila osnivanje institucije za obrazovanje odraslih.
Predložene odredbe, uz manje primjedbe, podržao je i Miroslav Furdek (HSS), ističući da se prihvaćanjem nekih amandmana - npr. da u Upravnom vijeću Zavoda osim člana obrtničke bude i član gospodarske komore - zakon može i popraviti.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Zrinka Glovacki Bernardi (Libra) založila se da se zakonski prijedlog uputi u treće saborsko čitanje jer se, kako je kazala, iz Vlade uskoro očekuju promjene u obrazovnom sustavu pa postoji opasnost da budu u suprotnosti s navedenim zakonom. Usprotivila se predloženom drastičnom povećanju izdvajanja za stručno usavršavanje i intelektualne usluge djelatnika zavoda.
Nasuprot vladajućim stranakama, prijedlog nisu prihvatili matični Odbor za obrazovanje, znanost i kulturu, te oporbeni klubovi koji su uputili niz primjedbi smatrajući da zavod, osim fizičkog odvajanja od Ministarstva, neće ništa postići po pitanju razvoja i poboljšanja hrvatskog obrazovnog sustava.
Vladi su zamjerili da zakon donosi bez nužnih reformskih smjernica obrazovnog sustava, te u situaciji kada je učiteljska populacija na rubu siromaštva.
Josip Sesar (HDZ) vjeruje da osnivanjem zavoda i dalje neće doći do konkretnih pozitivnih i vrijednosnih pomaka u obrazovnom sustavu, te da će dobiti funkciju paralelnog ministarstva bez stvarnih i učinkovitih nadležnosti.
S njim se složio i Želimir Janjić (HSLS) koji je Vladu optužio da govori o reformama u obrazovanju, a istovremeno ne provodi temeljni koletivni ugovor i sporazum o partnerstvu za razvoj, te tako prosvjetare dovodi na rub socijalne bijede.
Ministar prosvjete i športa upozorio je da bi neprihvaćanje zakona moglo negativno utjecati na niz aktivnosti koje su već provedene u sustavu obrazovanja i zaustaviti već dodijeljenu tehničku pomoć tom sustavu.
Klubovi SDP-a i HSS-a predloženi zakon smatraju dobrom podlogom za jačanje položaja školstva i stručno osnaživanje učitelja kao ključnog faktora u obrazovnom sustavu.
Marija Lugarić (SDP) podržala je izdvajanje zavoda iz Ministarstva prosvjete, odnosno odvajanje administrativnog od stručnog dijela, te se zauzela da pedagoški uvid/nadzor nad ostvarivanjem nastavnog plana i programa bude na Ministarstvu i predložila osnivanje institucije za obrazovanje odraslih.
Predložene odredbe, uz manje primjedbe, podržao je i Miroslav Furdek (HSS), ističući da se prihvaćanjem nekih amandmana - npr. da u Upravnom vijeću Zavoda osim člana obrtničke bude i član gospodarske komore - zakon može i popraviti.
Nasuprot vladajućim stranakama, prijedlog nisu prihvatili matični Odbor za obrazovanje, znanost i kulturu, te oporbeni klubovi koji su uputili niz primjedbi smatrajući da zavod, osim fizičkog odvajanja od Ministarstva, neće ništa postići po pitanju razvoja i poboljšanja hrvatskog obrazovnog sustava.
Vladi su zamjerili da zakon donosi bez nužnih reformskih smjernica obrazovnog sustava, te u situaciji kada je učiteljska populacija na rubu siromaštva.
Josip Sesar (HDZ) vjeruje da osnivanjem zavoda i dalje neće doći do konkretnih pozitivnih i vrijednosnih pomaka u obrazovnom sustavu, te da će dobiti funkciju paralelnog ministarstva bez stvarnih i učinkovitih nadležnosti.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
S njim se složio i Želimir Janjić (HSLS) koji je Vladu optužio da govori o reformama u obrazovanju, a istovremeno ne provodi temeljni koletivni ugovor i sporazum o partnerstvu za razvoj, te tako prosvjetare dovodi na rub socijalne bijede.
Ministar prosvjete i športa upozorio je da bi neprihvaćanje zakona moglo negativno utjecati na niz aktivnosti koje su već provedene u sustavu obrazovanja i zaustaviti već dodijeljenu tehničku pomoć tom sustavu.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati