54.80.93.234 US
 

Što su blogovi?

Piše:
nedjelja, 23.2.2003. 19:50
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

ŠTO JE blogiranje, relativno nov pojam u svijetu interneta, koje vam može omogućiti da vlastite tekstove predstavite velikom auditoriju a da ne znate programirati ili dizajnirati, ili slikovito, jednostavnije nego da ispečete jaje?

Blog je skraćenica termina "web log". Prvi je taj termin koristio Jorn Barger, autor web stranica "Robot Wisdom", u 1997.

Kako vam to vjerojatno i dalje ne govori previše, blog je u slobodnoj interpretaciji online dnevnik "običnog" korisnika Interneta namijenjen široj populaciji.

Blog je zapravo web site s nekoliko karakterističnih obilježja. Blogom autor, ili manja grupa autora, posjetiteljima, više ili manje redovito, prenosi kombinaciju javnosti dostupnih informacija, poluinformacija, vlastitih razmišljanja i stavova.

Blogovi također uglavnom sadrže linkove na druge blogove i linkove na siteove ili članke koje autori blogova smatraju bitnima ili zanimljivima.

Prepuni dojmova svakodnevno se vraćate s posla perača posuđa u bircu kojeg drži debeli gastarbajter? Napravite blog. Previše razmišljate o seksu i ne znate s kime podijeliti misli? Napravite blog. Svaki dan ste bijesni na Račana i Mesića i želite poručiti svijetu što rade krivo? Napravite i redovito apdejtajte blog, bit će posjećeniji od web stranica Vlade i Ureda predsjednika zajedno.

Teme kojima se vlasnici blogova bave kreću se u rasponu od politike do heklanja.

Zašto se New York Times i Večernji list trebaju bojati blogova?

Blogove neki nazivaju počecima "osobnog novinarstva", no riječ "novinarstvo" u kontekstu blogova ne treba shvatiti doslovno. Jer na blogovima ćete "informaciju" pronaći brzo, ali na ovo informaciju stavite boldane navodnike. Jer tekstovi na blogovima nisu plod istraživanja i nisu provjereni.

Oni su jednostavno tamo, jer je nekome "puhnulo" da ih objavi. Na blogove definitivno možete primjeniti frazu "95%-of-everything-is-crap", no skeptici bi rekli da isto možete reći i za tzv. tradicionalne medije.

Iako blogovima konzumenti vijesti trebaju prilaziti sa skepsom, blogovi im mogu poslužiti kao dopuna ili korektiv izvještajima konvencionalnih medija. Osim brzinom, blogovi se mogu pohvaliti činjenicom da ponekad u središte pažnje javnosti izbacuju bitne teme koje su "mainstream" mediji ignorirali.

Dio zapadnih medija prepoznao je u blogovima i izvjesnu konkurenciju i opasnost. Po logici "ako ih ne možeš pobijediti, pridruži im se", neki su mediji poput New York Posta unutar siteova pokrenuli blogove vlastitih kolumnista i novinara.

No jesu li to doista blogovi, upitno je. Ako blogove doživljavamo kao necenzurirane, nekontrolirane poglede s izraženim osobnim stavom, tada konvencionalni mediji po prirodi stvari ne mogu uključivati blogove, ma u koji omot tekstove svojih novinara upakirali. 

Prije 4-5 godina većina blogova sastojala se od par rečenica teksta "o sebi" i nekoliko fotografija kućnih ljubimaca.

Na Internetu je 1998. postojalo približno 30,000 blogova.

Na ljeto 1999. tvrtka "Pitas" pokrenula je prvi besplatni napravi-sam weblog alat. Mjesec dana kasnije, tvrtka "Pyra Labs" iz San Francisca pokrenula je Blogger.com koji se pokazao bitno uspješnijim.

Siteovi poput Blogger.coma omogućuju besplatno i jednostavno kreiranje vlastitog bloga. Bloggerovu ponudu prihvatilo oko milijun korisnika.

Iako je nemoguće točko izračunati koliko blogova danas postoji na Internetu, cifra se grubo procjenjuje na milijun stranica, od toga barem nekoliko stotina tisuća aktivnih. Među njima nalaze se i blogovi s posjećenošću koja izaziva zavist mnogih komercijalnih news siteova.

Tako jedan od najpopularnijih web logova, Instapundit.com, bilježi posjećenost od 75,000 posjetitelja dnevno. Usporedbe radi, to je više nego što imaju najpopularniji hrvatski portali s desecima zaposlenih.

Najveću eksploziju blogovi su doživjeli nakon 11. rujna, kada je nemali dio "Internet populacije" poželio izraziti vlastito mišljenje o događaju koji je promijenio svijet.

Tog dana oboreni su svi rekordi posjećenosti Blogger.com-u, a trend rasta sitea dosegao je brojku od oko 1000 novih blogova dnevno. Kolika je vrijednost blogova u informativnom pogledu, teško je procijeniti.

Zbog često neprovjerenih informacija protkanih subjektivnim komentarima, kakve se objavljuju na blogovima, bilo bi se posve naivno osloniti na blogove kao "najbrži mogući sistem informiranja", jer je "informiranje" ipak preteška riječ kad se govori o nečijim osobnim dojmovima.

Ipak, povećanjem broja relativno nepouzdanih izvora informacija povećava se i vjerojatnost nalaženja zanimljive vijesti i to s jednom bitnom prednošću - brzinom. Naime, web logovi se po definiciji često osvježavaju, a "izvještaj s lica mjesta" dodaje posebnu uzbudljivost potencijalno bitnoj vijesti.

Serie A

Nakon što je Blogger dokazao da tu postoji tržište, niti vodeći svjetski portali nisu propustili priliku uključiti se u trku za novim korisnicima, pa je tako korporacija Terra Lycos početkom veljače predstavila svoj "Tripod Blog Builder", još jedan besplatan web alat za objavljivanje vlastitih blogova. Lycosov projekt neki su mediji nazvali "ulaskom blogova u prvu ligu".

Ostaje vidjeti što će za blogove i njihove autore i konzumente značiti uključivanje Googlea u blogomaniju.

Tema o blogovima ovime je tek zagrebana po površini. Potencijal blogova u ovim je trenucima nemjerljiv, a smjer razvoja nepredvidiv.

N.B.

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan
Najnovije