Strojovođa vlaka smrti se rasplakao, nije mogao svjedočiti

Foto: Paun Paunović / Cropix

NASTAVLJA se suđenje petorici optuženih za tragediju vlaka smrti u Rudinama. Strojovođa Josip Palinić danas se ipak pojavio na splitskom Županijskom sudu, no nije svjedočio. Rasplakao se, u teškom je psihičkom stanju. Sudac Damir Romac pokušat će ga ispitati početkom travnja, za kada je odgođeno suđenje.

Danas se pojavio Aleksandar Regent, koji se također natjecao za posao nabave retardanta, no povjerenstvo je odabralo konkurentski Intrade, čiji su direktor Ivan Tomašković i savjetnik, njegov punac, Jozo Bazina, danas na optuženičkoj klupi.

Podešeni podaci za TG 300

"Za potrebe HŽ-a ranije smo nabavljali retardant, ali kratkotrajni. Na ovom natječaju tražio se dugotrajni retardant, kojeg do sada nismo nabavljali. Karakteristike tog retardanta TG 300 različite su od onih navedenih u specifikaciji. TG 300 formalno je dobio vatrogasni certifikat, kao i vodopravnu dozvolu, no ja smatram da je dobivena na temelju podešenih podataka", kazao je Regent.

Svjedočio je i kondukter vlaka smrti Ivica Mišković. Kad je vidio da se situacija pred izlijetanje vlaka sasvim otela kontroli, povukao je ručnu kočnicu na kraju prvog vagona. "Nisam osjetio da je to išta pomoglo. Strojovođa je već ranije upotrijebio sve kočione sustave", kazao je Mišković. 

Na putu nije osjetio neke posebne probleme, osim što je bilo određenih problema sa nagibnom tehnikom. "Osjetio sam u krivinama da se vlak naglo izbaci, ali se takvo izbacivanje osjećalo i ranije, kako na kojoj garnituru, odnosno, na kako kojoj kompoziciji. Te probleme bi strojovođa korigirao tijekom vožnje, ali ne znam kako. Osobno, nije me zbog toga bilo strah, jer su se takvi problemi događali i ranije. Par puta sam tijekom vožnje svratio do strojovođe, nije mi kazao da ima ikakvih problema", prepričao je Mišković. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vlak smrti dan prije tragedije popravljao nagibnu tehniku sat i 20 minuta!

Dan prije tragedije vozio se u istom vlaku. "Tada nije korištena nagibna tehnika jer je bila u kvaru. Stoga sam takvu primjedbu upisao u knjigu K 91 A. Zbog toga je vlak tada kasnio oko sat i 20 minuta. Takvi kvarovi su bili uobičajeni", otkrio je Mišković. 

Prve probleme sa nagibnom tehnikom osjetio je kod Karlovca. "Kontaktirao sam strojovođu, koji mi je kazao da nema problema, da ovaj prvi drži. Problemi su počeli nakon ulaska kroz tunel iza Labina. Strojovođa mi je rekao da vlak neće kočiti, počeo je povlačiti neke ručice u koje se ja ne razumijem. Uhvatila me panika, otišao sam prema stražnjem dijelu vagona. Nisam odmah povukao ručicu, jer je vlak dotad fenomenalno kočio. Tek nakon što se vlak počeo nekontrolirano ponašati po pruzi i bacati se lijevo-desno, povukao sam pomoćnu kočnicu", kazao je Mišković. 

Šved zapeo na usponu, zakočio vožnjom u kontra smjeru?!

Sud je danas saslušao i Antu Lojića, strojovođu vlaka koji je krenuo u pomoć nakon tragedije. Nije mogao krenuti iz Kaštel Starog jer su kotači proklizavali. "Ovo mi je bilo prvi put da mi vlak kliže i da ga ne mogu zaustaviti kočenjem", ustvrdio je Lojić. Upravljao je vlakom kojeg zovu Motorac ili Šved i koji nema mogućnost pjeskarenja. 

Zapeo je na usponu. Dvadesetak minuta je pokušavao savladati uspon, ali nije išlo. Nakon trećeg pokušaja je odustao. Kočenjem nije uspio zaustaviti vlak, već je upotrijebio vožnju u kontra smjeru, no ni to nije puno pomoglo.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara