Vojni stručnjak objasnio što je Putin mislio kad je rekao da je Rusija dobila "nož u leđa"
Screenshot: YouTube
RUSKI vojni stručnjak i kolumnist Aleksej Leonkov pojasnio je što je ruski predsjednik mislio kad je rekao da je Rusija dobila "nož u leđa" od onih koji podupiru Islamsku državu.
U intervjuu za rusku agenciju Regum pojasnio je detalje vezane za rušenje ruskog aviona Suhoja Su-24 te razloge zbog kojih sve nije išlo po planu.
24. studenog dva aviona tipa E-3 AWACS poletjela su s dvije različite lokacije - iz Grčke i Saudijske Arabije, kaže Leonkov. Prvi je Prvi je poletio iz zračne baze Preveza u Grčkoj, a drugi iz zračne baze Rijad u Saudijskoj Arabiji. Oba su zrakoplova krenula u svoju uobičajenu misiju, određivanja točnih lokacija ruskih zrakoplova u zraku. Upravo su ti zrakoplovi odabrali "žrtvu", ističe ruski vojni stručnjak, a prenosi Russia Insider.
Misija američkog E-3A bio je odrediti aktivnosti radara SU-24M2 i ustanoviti nalazi li se on u modusu potrage za metom ili je već odabrao i naciljao metu te započeo obrađivati podatke. AWACS može usmjeriti aktivnosti zrakoplova u borbi, prosljeđivanjem informacija njihovoj avijaciji i letnim računalima, objasnio je Leonkov.
Moguće je da su u operaciji sudjelovali i špijunski sateliti
Ruski stručnjak smatra da se na kraju ispostavilo da je to bilo kako bi se odredilo koliko je točno bespomoćan usamljeni ruski bombarder na nebu.
"Koliko znamo, Su-24M2 je bio na povratku s misije i njegovo letno računalo radilo je u navigacijskom režimu, zajedno s GLONASS sustavom (ruska verzija GPS-a). Vraćao se u bazu i nije se spremao u novu akciju. Čitavo to vrijeme, E-3 su prenosili detaljne informacije o Su-24M2 paru turskih lovaca F-16CJ (specijalno napravljenih za turske potrebe). Značajka tih zrakoplova jest da u sebi imaju računalo koje upravlja novim AN/APG-68 radarskim sustavom, koji ispunjava ulogu kopilota i navigatora", objasnio je Leonkov.
No, činjenica da je primao podatke od E-3 aviona nije bila dovoljna za precizan napad na Suhoj, stoga je preciznost presretanja turskih aviona pojačana sistemom protuzračne obrane PATRIOT, raspoređenim u Turskoj. Točnije, objašnjava Leonkov, njihovim višenamjenskim AN/MPW-53 radarima. Dodao je i da se ne može isključiti mogućnost da su u operaciji sudjelovali i MENTOR špijunski sateliti te svemirski sustav Geosat.
Drugim riječima, iz kretanja turskih lovaca postoji indicija da je bila riječ o preciznom presretanju putem triangulacije, odnosno identificiranja mete putem tri različita sustava - E-3 zrakoplova, PATRIOT-a i MENTOR-a te moguće Geosata.
E-3 zrakoplovi su u tom smislu turskim zrakoplovima dali poziciju zrakoplova u zraku, njegovu rutu, brzinu i status sustava naoružanja, dok su PATRIOT i MENTOR prenijeli podatke o telemetriji SU-24M2 i njegovom kretanju u odnosu na tlo te precizno predviđanje gdje bi on mogao biti vidljiv obzirom na planinski teren.
Uz pomoć svih tih podataka lako je bilo postaviti zasjedu
"Naravno, Par F-16CJ doletio je do mjesta s kojeg je bilo predviđeno presretanje te s udaljenosti od 4-6 kilometara, što je praktički iz neposredne blizine, ispalili AIM-9X Sidewinder raketu u stražnju hemisferu našeg bombardera. Osim toga, AN/APG-68 radar na turskom lovcu radio je u modusu 'osvjetljenja mete', što znači da se uključio u trenutku ispaljivanja rakete te se isključio u trenutku kad je raketa definitivno zacrtala svoj cilj", rekao je Leonkov.
Naposlijetku je i rasvijetlio zašto sve nije išlo po planu Turaka.
"Napravili su jednu pogrešku, što je u konačnici uzrokovalo da njihova provokacija ne upali kako su htjeli. F-16CJ krenuli su u presretanje dvije minute prekasno, kad je SU-24M2 već napustio spornu 68-kilometarsku zonu na sjeveru Sirije (samoproglašenu zonu zabrane leta od strane Turske), za koju vrijedi pravilo da je zrakoplovi moraju napustiti unutar minute i pol. Čini se da je to na kraju i spasilo našeg navigatora. Uspio se sakriti u šumi i pričekati spasilački tim", zaključio je.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati