WinDays: Obrazovni sustav generira ljude koji nikome ne trebaju, uče napamet a ne razmišljati
Foto: Shutterstock
ZBOG trenutne situacije u Hrvatskoj, u kojoj veliki broj mladih napušta zemlju u potrazi za poslom te odlazi u inozemstvo, rješavanje problema njihove nezaposlenosti najvažnija je zadaća institucija ali i gospodarstva.
Ova tema bila jedna od glavnih tijekom drugog dana održavanja Business WinDays15 konferencije, te se o njoj raspravljalo na okruglom stolu "Nezaposlenost mladih – što moramo učiniti danas?" na kojem su raspravljali Ivan Vidaković iz Microsofta Hrvatska, Dražen Klarić iz Večernjeg lista, Vedran Mornar, ministar znanosti, obrazovanja i sporta, Danica Purg iz IEDC Bled School of Management, Aleksandar Zemunić iz tvrtke Selectio i Boris Jokić iz Institut za društvena istraživanja, priopćili su organizatori.
Obrazovni sustav ne generira ljude koji su potrebni na tržištu rada
Sudionici okruglog stola složili su se da naš obrazovni sustav trenutno ne generira ljude koji su potrebni tržištu rada. Nažalost mladi ljudi kod nas u školama uče na pamet, umjesto da uče kako razmišljati, povezivati i logično zaključivati.
"Ministarstvo obrazovanja, znanosti i sporta pokrenulo je reformu kurikuluma upravo sa željom da obrazujemo ljude koji će sami stvarati radna mjesta, mlade ljudi koji će misliti i biti spremni na izazove suvremenog doba. ICT industrija je upravo odličan sektor koji je izgrađen na inovacijama i potiče poduzetništvo te samozapošljavanje.", izjavio je ministar Vedran Mornar.
Kroz okrugli stol provuklo se i pitanje koga je potrebno konzultirati oko razvoja strategije obrazovanja. Ivan Vidaković je u svojem izlaganju naglasio kako strategija treba proizaći iz istraživanja i analiza.
Mlade treba usmjeriti prema tehničkim i matematičkim znanostima
"Ja sam čovjek od brojki te vjerujem kako brojke mogu dati rješenja na mnoga pitanja. Rješenje nije pitati poslodavce da kroje obrazovnu politiku, iako će oni kasnije zapošljavati mlade ljude, već razmišljati strateški, dugoročno, imati viziju gdje želimo ići i analizirati trenutne rezultate konkurentnosti Hrvatske u odnosu na druge zemlje. Mlade treba usmjeravati prema tehničkim i matematičkim znanostima, kako bi mogli biti konkurentni za zanimanja budućnosti, a pri tome prvenstveno mislim na zanimanja u ICT sektoru."
Jednako tako, Boris Jokić je naglasio važnost fleksibilnosti u reformi obrazovanja.
"Obrazovni sustav mora biti fleksibilan, on mora mlade ljude naučiti misliti, motivirati ih da se interesiraju i proučavanju. Potrebno je konceptualno promijeniti predmete, nije normalno da se neki predmeti uče prema istim metodama u osnovnoj i srednjoj školi. Bilo bi svakako dobro što više povezati obrazovanje s praksom, djeca bi trebala što više biti u kontaktu s realnim sektorom preko izrade različitih projekata, do sudjelovanja u praktičnoj nastavi." smatra Jokić.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati