DB9 Volante - britanski dragulj u toplessu ide brže od 300 km/h
NAJNOVIJI Aston Martin, DB9 Volante, bit će premijerno predstavljen na salonu automobila u Detroitu, koji svoja vrata otvara 4. siječnja iduće godine.
Aston Martin ima bogatu tradiciju gradnje kabrioleta. Do sada ih je stvorio čak dvanaest, a ovaj, trinesti po redu predstavlja vrhunac tehnoloških mogućnosti malenog proizvođača velikih potencijala. Iako je britanskom trade marku prijetilo zatvaranje, Ford ga je uspio spasiti i na kraju mu podariti novu mladost.
Financijska potpora američkog giganta bila je dovoljna da se "Astonovci" oslobode pritiska i automobilski svijet obogate s nekoliko vrhunskih proizvoda. Da budemo precizni, Aston Martin je unazad dvije i pol godine predstavio čak šest novih modela i nekoliko puta povećao prodaju, a nedavno su otvoreni i novi proizvodni kapaciteti.
Riječ je o tvornici u Gaydonu gdje se već ručno sklapaju prvi primjerci modela DB9 Coupe.
Novi kabriolet nastavlja tradiciju označavanja modela. Podsjetimo, prvi model (DB2) je predstavljen još 1950. godine, a zatim su uslijedili DB4, DB5, DB6, V8 i na kraju DB7.
Kao i kod Coupe izvedbe, proizvođač će i ovaj model postaviti na novu aluminijsku VH (Vertical/Horizontal) platformu, koja je predstavljena u Frankfurtu s modelom DB9 Coupe, a karakterizira ju 25% manja masa u odnosu na dosadašnju.
Prvi primjerci modela DB9 Coupe kupcima će biti isporučeni na proljeće iduće godine, dok će isporuka kabrioleta početi tek na jesen. Zasad je poznato da će kabriolet (Volante) imati 50-postotni udio u prodaji (oko 1.000 primjeraka), dok će cijena biti formirana kroz nekoliko mjeseci.
Dr. Ulrich Bez, šef Aston Martina je prilikom predstavljanja modela naglasio da novi Volante nije samo postojeći DB9 Coupe bez krova, već je razvijan kao potpuno novi model:" DB9 Volante karakteriziraju naš tradicionalan dizajn, dakle automobil je elegantan iz kojeg god kuta ga pogledali, u svakom pogledu je izbjegnuta nezgrapnost, a zadržan sportski moćan nastup".
Dizajn potpisuje Henrik Fisker, inače direktor dizajna u tvrtki. Fisker je imao težak zadatak da zadrži poznat Astonovu eleganciju sa prethodnih modela, ali i da istovremeno ponudi nešto moderno i novo.
Posebna pažnja posvećena je izgledu pomičnog krova, koji kada je rasklopljen ne smije nimalo narušavati sklad linija. DB9 Volante mora biti prepoznatljiv, elegantan i prelijep, čak i kad je krov otvoren.
Naravno, sklapanje krova se pokreće pritiskom na tipku, a cjelokupni proces traje svega 17 sekundi. Iako je riječ o sportskom kabrioletu, model se može pohvaliti s upotrebljivom stražnjom klupom i prtljažnikom kapaciteta solidnih 197 litara. Podsjetimo, DB7 je imao 27 litara manji prtljažnik.
Kad je u pitanju automobil vrijedan oko 200.000 eura, rasprave o pasivnoj i aktivnoj sigurnosti su suvišne. Recimo tek da je automobil opremljen senzorima, koji nakon što registriraju mogućnost prevrtanja vozila, daju nalog za izbacivanjem dvaju štitnika iz stražnjih naslona za glavu, dok putnike sprijeda štite ojačanja u A nosaču. Naime, okvir vjetrobranskog stakla projektiran je da može podnijeti dvostruku masu vozila bez značajnih deformacija.
Kao i kod Coupea-a, za pokretanje se brine aluminijski 6.0 V12 48V motor od 450 KS, koji kabriolet do 100 km/h potjera za manje od 5 sekundi. Maksimalna brzina je nepoznata, ali je sasvim sigurno da je veća od 300 km/h.
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati