Ford Focus C-MAX u proizvodnji
POTKRAJ lipnja s trake u Fordovim pogonima u Saarlouisu u Njemačkoj su sišli prvi primjerci novog konkurenta Renaultovom Scenicu. Prvi Fordov monovolumen srednje veličine nosi ime C-Max, a prodavat će se kao Focusova izvedba.
Kao što mu samo ime govori, monovolumen na bazi Focusa se može pohvaliti iznimnom ponudom prostora i visokim stupnjem funkcionalnosti.
Suprotno očekivanjima, model neće biti dostupan u izvedbi sa sedam sjedala, što je danas apsolutni hit. U Fordu se pravdaju željom da dodatnim redom sjedala nisu htjeli kupce zakinuti za manjak prtljažnog prostora. Nadalje, kao bolje rješenje je odabrana koncepcija pet sjedećih mjesta uz zavidan komfor i velik prtljažnik.
Paralelno s lansiranjem modela, Ford predstavlja novu generaciju motora. Uz 1.8-litarski Duretec benzinac od 120 KS i 169 Nm (7.7 l/100 km, 11.1 s 0-100 km/h), premijeru će doživjeti dva common-rail dizelaša. Slabiji iz obujma od 1.6-litre razvija 110 KS i 240 Nm, dok snažniji obujma 2 litre (Duratorq TDCi) razvija 135 KS maksimalne snage uz 320 Nm okretnog momenta.
Dizelaši se mogu pohvaliti iznimnom štedljivosti dok su vozna svojstva najblaže rečeno impresivna. Mehanika preuzeta od Focusa se proteklih godina pokazala jednom od najboljih u klasi, a novi agregati samo upotpunjuju sliku. Slabiji agregat u mixu troši svega 5.0 l/100 km, dok snažnija iziskuje svega 0.7 litre više. Pritom su obje izvedbe startne, 1.6 izvedba stiže do stotke za 11.7 sekundi, dok snažni dvolitraš za svega 9.6 sekundi.
Zbog potreba proizvodnje novog modela proizvodni kapaciteti tvornice su prošireni i što je važnije modernizirani. Dodatnih 490 robota (ukupno 940) povećati će brzinu proizvodnje, ali i kvalitete zavarenih spojeva. Uloženih 400 milijuna eura odraziti će se i na proizvodnju "običnog" Focusa, koji ima dnevnu nakladu od skoro 2.000 primjeraka.
Prodaja C-Maxa startati će na jesen ove godine, i to u istovremeno u 33 europske zemlje. Plan je optimističan, već u ovoj godini bi se na cestama širom Europe trebalo kotrljati 96.000 primjeraka najkomfornijeg Focusa. Stoga i ne čudi što dnevna proizvodnje iznosi 1.060 primjeraka.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati