Fordov ljepotan stigao u Europu
ZVIJEZDA Fordove proslave stogodišnjice u SAD-u, proizvodna verzija Forda GT, konačno je stigao na Stari kontinent. Proizvodna izvedba Forda GT stigla je u Europu kako bi uveličala manifestaciju Goodwood Festival of Speed.
Britanska publika tradicionalno je naklonjena plavom ovalu, pa i ne čudi što je prva u Europi imala čast ugostiti najatraktivniji Fordov model. Crveni Ford GT, s brojem šasije 002, jedan je od tri prototipa koji nisu namijenjeni prodaji, već su proizvodna verzija automobila koji je namijenjen isključivo uveličavanju proslave stogodišnjice.
GT nije bio usamljen, društvo mu je pravila postava Fordovih najpoznatijih natjecateljskih automobila iz svijeta, uključujući tri pobjednička GT40 s 24-satne utrke na Le Mansu iz 1966. godine Ford se potrudio da njegov nastup na jubilarnom desetom Goodwood Festival of Speed bude itekako zamijećen. Ove godine Ford je stvorio jednu od najviših konstrukcija ikad viđenih ispred 300 godina starog doma u mjestu Sussex Downs - masivno umjetničko djelo koje predstavlja jedan od trenutaka sportske povijesti na koje je Ford najviše ponosan - 1-2-3 mjesto GT40, Le Mans, 1966.
Originalni GT projekt i automobili bili su predvođeni tadašnjim predsjednikom i CEO tvrtke Henry Fordom II. Njegov cilj bio je promijeniti povijest utrka. S ovim automobilima generalno zvanim GT40 zbog visine krova od 40" od tla, Ford je osvojio 24-satni LeMans četiri godine zaredom - od 1966 do 1969. godine. Tijekom svoje natjecateljske povijesti, Fordova GT obitelj pobijedila je sve najveće svjetske utrke izdržljivosti i donijela World Sports Car Championships Fordu 1966 i 67. godine i World Manufacutrers Championship 1966 i 68.godine.
Ford GT – najjača automobilska živuća legenda
Njegova reinkarnacija, Ford GT ima samo jedan zadatak, a to je vratiti Ford na put slave.
Dok GT i njegov prethodnik dijele gotovo identičan oblik, svaki centimetar, oblina i linija novog automobila je jedinstvena reinterpretacija originala.
Novi automobil je 18 inča (45.72 cm) duži i 4 inča (10.16 cm) viši. Pokreće ga Fordov 5.4 litarski V8 benzinski motor s turbo puhalom, a automobil razvija impresivnu kombinaciju: 500 KS snage i 500 Nm okretnog momenta. Snaga se na cestu prenosi Ricardo šest brzinskim ručnim mjenjačem s helikoidnim diferencijalom.
Kao i povijesni natjecateljski automobil, Ford GT ima aluminijsku karoseriju. Umjesto čeličnog, sačastog kompozitnog okvira korištenog 60-tih, Ford GT team je razvio potpuno novu aluminijsku šasiju. Prednji odbojnici natkrivaju 18-inčne naplatke i Goodyear Eagle F1 Supercar gume.
U tradiciji originalnih Fordova GT, vrata su urezana u krov. Lukovi stražnjih kotača na kojima su 19-inčni kotači definiraju liniju stražnjeg dijela automobila, dok naglašena linija od prednjeg dijela daje konačan profil koji završava u integriranom spojleru.
Unutrašnjost ima nova "ventilirana sjedala" i instrument ploču originalne izvedbe s ravnim analognim pokazivačima i velikim tahometrom.
Otkako je Ford GT koncept doživio svoj europski debi na Salonu automobila u Ženevi u ožujku, mnogo potencijalnih kupaca iskazalo je zanimanje za posjedovanjem jednog od ovakvih automobila namijenjenih Europi.
Nažalost, tek 80 Europljana će imati tu čast, da svoju garažu napuni ovim ekskluzivnim automobilom vrhunskih performansi. Kupci će se morati strpjeti još neko vrijeme jer proizvodnja u SAD-u starta tek iduće godine. Prvi primjerci u Europi će se početi isporučivati krajem iduće godine. Cijena je zasad nepoznata, ali se nagađa da ne bi trebala biti viša od 130.000 eura.
Europski kupci koji su zainteresirani za kupnju jednog od GT-a iz limitirane serije mogu to još uvijek učiniti putem Internet stranice: www.FordTeamRS.com.