Motocikli u Tokiju: Odmjeravanje snaga japanske četvorke
NAKON automobila i neizostavnih hostesa na red su došli i motocikli. Iako u sjeni automobila, izložbeni prostor motocikala nudi brojne atrakcije, posebno kad su u pitanju inovativne studije.
Izložbeni prostor posvećen motociklima u Tokiju nije osobito velik, ali četiri velika japanska proizvođača doživljavaju ga kao domaći teren, tako da tu predstavljaju velik broj novih modela i koncepata. Na salonu su se pojavili i Harley Davidson, Ducati i Triumph, ali nisu predstavljali nove modele, nego su samo prikazali postojeći proizvodni program. Ducati se naravno štedio za Milano gdje prikazuje svoje novitete, dok su Japanci u Tokiju otkrili sve adute koje imaju.
Honda - koncepti na rubu proizvodnje
Najveći japanski i svjetski proizvođač motocikala ovaj put se odlučio za prikazivanje inovativnih motocikala čije se puštanje u prodaju očekuje uskoro, te koncepata koji isto djeluju da su vrlo blizu serijske proizvodnje.Honda DN-01 je vrlo prepoznatljiv motocikl čija je glavna tehnička značajka automatski prijenos snage. Ovaj motocikl je prvi put predstavljen javnosti na prethodnom salonu u Tokiju (2005), a sada čeka puštanje u prodaju na japanskom tržištu.
Neobičan oblik je vrlo teško zamijeniti s bilo kojim drugim motociklom. Bez obzira na to što preuzima neke dizajnerske elemente od cruisera, maxi skutera i sportskih motocikala, DN-01 u konačnici vizualno djeluje vrlo moćno i agresivno. Pogonski motor je V2 izvedbe, sa 680 cm3 i vodenim hlađenjem.
Automatski mjenjač iz ovog modela Honda je nazvala HFT (Human-Friendly Transmission). To je zapravo vrlo lagan i kompaktan hidraulički sustav transmisije bez stupnjeva prijenosa, prikladan za ugradnju u motocikle. HFT ima vrlo brz odziv, te je vrlo jednostavan za korištenje: postoje dva moda automatskog korištenja, D i S (Drive i Sport), te šest-brzinski mod manualnog upravljanja koji omogućava sekvencijalnu izmjenu stupnjeva prijenosa.
Za Hondom EVO6 se okreću i oni koji inače nisu osobito zaluđeni motociklima. Ovaj koncept velikog nakeda ima ugrađen 6-cilindrični bokser motor od 1800 cm3, sličan onome iz modela Gold Wing. Puno ispušnih cijevi, kratak rep, aluminijski okvir i jednostrana stražnja vilica na snažnom motociklu nigdje neće moći proći nezapaženo.CB 1100F i CB 1100R su dva retro koncepta s četverocilindričnim zračno hlađenim motorom koji prvenstveno osvajaju svojim izgledom u stilu 1970-ih. Osobito atraktivno izgleda CB 1100R sa svojim minimalističkim crveno-bijelo-plavim oklopom. Naravno, ispod starinske maske kriju se puno suvremenija tehnička rješenja. CB 1100F je prilično diskretniji, vjerojatno će svoje tržišno mjesto tražiti kao retro naked za svakodnevnu vožnju.
Yamaha - zaštita okoliša u prvom planu
Yamaha je na svom izložbenom prostoru prikazala vrlo raznoliku paletu motocikala, od minijaturnih skutera na alternativna goriva do klasičnih ili futurističkih velikih motocikala.Koncept XS-V1 Sakura je još jedan retro motocikl u stilu 1970-ih godina sa zračnim hlađenjem i 1.000 cm3, ovaj put se čini da je težište stavljeno na estetsku, a ne tehničku ili sportsku stranu proizvoda.
Koncept pod nazivom Tesseract je nešto sasvim drugačije. Motocikl na 4 kotača s hibridnim pogonom (vodeno hlađeni V2 + elektomotor), te sustavom ovjesa koji omogućava vožnju s naginjanjem u zavojima uz zadržavanje svih kotača u kontaktu s podlogom. Ipak uz svu inovativnu tehniku, posjetitelje najprije zainteresira izgled Tesseracta koji djeluje kao divovski grabežljivi mehanički kukac ili transformer.
Luxair je hibridni motocikl, oblikom nešto između luksuznog skutera i cruisera. Ima benzinski motor i elektromotor koji djeluju paralelno, pri ubrzanju elektromotor pomaže, a pri usporavanju puni akumulator. Kako je Yamaha i veliki proizvođač akustičke opreme, nije im bilo teško ovaj koncept opremiti posebnim audio sustavom s aktivnim poništavanjem buke i bežičnom vezom s unutrašnjošću kacige.
Slijedi nekoliko koncepata kod kojih je naglasak na alternativnim metodama pogona. C3+ je električni skuter koji izgledom ne odskače puno od nekih postojećih skutera, dok je Bobby minijaturni električni skuter. FC-Dii je skuter pogonjen gorivim ćelijama koje koriste vodenu otopinu metanola, a FC-AQEL ima gorive ćelije koje koriste vodik. Tehnički vrlo zanimljivo, ali svi ovi koncepti izvana djeluju prilično obično.
Suzuki - malobrojni ali maštoviti
Suzuki je na svom izložbenom prostoru pokazao dva zanimljiva koncepta. Crosscage je motocikl pogonjen vodikovim gorivim ćelijama, koji osim pogona ima još nekoliko zanimljivih detalja. I prednji i stražnji kotač nalaze se na jednostranim vilicama, a smještaj gorivih ćelija i spremnika vodika zahtijevaju drugačije oblikovanje strukture nego postojeći motocikli. Za razliku od većine zelenih koncepata, ovaj djeluje i vizualno privlačno.Biplane je nešto sasvim drugačije, koncept brzog motocikla inspiriran oblicima zrakoplova. Od tehničkih podataka poznato je samo da se za pogon koristi V4 motor neodređene veličine. Biplane djeluje prilično svježe i originalno, ali i vrlo daleko od motocikla koji bi se mogao staviti u proizvodnju ili prodaju.
Kawasaki - dotjerani poznati modeli
Za razliku od ostalih domaćih proizvođača, Kawasaki nije predstavljao koncepte, nego samo motocikle koji se već proizvode i prodaju. Glavno mjesto zauzimali su naravno najveći, 1400GTR i ZZR1400. Z1000 je dobio izmijenjeni ovjes i drugačiji ispuh, a ZX-10R sada ima po dva injektora za svaki cilindar, te u skladu s tim i nešto više snage.Iz Tokija za Index: D.U.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati