Nepasterizirano mlijeko smanjuje rizik od astme i alergija

Piše:
ponedjeljak, 21.5.2007. 12:12
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Nepasterizirano mlijeko smanjuje rizik od astme i alergija

Pozitivni učinci najistaknutiji su kada se takvo mlijeko počinje konzumirati u prvoj godini života, dodaje Dr. Waser. Međutim, konzumacija neobrađenog ili neprokuhanog mlijeka nije preporučljiva, ističe nadalje: "Neobrađeno mlijeko može sadržavati patogene mikrobe koji mogu uzrokovati bolesti kao što su salmonela i bolesti koje uzrokuju crijevne bakterije poput Escherichie Coli, pa njegova konzumacija može predstavljati ozbiljan zdravstveni rizik“.

Saznanja koja su objavljena u časopisu "Clinical and Experimental Allergy" zasnivaju se na istraživanjima na uzorku od 14 893 djece u dobi od pet do trinaest godina koja su dovedena s farmi, gradskih naselja i predgrađa iz cijele Europe. Konzumacija hrane utvrđena je preko upitnika koje su ispunjavali roditelji.

Ispijanje svježeg mlijeka pokazalo se kao vrlo učinkovito u smanjenju rizika od oboljenja od astme ili alergija, a kako je već navedeno, istraživanja su potvrdila da pritom nije bitno gdje osoba prebiva, već što konzumira. Potrebna su daljnja istraživanja kako bi prepoznali karakteristike neobrađenog mlijeka koje daje zaštitu protiv astme i alergija, ističe Waser te dodaje da je upravo zato važno pronaći način obrade kojom bi takvo mlijeko postalo sigurnije za upotrebu, a da pritom zadrži sva svoja pozitivna svojstva.

Al.H.

Komentari (0)
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.