Što je ljepše: Rasna žena veličine 42 ili mršavica broj 34?

KLJUČNI PODACI
  • Fotografije su popraćene statistikom koja tjera da se zapitate, uz napomenu da je ideal mršavosti u interesu trgovaca te da je potrebno natjerati ih da prestanu promovirati anoreksiju
Piše: A.B.
četvrtak, 12.1.2012. 17:30
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Što je ljepše: Rasna žena veličine 42 ili mršavica broj 34?

Foto: PLUS Model Magazine

ČASOPIS za žene punije tjelesne figure PLUS Model Magazine podigao je puno prašine svojim izdanjem za veljaču 2012. Objavili su fotografije nage 28-godišnje ljepotice ruskog podrijetla Katye Žarkove. Ona je model za odjeću za žene punije figure i na par fotografija je u zagrljaju s nepoznatom djevojkom koja ima mjere prosječnog današnjeg modela. Fotografije su popraćene statistikom koja tjera da se zapitate, uz napomenu da je ideal mršavosti u interesu trgovaca te da je potrebno natjerati ih da prestanu promovirati anoreksiju.

Tvrde da indeks tjelesne mase (BMI) u današnjih modela odgovara anoreksiji. Na fotografiji na kojoj si lijepa Katya provjerava mjere, kao statistički podatak stoji: "Prije dvadeset godina prosječan model u modnoj industriji imao je oko 8% manje kilograma od prosječne žene. Danas ima 23% manje". Druga izjava kaže: "Prije deset godina modeli za puniju žensku figuru nosili su veličine između 42 i 48. Danas je upitna raznovrsnost brojeva u modnoj industriji za punije žene".



"Većina punijih modela u agencijama nose veličine 36 do 44, a klijenti su izrazito nezadovoljni s ovom klasifikacijom", kaže još jedna statistika koju je PLUS Model Magazine izdvojio. Koliko zapravo modna industrija loše tretira žene punije građe, ilustrira i sljedeća činjenica: "50% žena nose veličinu 44 ili veću, a većina standardnih odjevnih predmeta za žene je maksimalno veličine 44 ili manje".

Urednica magazina je Madeline Figueroa-Jones objasnila je da je ovaj editorijal odgovor na neprestane pritiske modne i kozmetičke industrije koje potiču ideal mršavosti koji se počeo povezivati sa zdravljem, što u većini slučajeva nije točno: "Svakodnevno smo bombardirani reklamama za gubitak kilograma i to zato jer se radi o multimilijunskoj industriji koja se hrani strahom od viška kilograma. Nisu svi stvoreni da budu mršavi. Naša tijela su prekrasna. Ne radi se o zdravlju jer nije svaka mršava osoba zdrava".

Figueroa-Jones kaže da se konzumenti više ne mogu poistovjetiti s modelima jer je razlika između njih ogromna: "Sitne i krupnije žene ne pripadaju istom tržištu, kako mogu očekivati od nas da reagiramo na modele koji nose žene veličine 36 ili 38?"



Fotografije su, očekivano, podigle puno prašine. Mnogi su komentirali da se ne smije brkati zdravo tijelo s pretilošću. Drugi su se pak složili i ustvrdili da modna industrija ne smije više promovirati anoreksiju, te da je u medijima svakako potrebno više fotografija zdrave umjesto premršave ljudske, a pogotovo ženska figure.

Vezano
Vijesti  |  Tagovi
  • Nema vezanih vijesti

Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan

Najnovije