Toyota Avensis 2.2 D-4D Sol: Tihi ubojica benzinaca
NOVI Toyotin 2.2-litreni dizelski motor upotpunjen šest stupanjskim mjenjačem ruši posljednje i najveće tabue o dizelskim motorima. Paletu svojih atributa jasno pokazuje u Avensisu čineći ga idealnim suputnikom na duge staze. Nevjerojatno tih i uglađen, a uz to štedljiv i čist - Toyotin novitet ide na ruku svima čineći, objektivno rečeno, benzinski motor u jednoj limuzini nerazumnom opcijom.
Nekoliko dana nakon hrvatske prezentacije u redakciju stiže poziv koji se ne odbija. Iako se ne radi o adrenalinskoj bombi, Toyotin novitet je ne samo prilika koja se ne propušta već i mogućnost da se osobno uvjerim koliko je dizelska tehnologija uznapredovala.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Kako je snažnija verzija sa 177 KS u Hrvatskoj nedostupna zbog (ne)kvalitete goriva, 2.2 D-4D je trenutno najmoderniji Toyotin dizelski motor i jedan od najsavršenijih na našem tržištu.
Avensis: Toyota s najvećim potencijalom
Avensis je prošlu godinu završio sa 145.000 prodanih primjeraka na europskom tržištu, što mu je donijelo petu poziciju u segmentu. Više od toga se nije moglo, što je, kad se uzme u obzir da je model bio zakinut za snažnije dizelske motore, odličan pokazatelj njegovih potencijala.
Toyota je kao i u slučaju Corolle pažljivo slušala povratne informacije i u najkraćem roku ispravila nedostatke. Avensis u novoj modelskoj godini zadržava prepoznatljiv vizualni identitet, te dobiva dva nova motora, uz pomoć kojih će udio dizelaša u ukupnoj prodaji modela značajno skočiti sa sadašnjih 69 %.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Tu je i treća karoserijska izvedba, kakvu smo i mi testirali, koja pruža odličan kompromis između limuzinske elegancije i praktičnosti karavana.
Otkako je 2003. godine novi Avensis stigao na naše tržište, njega je izabralo gotovo tisuću kupaca. Plan za ovu godinu je daljnjih petstotinjak primjeraka, čime bi se model profilirao kao jedan od popularnijih modela u segmentu.
Prepoznatljiv vizualni identitet
Nećemo reći ništa novo ako konstatiramo da sve Toyote u vizualnom smislu imaju vrlo izraženu zajedničku notu, a to je dojam snage i solidnosti izrade. Izuzmemo li monovolumenske izvedbe (Corolla i Avensis Verso), Avensis po tom pitanju izbija u prvi plan.
Masivna vanjština prožeta elegancijom uvijek je dobrodošla, a kada tome pridodamo najviše ocjene za sigurnost, dobivamo tenkovski jaku limuzinu koja će u svakome probuditi strahopoštovanje.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Avensisov izgled nije se promijenio. Najveća novost je izvedba s pet vrata, koja u Toyotinoj ponudi nosi tradicionalno ime Liftback, a Avensisu odlično pristaje. Skošeni stražnji kraj s podignutim poklopcem prtljažnika odlično se nastavlja na bočnu liniju automobila čineći ga jednako zanimljivim iz svih uglova. Najkraće rečeno, po pitanju eksterijera Avensis nimalo ne zaostaje za premium odabranicima.
Prostran i opremljen: gotovo savršen
Osim nekolicine tvrdoglavih, gotovo sve japanske marke prebrodile su krizu monotonog sivila interijera njihovih automobila. Avensis nije izuzetak, stilom i izvedbom u potpunosti odgovara europskom ukusu, dok kvalitetom opravdava dalekoistočno porijeklo.
Ponuda prostora je prvoklasna, što je i očekivano za automobil ovog kalibra. Kvaliteta materijala i opremljenost također, pa nam jedino preostaje zlonamjerno krenuti u potragu za manama.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Nailazimo na dvije sitnice, obje iz područja ergonomije, koje smo prebrodili nakon vremena. Osim što je vozačka pozicija neočekivano visoka, taj osjećaj upotpunjuju visoko postavljeni donji rubovi bočnih stakala, pa se mogućnost po visini podesivog vozačkog sjedala čini suvišnom. Naravno, sve to vrijedi ukoliko u visinu mjerite preko 175 cm.
Drugi nedostatak je još banalniji, a tiče se putnog kompjutora. Ekran je postavljen na vrh središnje konzole, a ispod njega se nalazi sijaset tipki za podešavanje. Iako je pregledan i obiluje elementima individualizacije, mišljenja smo da se moglo posegnuti za osjetno jednostavnijim rješenjima. Na svu sreću, pregled ispisa moguć je pomoću tipke na upravljaču, na kojem se, usput rečeno, nalaze kontrole odličnog audio-sustava. Kao i u Priusu, na raspolaganju je RDS radio, CD i kasetofon, a zvuk se reproducira putem osam zvučnika.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Putničke sposobnosti pokazuje i prtljažnik. Iza povećih petih vrata krije se čak 510 litara zapremine omeđenih ravnim stranicama i presvučenih kvalitetnim tapecirungom. Manevar prtljagom je zbog velikog otvora uvelike olakšan, pa se mogu prevesti i veći komadi tereta. Preklapanjem stražnje klupe volumen raste na 1.320 litara što je više nego dovoljno.
Ukupno gledano, malo koji se automobil ovog cjenovnog razreda može pohvaliti ovakvim interijerom. Testni primjerak sa Sol paketom opreme bio je još opremljen drvenim umecima, grijanim sjedalima i automatskom klimatizacijom koji su začinili atmosferu idealne poslovne limuzine.
Motor: glavni adut
Usprkos ponekoj estetskoj novosti poput vrhunskog Executive paketa opreme, glavni razlog testa krije se ispod lima. Novi 2.2 D4-D dizelski motor otvara nove mogućnosti automobila obraćajući se onima koji traže vrhunske performanse. Potpuno novi motor i ovaj je put (kao i 1.4-litreni) razvijen na osnovi benzinskog motora.
>> Više informacija o novom motoru možete naći ovdje.
Prvi dizelski motor koji je napravljen iz aluminija razvija 110 kW/150 KS pri 3.600 o/min te 310 Nm zakretnog momenta u rasponu od 2.000 do 3.200 o/min, što dovoljno govori kako je ovdje "turbo rupa" strani pojam. Motor snažno vuče u cijelom radnom području, što omogućava vožnju bez čestih posezanja za ručicom mjenjača.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Karakteristike novog šest-stupanjskog mjenjača odlično se uklapaju u pedigre automobila. Iako nešto dužeg hoda, mjenjač je precizan, a prijenosni omjeri dobro su usklađeni s namjenom vozila. Avensis je prije svega putnik, a ne sportaš.
Isto nam govori i podvozje, koje je u novoj modelskoj godini unaprijeđeno. Povećana krutost prednjeg stabilizatora i izravniji upravljač poboljšali su stabilnost vozila u zavojima, a i podatak kako je stražnji ovjes razvijen na osnovi sportske Celice čini se kao jaka referenca. Pridodamo li svemu potpunu elektronsku podršku, postaje jasnija lakoća kojom se automobil drži ceste.
Osim vrlo povoljne radne karakteristike dizelski novitet postavlja nove standarde u pogledu vibracija i buke. Primjena aluminija, minimizirano trenje između pomičnih dijelova, niži stupanj kompresije i osovina za uravnoteženje, tek su glavni faktori uz pomoć kojih je stvoren jedan od najtiših dizelskih motora.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
I doista, gotovo u cijelom radnom području zvuk pogonskog sustava ne dopire u putnički prostor, a miran i tihi rad vrijedi i prije postizanja radne temperature. Dio zasluga valja pripisati raskošnoj izolaciji čija količina je na obnovljenom automobilu gotovo udvostručena.
U Toyoti su puno pažnje posvetili smanjenju potrošnje goriva, kao jednom od prioriteta u daljnjem razvoju pogonskih sustava. Usprkos brojnoj konjici potrošnja je vrlo skromna. Tvornički prosjek iznosi 6 l/100 km, dok smo mi na testu trošili još uvijek odličnih 7,1 l/100 km. Optimalni rezultati postižu se na otvorenoj cesti.
Primjera radi tijekom vožnje Podravskom magistralom putni kompjutor pokazivao je prosjek od 6 litara, što je s obzirom na stil vožnje i konstantni pogon električnih potrošača budilo sumnju. Provjera je uslijedila na benzinskoj crpki, gdje smo se osvjedočili u točnost podataka.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Pri visokim putnim brzinama Avensis također ostaje štedljiv i udoban. Krstarenje autoputom pri putnoj brzini od 175 km/h (6. stupanj, 3.000 o/min) rezultira sa svega 9 litara, dok je osjećaj u kabini kao u prvoj klasi. Inače, mogućnosti Avensisa osjetno su veće, maksimalna brzina je 210 km/h, a ubrzanje do 100 km/h traje samo 9,3 sekundi.
Posljednja stavka na koju svakako valja obratiti pozornost je trošak održavanja. Japanska preciznost posebno je uočljiva ovdje. Prema proizvođaču, trošak održavanja je isti kao kod svih ostalih motora, 4.2 radna sata na 100.000 km.
Od dvjesto tisuća kuna naviše
Testirani primjerak s paketom opreme Sol i pet-vratnom karoserijom stoji 221.345 kn što je oko 12.500 kn više u odnosu na model s 2.0 D4-D motorom od 116 KS. Ukoliko ste spremni odreći se ekskluzivnih elemenata opreme (xenon, tempomat, grijanje sjedala, 16" alu), možete proći jeftinije, i to za 204.514 kn u Liftback varijanti i 198.634 kn u klasičnoj s četiri vrata. Druga krajnost je novi Executive paket opreme s kožom i navigacijom s kojim Avensis ispunjava sve želje, a stoji 244.130 kn.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Nakon svega rečenog, nešto viša cijena djeluje opravdano, pogotovo kada se radi o automobilu s imidžom statusnog simbola. Avensis je ionako namijenjen 40-godišnjacima s natprosječnim primanjima, koji veliku važnost pridaju inovativnoj tehnologiji, kvaliteti i napose užitku u vožnji. Tako kažu u Toyoti, a naša preporuka bi bila da izborom Avensisa nećete biti razočarani. Naprotiv...
>> Ostale fotografije možete vidjeti ovdje.
Važnija serijska oprema (razina Sol): | |
Zračni jastuci za vozača i suvozača | |
Bočni zračni jastuci | |
Bočne zračne zavjese naprijed i otraga | |
Zračni jastuk za koljena vozača | |
ABS/EBD/BA | |
VSC nadzor stabilnosti vozila | |
TRC kontrola proklizavanja pogonskih kotača | |
Automatski podesiva Xenon svijetla (+ pranje) | |
Senzor kiše i svjetala | |
El. grijano vjetrobransko staklo | |
Tempomat | |
Automatski klima uređaj | |
Daljinsko centralno zaključavanje | |
Progresivni servo volan podesiv po visini i dubini | |
Vozačevo sjedalo podesivo u šest smjerova | |
Grijana prednja sjedala | |
El. podizači svih stakala (impulsni) | |
El. pokretani, grijani i preklopivi retrovizori | |
Audio-sustav (RDS radio, CD, kasetofon, 8 zv) | |
Putni kompjutor | |
Isofix sustav | |
Djeljiva stražnja klupa (60:40) | |
Drveni dekor | |
12V utičnica | |
16" alu naplatci, gume: 205/55 R16 | |
Dodatna oprema Cijena (kn) | |
Metalik boja |
3.310 |
Toyota Avensis 2.2 D-4D Sol |
221.345 |
Cijena testiranog vozila |
224.655 |
Cijena baznog modela (1.6 Terra) |
150.603 |
Cijene prema tečaju 1 EUR=7,35 kn |
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati